כמה זמן אנחנו מבזבזים בעולם העבודה החדש-ישן?

וגם: מדוע רבות מהפגישות הווירטואליות לא מתחילות בזמן? למה חלקנו לא מרגישים "ממש שם" כשהפגישות נערכות בווידיאו? והאם אנחנו בעד עבודה היברידית או לא? תוצאות של סקר מעניין - וניתוחן

20/12/2022 17:04
דותן שובל, מנהל פורטל המולטימדיה AVMaster.

סקר של MaxHub מצא כי 59% מהעובדים שמתנהלים בתוך עולם העבודה ההיברידי בבריטניה מבזבזים זמן יקר לפני שיחות מרוחקות. הנתון הזה מעלה שאלה: אם בבריטניה השמרנית יחסית האחוז הזה כל כך גבוה, מעניין מה קורה אצלנו, בישראל. במאמר זה אני פוצח בסדרת מאמרים לקראת ועידת AVTLV-5 הקרבה של אנשים ומחשבים ופורטל AVMaster, שחלק לא מבוטל ממנה יעסוק בשינויים שעוברות שגרות הניהול והפעילות הארגונית בעצם ימים אלה.

עולם העבודה ההיברידי אמור לחסוך לנו לא מעט זמן – של הנסיעה והפקקים בדרך לעבודה וממנה, אינסוף דקות קפיטריה בזבזניות ועוד פעולות שעבור חלקנו נעלמו, גם אם חלקית. אלא שמסתבר שההתנהלות האנושית האישית היא בזבזנית זמן לא קטנה. נסו להיזכר בפגישת הווידיאו האחרונה שבה השתתפתם… יש סיכוי שהיו בה עיכובים, כי אחת או יותר מהמשתתפים.ות לא הצליח.ה להתחבר, לשני המצלמה לא עובדת ולשלישית האוזניות ללא סוללה. מהו הזמן הממוצע שמתבזבז בתחילת פגישה ממוצעת אצלנו? בבריטניה מדובר על קרוב ל-10 דקות.

עוד נתון מעניין מאותו מחקר הוא שעל פי חלוקה לקבוצות גיל, כ-78% מבני 18-24 העידו על קושי משמעותי להתחיל בזמן, ואילו בקבוצת הגיל המבוגרת יותר, בני 55-64, כ-57% העידו על אותו קושי. אם נבצע סימולציה פשוטה, שמניחה שלכשליש מהעובדים הבריטים – שם, כאמור, בוצע הסקר – יש חמש פגישות היברידיות בשבוע, מדובר בבזבוז פוטנציאלי של כמעט 3.5 שעות בחודש (200 דקות) או קרוב ל-42 שעות בשנה. וזה רק לפני תחילת הפגישה…

פגישה וירטואלית? רבים מאתנו "לא ממש שם"

חשבתם שזהו? טעות בידכם – האתגרים רק מתחילים: כ-23% מהנשאלים בכללותם, ו-27% בקבוצת הגיל הצעירה, אמרו שהם לא מרגישים "ממש שם" כשהם נוכחים בפגישה וירטואלית. הטענה היא שזה כתוצאה משימוש בטכנולוגיה הישנה וה-"לא מזמינה" המיושמת באתרים רבים. טוני מקול, מנהל המוצר של MaxHub בבריטניה ובאירלנד, מסביר שמעסיקים רבים עדיין משתמשים בציוד AV מיושן, שלא מצליח לעמוד בקצב של עולם העבודה ההיברידי ומספק חוויה נחותה, שמקשה על הטמעת השימוש בכלים שהם לא יותר מסטנדרט בסיסי בעידן הזה.

האם ניתן להסיק, ולו בזהירות, שייתכן שהעובדים הוותיקים פשוט מכירים את המערכות הישנות והפחות נוחות עם כל הסרבול שלהן טוב יותר מהצעירים, שרגילים לעולם שבו טכנולוגיה היא כלי שעובד בצורה חלקה, ואחרת לא משתמשים בו? אולי.

מאיפה אתם.ן מעדיפים.ות לעבוד?

מאיפה אתם.ן מעדיפים.ות לעבוד? צילום: BigStock

עבודה מהבית או מהמשרד?

בארץ, ולא רק בה, מתקיים מאז הקורונה דיון עמוק ומתיש על עבודה מהבית – כן או לא? הדעות חלוקות לכאן ולכאן, מסיבות שונות ומגוונות. רבים טוענים שמדובר באיזון בית-עבודה חשוב ומעלים כנימוק בעד העבודה מהבית גם את אותו חיסכון שהזכרתי קודם לכן. לעומת זאת, אחרים לא מסוגלים לעבוד מהבית. הדיון הזה משעשע, מאחר שהוא כל כך פרסונלי, ותלוי במנעד עצום של פרמטרים אישיים ועסקיים. כלומר, אין אמת אחת.

על כל אחת ואחד מאיתנו לאמן את עצמו במטרה להעמיק את השימוש בכלים לקיום פגישות כדבר שבשגרה, מאחר שאופיין של סוגים רבים של פגישות משתנה, והתפישה שלנו חייבת להשתנות גם כן

יש מומחים וחברות שטענו ש-"עידן המשרד הסתיים". אחד מהם הוא מנכ"ל לייבפרסון, שהכריז כך עם פרוץ הקורונה – לפחות לגבי החברה שהוא מנהל. באותה התקופה אכן היה כיוון מובהק לשינוי שגרות ארגוניות – מה שיצר בלבול אדיר. באוויר הייתה תחושה שהדבר הזה שנקרא "משרד" יתפייד מחיינו, אבל בשטח, גם בתקופת הקורונה לא הפסיקו לצוץ מגדלים בקווי הרקיע של תל אביב, הרצליה ושאר מרכזי ההיי-טק, וגם של ערים אחרות. כיום די קשה ומאוד יקר לאתר ולו 20 מ"ר פנויים במשרדים שממוקמים באזורים נחשקים. אגב, לימים לייבפרסון שינתה את החלטתה.

פשוט להביא את הלפטופ מהבית – רק שזה עדיין לא פשוט

כאשר העובדים הבריטים מאותו סקר שמוזכר כאן כחוט השני נשאלו בנוגע לדבר החשוב להם ביותר בטכנולוגיה המשמשת לעבודה היברידית, 48% ציינו את קלות השימוש, 37% את איכות המיקרופון והיכולת של אחרים בחדר לשמוע אותם ו-37% – את היכולת לחבר את הלפטופ שלהם ולהתחיל באופן מיידי בשיחה. במילים אחרות, קיים פער ביכולת ליישם את הקונספט של BYOD (ר"ת Bring Your Own Device).

כשנשאלו על הדרישות הכלליות שלהם ממקום העבודה, הנתונים הראו באופן ברור שהעובדים לא מתנגדים לקונספט ההיברידי עצמו: 54% העדיפו מקום עבודה עם טכנולוגיה מודרנית. בקבוצת הגיל הצעירה – 18-24, הנתון הגיע ל-74% (מעניין מה חשבו 26 האחוז הנותרים).

ובכל זאת, לפני שממהרים להסיק מסקנות חותכות, חשוב לזכור שהסקר נערך בבריטניה, שבה תרבות העבודה, ובמידה מסוימת גם אימוץ טכנולוגיות חדשות, לא זהים לאלה שבשאר מדינות המערב, כולל כאן, בישראל. מה שבטוח הוא שעל כל אחת ואחד מאיתנו לאמן את עצמו במטרה להעמיק את השימוש בכלים הללו כדבר שבשגרה, מאחר שאופיין של סוגים רבים של פגישות משתנה, והתפישה שלנו חייבת להשתנות גם כן.

הכותב הוא מנהל פורטל המולטימדיה AVMaster.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים