בית המשפט בבריטניה: אין במוצרי סמסונג משום הפרת זכויות בפטנטים של אפל

בפסק דין בקרב משפטי בין השתיים נקבע, כי מחשבי הלוח מדגמי גלאקסי של סמסונג מזכירים את העיצוב בטאבלטים של אפל, אך אינם מפגינים את אותה רמה של "פשטות וניקיון" ● סמסונג קיבלה בברכה את פסק הדין, וציינה כי "אם אפל תמשיך בהליכים המשפטיים במדינות נוספות, החדשנות בתעשייה עלולה להיפגע" ● אפל, בתגובה, מסרה כי "אין זה מקרה שהמוצרים האחרונים של סמסונג מזכירים את מכשירי ה-iPone וה-iPad"

בין הפטיש לגוגל. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

ניצחון לסמסונג (Samsung) במערכה נוספת במסגרת קרבות הפטנטים בינה לבין אפל (Apple). בית המשפט הגבוה של לונדון קבע, כי מחשבי הלוח מדגמי גלאקסי של סמסונג מזכירים את העיצוב של מחשבי הלוח של אפל במבט מהחזית, אך מוצרי סמסונג "מתאפיינים בפרטים שונים מאחור", ואינם מפגינים אותה רמה של "פשטות וניקיון" שמאפיינת את העיצוב של אפל. כך, לדברי השופט, "הרושם הכללי שמתקבל הוא שונה", וכי מחשבי הלוח של סמסונג "פחות קולים".

בסמסונג קיבלו בברכה את פסק הדין. החברה ציינה, כי זהו אישור נוסף לזכויותיה של החברה על הקניין הרוחני שלה, ולכך שהיא שומרת על זכויותיהן של חברות אחרות. "אם אפל תמשיך בהליכים המשפטיים במדינות נוספות, ותטען לזכויותיה על עיצובים גנריים – החדשנות בתעשייה והמבחר העומד לרשות הצרכנים עלולים להיפגע", מסרה סמסונג.

מאפל אמנם לא נמסרה תגובה ספציפית, אך דוברת החברה טענה, כי "אין זה מקרה שהמוצרים האחרונים של סמסונג מזכירים את מכשירי ה-iPhone ומחשבי iPad, החל מצורת המארז, דרך ממשק המשתמש וכלה באריזה. העתקה כזו היא פסולה, וכפי שהדגשנו כבר בעבר, מחובתנו להגן על הקניין הרוחני של אפל מפני חברות שמבקשות לגנוב את הרעיונות שלנו".

יצוין, כי מדובר בהישג משפטי עבור סמסונג, שמתקבל ימים ספורים לאחר שבית המשפט לערעורים בארצות הברית ביטל את הצו שאסר למכור את מכשירי הטלפון החכמים מדגמי Galaxy Nexus, אך הותיר על כנו את הצו הזמני שאוסר על מכירה של מחשבי הלוח מדגמי Galaxy tab 10.1. החברות אפל וסמסונג מנהלות קרבות משפטיים שנערכים בלמעלה מעשר מדינות, ומאשימות זו את זו בהפרת זכויות בפטנטים, במקביל למאבקן על הבכורה בשוק הלוהט של המכשירים הניידים ברחבי העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים