שבוע למלחמה: טלגרם מזנקת בישראל
נתונים של פלאפון מעלים שהשימוש בטלגרם בשבוע האחרון עלה ב-85%, והוא מזנק במאות אחוזים בזמן הישיבה בממ"ד או במקלט ● השימוש באילו אפליקציות ירד - ובאילו הוא עלה?

אנחנו, הישראלים, אנשים די סקרנים (או מאוד), ורבים מאתנו מעוניינים לדעת את כל המידע על כל טיל ששוגר מאיראן. המדיה המסורתית לא מפרסמת את הכול, והמשתמשים הישראלים פונים לטלגרם כדי לקבל את הסיפוק לסקרנות שלהם. והם עושים זאת עוד בזמן השהייה במקלט או בממ"ד.
על פי נתונים שפרסמה היום (ה') פלאפון, השימוש בטלגרם בקרב לקוחותיה זינק ב-85% בממוצע לאורך השבוע האחרון. הוא שובר שיאים בזמן האזעקות: נפח השימוש באפליקציה, שמשמשת ישראלים רבים כצינור מידע עיקרי לצרוך מידע, לצפות בסרטוני נפילות טילים ולקבל עדכונים חיים ממוקדי האירועים – מוכפל בסמוך לזמן האזעקות, ואף מזנק בעד כ-600% בזמן שאנחנו שוהים במרחבים המוגנים.
עוד נתונים מראים שהמעבר לעבודה מרחוק וקיום פגישות מקוונות הובילו לזינוק של 95% בשימוש באפליקציית זום. השימוש בווטסאפ וב-X עלה ב-34% כל אחת. לעומתם, אפליקציית הניווט ווייז ויישומון התחבורה הציבורית מוביט רשמו השבוע צניחה משמעותית בשימוש, לאור ההגבלות של פיקוד העורף והשהייה הממושכת בבתים, עם ירידות של 55% ו-54%, בהתאמה. גם אינסטגרם נחלשה השבוע – במקרה שלה ב-13%, והשימוש בפייסבוק נשאר ללא שינוי.
מה עם הטלוויזיה?
על פי נתוני יס, בשבוע האחרון נרשם זינוק של כ-40% בזמן הצפייה הכולל בטלוויזיה, עם ממוצע יומי של כ-14 שעות מסך מצטברות למשק בית – כארבע שעות יותר מבימי שגרה. מדובר בנתון דומה לגל הצפייה שנרשם בשבוע הראשון של המלחמה בעזה, באוקטובר 2023.
עוד עולה מהנתונים שיותר משלושת רבעי – 76% – מסך הצפייה של הישראלים הם בערוצים המשדרים חדשות, לעומת 71% בשבוע הראשון שלאחר ה-7 באוקטובר. הצפייה בתכני הילדים, שנשארו השבוע בבתים, רשמה עלייה של 15% לאורך הימים האחרונים. בשני המקרים, יס לא מפלחת את הצפייה לפי הערוצים.
נתון נוסף מעלה שמאחר שהאיראנים יורים חלק ניכר ממטחי הטילים לעבר ישראל הם בשעות הקטנות של הלילה, בין השעות 01:00-04:00 נרשם בימים האחרונים זינוק של 94% בצפייה לעומת הימים שטרום המערכה עם איראן.
תגובות
(0)