פלאפון משיקה את 5G Max: רשת 5G עצמאית הראשונה בישראל

הרשת החדשה, מבוססת אריקסון, הוקמה בהשקעה של 50 מיליון שקלים ● הבשורה הגדולה שלה היא היכולת לפלח אותה ועל ידי כך להתאים אותה לסוגי לקוחות שונים, נוסף על מהירות גבוהה מאוד ושיהוי נמוך במיוחד

מכריז 5G Max - הרשת החדשה של פלאפון. אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון.

פלאפון השיקה היום (ד') באופן רשמי את רשת ה-5G Max החדשה שלה, רשת שהתשתית שלה מבוססת על ליבת דור 5 עצמאית לחלוטין ואינה רוכבת על תשתית דור ה-4. את הרשת החדשה הקימה החברה בהשקעה של כ-50 מיליון שקלים יחד עם אריקסון והיא תתחיל לפעול ברחבי הארץ, בכיסוי של למעלה מ-80% ממנויי החברה ל-5G, באופן מלא כבר מרגע הרמת המתג בעוד שבועות בודדים – כשהחברה מאפשרת כבר מעתה למי שרוצה בכך להירשם למסלולי הדור החדש.

"היום אני ממש גאה להכריז שאנחנו הראשונים מבין ספקיות הסלולר בארץ שמפעילים את העידן הבא של שוק הסלולר בדור החמישי עם 5G Max, רשת 5G Standalone, שהיא רשת דור 5 שעומדת בפני עצמה, והיא עושה דברים מרשימים ברמת הטכנולוגיה. אנחנו בשפיץ של הטכנולוגיה. אנחנו כל הדרך עושים חדשנות, כבר כמעט 40 שנה, וגם הפעם אנחנו בין הראשונים. בכל העולם יש כ-27 מדינות בלבד שבהן הופעלה כבר רשת 5G SA, ואנחנו נרחיב את פריסת הדור ה-5 שלנו בכל רחבי הארץ כך שנגיע ל-1,000 אתרים בתוך שנה מהיום", אמר מנכ"ל החברה, אילן סיגל.

5G Max תהיה למעשה רשת VIP ללקוחות צרכניים וגם עסקיים, שתציע מהירות גבוהה יותר וזמן שיהוי קצר יותר, "והעולם העסקי הולך ליהנות ממנה באופן משמעותי ביותר, עם קצב של יותר מ-5 מגה-ביט/שנייה, שרק יילך וישתפר עם הזמן", הוסיף סיגל.

דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של פלאפון, הסביר, כי הבשורה הגדולה של הרשת החדשה היא היכולת לפלח אותה. "לא כל יום יוצא להשיק רשת סלולרית חדשה, וזה אירוע גדול. היכולת שלנו לחלק את הרשת לפלחים פלחים, ועל ידי כך להתאים אותה בצורה מיטבית ללקוחות פרטיים ועסקיים, וכך להגיע לרשת סלולרית מיטבית, זה משנה משחק. זה מאפשר לנו פרסונליזציה עם שיהוי נמוך ביותר ומהירות גבוהה יותר, עם יכולת תעדוף לפי לקוחות. הרשת החדשה תחזק עוד יותר את היכולת להפעיל רשתות פרטיות וירטואליות, עם אבטחת סייבר משופרת ועם שרידות גדולה יותר", הוא אמר.

לפי החברה, הרשת החדשה תספק את הביקוש ההולך וגובר לדאטה בידי כל צרכן טלפוני. במהלך מסיבת העיתונאים במטה החברה החדש בפתח תקווה צוין, כי אלו שמשתמשים כיום בדור 5 צורכים יותר דאטה ב-20% לפחות מאשר צרכני דור 4, ושהצפי הוא לעלייה אף גדולה יותר ברשת החדשה.

כן צוין, כי הטכנולוגיה החדשה תאפשר זרימה חלקה ומהירה של מידע באירועים המוניים, כמו הופעות ומשחקי ספורט, כך שלקוחות המחוברים לליבת הרשת החדשה ימשיכו להיות מחוברים לרשת, והגלישה הסלולרית תמשיך לפעול באופן תקין.

עוד ציין בהט, כי בסקר שערכה פלאפון, באמצעות מכון המחקר 2The Point, נמצא כי 67% מהישראלים נוהגים להעלות תיעודים לרשתות חברתיות לפחות פעם בשבוע, כאשר 91% מהם נוהגים לעשות זאת כשהם נמצאים במהלך הופעות ואירועי מוזיקה  ו-62% במהלך אירועי ספורט שבהם הם לוקחים חלק. לצד זאת, 76% מהישראלים סיפרו כי חוו כשל טכני בניסיון לגלוש בנייד, בהעלאה או בשליחה של תיעוד בזמן אמת בעת בילוי באירוע רב משתתפים – אחוזים שעולים דרמטית במהלך מופעי מוזיקה ובאירועי ספורט, אז 89% ו-91%, בהתאמה, סיפרו כי לא הצליחו לגלוש בצורה תקינה, מה שמביא גם לאכזבה מצד הלקוחות – 83% סיפרו כי חוו כעס או תסכול כתוצאה מאי היכולת לגלוש כראוי בזמן האירוע. הרשת החדשה אמורה, לפי פלאפון, לפתור זאת.

בחברה מצהירים, שלצד התעדוף שיקבלו המנויים לרשת החדשה, לא תיפגע איכות הגלישה והשירות הנוכחית של המשתמשים שיבחרו להישאר ברשת ה-5G הנוכחית. בחברה הסבירו, שיש יתירות גבוהה מאוד מבחינת רוחב הפס הזמין לכלל המשתמשים, כך שאין סיבה לפגיעה שכזו.

החל מהיום, כאמור, יכולים מנויי פלאפון לבחור באחד מארבעה מסלולים חדשים. 5G Live Max הוא המסלול הבסיסי, שבחברה טוענים כי הוא מתאים לחובבי ספורט והופעות חיות, שיקבלו מהירות גבוהה יותר ותעדוף בגלישה בעת אירועים עם קהל צופים. החבילה כוללת חבילת גלישה של 2,000 גיגה-בייט ב-65 שקלים לחודש. החבילה הבאה היא 5G Max Gaming לחובבי הגיימינג, עם זמן שיהוי נמוך במיוחד עם חבילת גלישה של 2,000 גיגה-בייט ב-69 שקלים לחודש. 5G Max VIP Israel מיועדת יותר לאנשי עסקים, והחבילה מציע מהירות גבוהה יותר, יחד עם זמן שיהוי קצר במיוחד, וגם תעדוף בעומסים, עם חבילת גלישה של 3,000 גיגה-בייט, ב-79 שקלים לחודש. ויש גם חבילת 5G Max VIP Global, שמוסיפה לחבילה ה"ישראלית" 10 גיגה-בייט לחודש גלישה בחו"ל, במחיר של 129 שקלים לחודש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים