הממשלה תקצה 10 מיליון שקלים לחיבור מקלטים ציבוריים לאינטרנט

רשויות מקומיות שנמצאות 40 ק"מ מגבול הצפון או מגבול רצועת עזה, כמו גם התנחלויות, יוכלו לקבל ממשרד התקשורת לצורך החיבור כ-1,700 שקלים לכל אחד מהמקלטים, ועד 950 אלף שקלים

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי.

משרד התקשורת הודיע היום (ג') כי יקצה 10 מיליון שקלים לחיבור מקלטים ציבוריים ברשויות מקומיות לאינטרנט ולשירות הטלוויזיה עידן פלוס, שכולל חבילת ערוצים בסיסית, בין היתר כאן 11, 12, 13 ו-14. הסכום יוקצה לרשויות במרחק של עד 40 ק"מ מהגבול הצפוני או מגבול רצועת עזה, ולהתנחלויות בשטחים.

על פי המתווה, רשויות מקומיות שיבקשו להאיץ את החיבור של המקלטים בתחומן לאינטרנט ולשידורים יוכלו לבקש סיוע של כ-1,700 שקלים לכל אחד מהמקלטים, ועד 950 אלף שקלים.

התמיכה תינתן לרישות מקלטים ציבוריים ברמת כשירות טובה ומעלה, בהתאם לתרחיש הייחוס שהתקבל מרח"ל (רשות החירום הלאומית). במשרד מציינים כי חיבור המקלטים יאפשר לשוהים בהם לקבל התרעות בזמן אמת, לעבוד וללמוד מרחוק, ולבצע פעילויות פנאי.

את הבקשות יש להגיש במערכת המרכב"ה עד ל-7 בדצמבר.

"המטרה: לתת מענה מהיר ויעיל לאזרחים בקו העימות"

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, אמר כי "ישראל נמצאת במלחמה, ובמשרד התקשורת עושים לילות כימים כדי לדאוג לתשתיות תקשורת מיטביות בכל אתר ואתר. תפקידנו במלחמה הוא בין היתר הוא לתת מענה מהיר ויעיל לאזרחים באזורי העימות, לתרחיש שבו, חלילה, ניאלץ לשהות במקלטים זמן ממושך".

"באמצעות הרשויות המקומיות באזורים אלה, נדאג לפריסה מהירה ואיכותית של אינטרנט ועידן פלוס במקלטים בצפון, בדרום וביהודה ושומרון, ובכך ניתן מענה תקשורתי ראוי לעתות חירום", הוסיף.

המנכ"ל בפועל של משרד התקשורת, מימון (מוני) שמילה, ציין כי "המרחב המוגן הוא המקום הבטוח ביותר בעת ירי רקטות וטילים, ובעת סכנה. בזמן שהייה ממושכת במקלטים יש חשיבות גבוהה לקיומן של תשתיות תקשורת, שיאפשרו הן קבלת מידע מציל חיים והן קיום פעולות נוספות. המשרד פועל ויסייע בחיבור המקלטים הציבוריים לאינטרנט ולקליטת שידורי עידן פלוס".

יצוין כי ישנן רשויות מקומיות שכבר חיברו, או מחברות בימים אלה, את המקלטים הציבוריים בתחומן ל-Wi-Fi, בהן עיריית רמת גן. אלא שרמת גן, כמו כל גוש דן, לא עונה לקריטריונים של משרד התקשורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים