צלילה במכירות הסמארטפונים ברבעון הראשון של 2022, השלישי ברציפות

לפי מחקר שפרסמה IDC, צללו המכירות ב-8.9% על רקע האתגרים הגיאופוליטיים, כאלה הקשורים למגיפה, או מאקרו-כלכליים, ואולם סגן הנשיא של החברה אופטימי, ומציין, כי"זה רק עניין של מתי הביקוש יתחדש"

קונים פחות

הרבעון הראשון של השנה לא האיר פנים למכירות הסמארטפונים, שהציגו צלילה של 8.9% – לפי הדו"ח האחרון של חברת המחקרים IDC, ויתרה מכך, זה הרבעון השלישי ברציפות של ירידה במכירות.

IDC מייחסת את הירידה לחשש מצד הצרכנים לנוכח האינפלציה העולמית, למלחמה באוקראינה, לסגרי הקורונה האחרונים בסין ולייקור בעלויות הרכיבים וההובלה.

"למרות שהייתה צפויה ירידה מסוימת ברבעון הראשון בשל האתגרים המתמשכים של האספקה והלוגיסטיקה, נראה שחלה תפנית לרעה", ציינה נבילה פופאל, מנהלת מחקר ב-IDC. "בהתחשב בכל אי הוודאויות הללו, רוב יצרני ה-OEM מאמצים אסטרטגיית צמיחה שמרנית יותר".

בחמישייה המובילה של יצרניות הסמארטפונים, רק אפל הציגה צמיחה של 2.2% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, עם 56.5 מיליון יחידות שנמכרו. בסוף השבוע האחרון התריע מנכ"ל אפל, טים קוק, על כך שהחברה עלולה לחוות ירידה בהיקף שמונה מיליארד דולר בגלל הקשיים בשרשרת האספקה. יותר ממחצית הספקים של אפל ברחבי שנגחאי התמודדו עם סגרים בשל התפרצויות חוזרות של קורונה באזור.

סמסונג שמרה על המקום הראשון שלה, עם נתח שוק של 23.4%, וחוותה ירידה של 1.2% במשלוחים בהשוואה לרבעון המקביל. המותגים הסיניים שיאומי, אופו ו-ויבו הציגו צלילה של 17.8%, 26.8% ו-27.7%, בהתאמה, ושלוש החברות יחד הפסידו נתח שוק של 5.6% בהשוואה לשנה הקודמת.

אולי באופן לא מפתיע, המשלוחים של אזור מרכז ומזרח אירופה צנחו בכמעט 20% במהלך הרבעון, אם כי האזור מהווה רק 6% עד 7% מהמשלוחים העולמיים וכ-5% מההכנסות בשוק. ההשפעה הגדולה ביותר בשוק הסלולר הייתה מצד סין וחלקים אחרים באסיה, המהווים כמעט מחצית מכלל המשלוחים ברחבי העולם, ואזורים אלה ספגו ירידה של 12.3% ברבעון הראשון, ציינה IDC בדו"ח.

"מובן מאליו שהעולם ממשיך להתמודד עם אתגרים רבים, בין אם הם גיאופוליטיים, הקשורים למגיפה, או מאקרו-כלכליים", אמר ריאן ריית', סגן נשיא ב-IDC. "כמעט כל מה שקרה בחודשים האחרונים היה נגד שוק הסמארטפונים, ובאופן מציאותי גם נגד תחומי טכנולוגיה אחרים", הוסיף רייט. "המחקר שלנו מעיד שסמסונג ואפל ניהלו את שרשרת האספקה ​​קצת יותר טוב מהמתחרות שלהן, וכתוצאה מכך ראינו ירידה בהזמנות מיצרני המעגל השני של יצרני ה-OEM המובילים. אנחנו נשארים בדעה, שכל דרישה מופחתת לא תאבד, אלא תידחף קדימה. זה רק עניין של מתי הביקוש הזה יתחדש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים