אפיק גיימס שוב יוצאת למלחמה נגד גוגל

יצרנית פורטנייט מבקשת שענקית הטק תשנה את מדיניות חנות Google Play

הקרב החדש של אפיק גיימס: נגד Google Play.

אפיק גיימס (Epic Games), יצרנית משחק המחשב הפופולרי פורטנייט, שוב יוצאת למלחמה נגד גוגל, וביקשה מבית המשפט המחוזי של סן פרנסיסקו להורות בצו מניעה לחנות Google Play לאפשר חנויות אפליקציות של צד שלישי בחנות למשך שש שנים, ולהגביל הסכמים עם יצרני מכשירים המונעים התקנה מראש במכשיר של חנויות כאלה.

תוצאת התביעה אינה ודאית, כמובן, אך צפוי מאבק משפטי בטרם תתקבל החלטה. התביעה תבחן את השליטה של ​​גוגל על ​​מפתחי אפליקציות וצרכנים, בעקבות פסק דין הנוגע להגבלים עסקיים בדצמבר, שבו חבר מושבעים מצא את גוגל אשמה בשיטות אנטי-תחרותיות.

"מטרת צו מניעה זה היא לגרום לפתיחה לתחרות של שני השווקים שהוזכרו על ידי חבר המושבעים – השוק של הפצת אפליקציות אנדרואיד ושוק שירותי החיוב בתוך האפליקציה של אנדרואיד עבור עסקאות סחורות ושירותים דיגיטליים – לטובת מפתחי אפליקציות אנדרואיד, מפתחי פתרונות תשלום לשימוש באפליקציות אנדרואיד ומשתמשים במכשירי אנדרואיד ניידים", נכתב במסמכים שהגישה אפיק לבית המשפט.

צו המניעה של אפיק גם מבקש למנוע מגוגל להגביל את האופן שבו יישומים מודיעים למשתמשים על אפשרויות רכישה מחוץ לאפליקציה.

התביעה של אפיק נגד גוגל אינה מבקשת פיצוי כספי, ומטרתה לערער על מדיניות חנות האפליקציות של ענקית הטכנולוגיה. גוגל התחייבה להגן על שיטות העבודה שלה ועליה להגיב עד ה-3 במאי. המחלוקת המשפטית המתמשכת היא משמעותית, בהתחשב בהשלכות על תעשיית הטכנולוגיה והרגולציה של פלטפורמות להפצת אפליקציות.

"הפנייה של Epic לבית המשפט הפדרלי בארה"ב מראה שוב, שהיא פשוט רוצה את היתרונות של Google Play מבלי לשלם על כך", מסרה גוגל  בתגובתה. "נמשיך לערער על פסק הדין, שכן אנדרואיד היא פלטפורמה סלולרית פתוחה, המתמודדת עם תחרות עזה מחנות האפליקציות של אפל, כמו גם חנויות אפליקציות במכשירי אנדרואיד, מחשבים אישיים וקונסולות משחקים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים