אפל שילמה לסמסונג פיצוי על אי עמידה ביעדי הזמנת מסכי OLED

מדובר בסכום של כ-684 מיליון דולרים שאותו דרשה וקיבלה סמסונג, מה שמעיד על כך שהציפויות של אפל למכירות שני מכשירי הדגל החדשים היו גדולות בכמה מיליונים מאשר הביצועים בפועל

תשלום שהעבירה אפל לסמסונג כפיצוי על אי עמידה ביעדי הזמנת מסכי OLED מצביע במידה מסוימת על המצב הבעייתי שבו מצויות שתי החברות. מדובר בסכום של כ-684 מיליון דולרים שאותו דרשה וקיבלה סמסונג, שהייתה הספקית של מסכי ה-OLED עבור הדור הנוכחי של טלפוני ה-iPhone Xs ו-Xs Max.

אפל אמנם כבר לא מציגה נתונים רשמיים על אודות מכירות הטלפונים שלה. ואולם העברת הסכום הזה מספקת את ההוכחה להערכות, שהציפיות של אפל למכירות שני מכשירי הדגל החדשים היו גדולות בכמה מיליונים מאשר הביצועים בפועל.

סמסונג דרשה וקיבלה את הסכום לאחר שאפל, כאמור, לא עמדה בחוזה ההזמנות שלה. למעשה, לפי הדיווחים בעיתונות הכלכלית הקוריאנית, סמסונג ייעדה מפעל אחד שלם של פאנלים לטובת ייצור מסכי ה-OLED של מכשירי ה-iPhone החדשים.

מסמכים שהגישה סמסונג לקראת הדו"ח הרבעוני מציגים את הסכום שהעבירה אפל לחברה כהכנסה חד פעמית של חטיבת התצוגה, מבלי לציין שמדובר בהעברה מאפל. אבל גם עם הסכום הזה רשמה החטיבה ירידה גדולה בהכנסות, בשיעור של כ-50%, וזה מצביע שגם המכירות של מכשירי ה-Galaxy של סמסונג כנראה לא עמדו בציפיות.

עד כמה ישפיע הדבר נראה בדו"ח השנתי של מכירות הטלפונים, לכשיפוסם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים