iOS 17 תכלול תכונות נגישות חדשות

הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה של אפל, שתושק מאוחר יותר השנה, תגיע עם כלים נוספים לסיוע למשתמשים שמתקשים בדיבור, בראייה או בפעילות קוגניטיבית

בקרוב: עוד כלי נגישות במכשירי אפל.

אפל חשפה אתמול (ג') תכונות נגישות חדשות, שיוצעו למשתמשי ה-iPhone וה-iPad כשהגרסה החדשה של מערכת ההפעלה שלה, iOS 17, תושק מאוחר יותר השנה. התכונות החדשות, שעליהן דיווחה החברה בבלוג שלה, מתייחסות כמעט לכל תחומי השימוש, במטרה לסייע למשתמשים שמתקשים בדיבור, בראייה או בפעילות קוגניטיבית.

כך, לדוגמה, משתמשים שלא מדברים או מתקשים בדיבור יוכלו להקליד את ההודעה שלהם והיא תתורגם באופן מיידי לקול וירטואלי, שאותו ישמע הצד השני. הביצוע יהיה מבוסס על למידת מכונה, כדי לשפר את מהירות התגובה להקלדה. בהמשך יוכלו המשתמשים להשתמש בכלים אלה, כמו גם בכלי בינה מלאכותית, כדי להגדיר במדויק את הקול שיושמע בשיחה, כאילו הוא שלהם.

בכדי לעזור למתקשים עם עומס הנתונים והאפשרויות שמוצגים במסכים ובאפליקציות שמוצעות עם המכשירים של אפל, החברה תאפשר ליצור מעין דף בית בתצורה מופשטת מאוד, שאותה המשתמש יוכל לבחור וגם להגדיר. כמו כן, היא "תפשיט" אפליקציות מרוב התכונות שלהן ותשאיר רק את הבסיסיות, כדי להקל על ההתמצאות והבחירה שלהן. אפל מכנה את התכונה הזו Assistive Access, והיא תימצא בחלק ניכר מאפליקציות ברירת המחדל במכשיריה, כולל תמונות, מצלמה ומוזיקה.

עוד תכונה חשובה שעליה הכריזה אפל היא "הצבע ודבר'" משתמשים לקויי ראייה יוכלו להשתמש ביישומון זכוכית המגדלת של מערכת ההפעלה, להצביע אל עבר כל דבר עם כיתוב, בין אם שלט או כפתור במעלית, ולבקש באמצעות הוראה קולית מהמכשיר שיקריא את מה שכתוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים