מה חדש ב-iOS 16?

הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה מבית אפל זמינה להורדה, וכוללת מסך נעילה מותאם אישית, אפשרות למחוק ולערוך הודעות, ושינויים בארנק הדיגיטלי ובאפליקציות המפות

שלל חידושים. iOS 16.

iOS 16 כבר כאן, וזמינה להורדה למכשירי Phone שתומכים בה – ממכשיר ה-iPhone 8 שיצא ב-2017 ואילך, לפי אפל. הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה, שהושקה אמש (ב'), כוללת כמה תכונות חדשות, ולדברי אפל משפרת את הפעולה של ה-iPhone.

חובבי אפל – או האפליסטים – ישמחו לקרוא ש-iOS 16 כוללת מסך נעילה מותאם אישית, שיפור באפליקציית המסרים של המכשיר ועדכון פרטיות חדש, שמאפשר כניסה בטוחה יותר. כמו כן, היא כוללת שינוי בארנק הדיגיטלי של אפל.

מסך הנעילה המותאם אישית הוא אחד החידושים הבולטים ב-iOS 16. הוא מאפשר לכם לכלול במסך הנעילה תמונה שבחרתם, ואתם יכולים לעצב אותו בצבע שאתם רוצים. ההתראות שיגיעו למכשיר כשהמסך נעול לא יוצגו אחת אחרי השנייה, עד כדי כיסוי של כל המסך, אלא ייערמו אחת על גבי השנייה – בתקווה שכך יהיו פחות הצפה ובלאגן. בנוסף, אפל שחררה כלי שמאפשר למפתחים של אפליקציות שמדווחות על אירועים בזמן אמת ושולחות התראות רבות – להישאר במעלה ההתראות של המשתמש. כך המשתמש יראה התראה אחת מאותה אפליקציה, בזמן אירוע חדשותי, משחק כדורגל או כדורסל, או כל מה שמדווח בריל טיים – במקום שלל התראות מאותו האירוע בזו אחר זו.

שלחתם הודעה חלקית? אתם יכולים למחוק אותה

השינוי המרכזי באפליקציית המסרים הוא היכולת לערוך הודעות שכבר נשלחו. הכפתור הרלוונטי מופיע בשורת הסטטוס שמתחת להודעה שאותה רוצים לערוך או למחוק. כמו כן, אם שלחתם בטעות הודעה לא מושלמת, לפני שסיימתם לכתוב אותה, אתם יכולים ללחוץ על Undo – והיא תיעלם. עוד שינוי הוא האפשרות לזהות טקסטים בסרטוני וידיאו, ולסמן ולגרור תמונות ורקעים.

כמו כן, אפל החליטה להרחיב את שירות SharePlay, שמאפשר לריבוי משתמשים לבצע פעולות יחד, מ-FaceTime גם לשירות המסרים שלה. המשתמשים אף יוכלו לגלות דרך FaceTime עוד אפליקציות שתומכות ב-SharePlay.

לתכנן טיול עם עד 15 נקודות עצירה

עדכונים נוספים מצויים בשירות המפות של אפל: משתמשי Apple Maps יוכלו לתכנן טיולים עם עד 15 נקודות עצירה בדרך. בנוסף, אפשר יהיה להתחיל את תכנון הטיול ב-Mac ולהמשיך אותו ב-iPhone.

המשתמשים בארנק הדיגיטלי של אפל ביותר מדינות בארצות הברית יוכלו מעתה להכניס אליו את תעודת הזהות שלהם, והמכשיר יוודא שמי שמכניס הוא אמנם בן 21 ומעלה. כמו כן, שירות Apple Pay יתמוך באמצעי תשלום נוספים ויכלול פיצ'ר חדש בשם Apple Pay Later, שמאפשר לחלק את העסקה לארבעה תשלומים. פיצ'ר אחר מאפשר לעקוב אחרי הזמנות שביצעתם בשירות התשלומים של אפל.

בדיקת בטיחות

לסיום, דבר לא פחות חשוב: פיצ'ר חדש בשם Safety Check מאפשר לאנשים שנמצאים במערכות יחסים מתעללות לוודא שהמתעלל לא יכול לעקוב אחרי המיקום של הקורבן שלו ולהיכנס לאפליקציות ב-iPhone שלו, ומקשה עליו לעלות על הסיסמאות שבהן הוא משתמש.

זה רק חלק ממה שחדש ב-iOS 16. אפל פרסמה מסמך מפורט אודות כל העדכונים והשינויים בגרסה החדשה, שאתם יכולים לקרוא אותו כאן.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים