"הלוויינים סייעו לספק ללוחמים רציפות תקשורתית ודיגיטלית"

הם אפשרו לכוחות "רציפות מלאה, לכל אורך הלחימה - בלי קשר למיקומם, גם בעומק, ועם דגש על מענה תקשובי למרחקים", אמר סרן (מיל') דורון בינר, סגן קצין קשר חטיבתי בחטיבה 55 שבאוגדה 98

סרן (מיל') דורון בינר, סגן קשר"ח בחטיבה 55 שבאוגדה 98.

"כמו כל גוף ICT צבאי, המטרה של אנשיי ושלי היא לאפשר רציפות מלאה, לכל אורך הלחימה – בלי קשר למיקום של הכוחות, גם בעומק, ועם דגש על מענה תקשובי למרחקים. תקשורת לוויינית סייעה לנו לעמוד באתגר", כך אמר לאנשים ומחשבים סרן (מיל') דורון בינר, סגן קשר"ח (ר"ת קצין קשר חטיבתי) בחטיבה 55 שבאוגדה 98.

סרן (מיל') בינר הוא בן 34, תושב פתח תקווה, וב-"אזרחות" הוא משמש כמנכ"ל חברת כוח האדם אואזיס. הוא עשה את שירותו הצבאי הסדיר כקצין קשר גדודי של יחידה 101 בצנחנים, ולאחר מכן היה סגן קשר"ח חטיבת הצנחנים. במילואים מילא בינר שני תפקידים של קצין תקשוב, ובשנה האחרונה הוא משמש בתפקיד הנוכחי, כשמאחוריו עשרות ימי שירות מילואים במלחמה הנוכחית.

"בוקר יום שבת, ה-7 באוקטובר, תפס אותי בהכנות ליציאה להקפות שמחת תורה בבית הכנסת", אמר בינר. "בשל היקף האירועים, הירי והתזמון – הרגשתי שמשהו חריג קורה. במובנים מסוימים, ההפתעה לא הייתה מלאה: כמה שבועות לפני פרוץ המלחמה ערכנו תרגיל, ובמסגרתו צפינו את המתרחש. כאשר הבנתי בבוקר את גודל האירוע, כבר הוקפצתי, ולפני 10:00 הייתי בבסיס האוגדה בדרום השפלה".

"אמצעים שמאפשרים תקשורת למגוון רחב של כוחות"

עוצבת האש היא אוגדה סדירה של חטיבות צנחנים וקומנדו בצה"ל. לוחמיה מתמחים, בין השאר, בנחיתות ממסוקי סער ומטוסי תובלה, ובלחימה בעומק האויב. באחרונה פורסם כי "אוגדת הכוחות המיוחדים של צה"ל – הכוללת בתוכה את עוצבת הקומנדו ויחידות מיוחדות נוספות – נלחמה בראשונה בלב חאן יונס". התקשוב סייע ללוחמים לפרוץ את קווי ההגנה של חטיבת חאן יונס – אחת משתי החטיבות הדומיננטיות של החמאס, לכתר את העיר ובפעם הראשונה לתמרן בלב המרחב. בינר ציין ש-"בשל הייחודיות של האוגדה, יש לנו לא מעט אמצעים שמאפשרים תקשורת למגוון רחב של כוחות".

לדבריו, "אנשי התקשוב שתחתיי נחלקים לפלוגה ומחלקות, וכוללים טכנאים, מומחי לוגיסטיקה, הצפנה, ומקצוענים, שמתמחים בכלל הטכנולוגיות החדשות שהוטמעו. בסופו של יום, אנחנו נדרשים לתת מענה תקשובי לכולם – מהמפקד ועד לאחרון הלוחמים. אנחנו גם משמשים כמוקד ידע לתחום, ויש לנו אלפי 'לקוחות' – הכוחות".

"אנחנו אמונים על הנגשה של פלטפורמות, שיתנו למפקדים יכולת פיקוד ושליטה בשטח. זה נעשה בערוץ רדיו 'רגיל', RoIP, תקשורת לוויינית וטכנולוגיות דיגיטל ייחודיות. כל אלה מאפשרים למפקדים לקבל תמונת מצב במגוון אמצעים", אמר בינר. "זה נעשה בין השאר עם מערכת צי"ד ועם מערכת משואה בגרסה 750. המטרה היא להציג ולשפר את מערכות השו"ב לטובת יכולת פגיעה בזמן אמת, תוך התבססות על העברת מידע בזמן אמת וסגירת מעגל מהירה של כל אירוע".

"המשובים שאנחנו מקבלים מהכוחות הם חיוביים: יש התקדמות אדירה בהיבט הטכנולוגי, צה"ל חווה ומבין את המשמעויות של זה ופועל להנגשת כלל אמצעי התקשוב עבור כולם, לטובת התעצמות הכוחות, וכדי להיות מדויקים יותר בהתנהלות", הוסיף. כמו כן, בינר ציין כי "היו אירועים בימי המלחמה שבהם התקשוב הציל חיים, אבל אני לא יכול לפרט אותם".

לסיכום הוא אמר ש-"הדבר הכי חשוב כרגע הוא לשמור על המדינה שלנו, להבטיח לעצמנו ולטובת עתיד ילדינו שמה שקרה ב-7 באוקטובר לא יקרה שוב לעולם. נכון, העסק שלי נפגע, אולם למרות זאת, אני אופטימי ומאמין שיהיה בסדר. בכל מקרה, המשימה כרגע היא ביטחון מדינת ישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים