יצחק קאול, ממייסדי ומבכירי ענף הטלקום בישראל, הלך לעולמו

סא"ל (מיל') קאול היה קצין קשר בחטיבת השריון הראשונה שחצתה את תעלת סואץ, בין מקימי רשות הדואר ובזק, ויועץ למיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל ● הוא נפטר אתמול (א') והותיר אחריו אישה ושלוש בנות

סא"ל (מיל') יצחק קאול ז"ל.

יצחק קאול, ממקימי בזק ורשות הדואר, הלך אתמול (א') לעולמו בגיל 76. הוא הותיר אחריו אישה, פנינה, ושלוש בנות. הלווייתו התקיימה היום.

קאול נולד ב-1945 בברית המועצות לשני פליטי שואה ועלה לארץ בגיל ארבע. הוא התגייס לחיל הקשר וסיים בהצטיינות קורס קציני קשר. לאחר שירותו הצבאי, ב-1966 – והוא בן 21 בלבד, הוא וקציני קשר נוספים הקימו את יחידת הבקרה הארצית במשרד התקשורת. לימים, היחידה הזאת הפכה לבזק. במלחמת יום כיפור הוא שירת במילואים כקצין קשר בחטיבת השריון 421 – חטיבת הטנקים הראשונה שצלחה את תעלת סואץ, בפיקודו של אל"מ – ולימים אלוף – חיים ארז. לאחר המלחמה הוא מונה לסגן קצין הקשר של פיקוד הדרום, בדרגת סא"ל (מיל').

בעשור שבין 1976 ל-1986 מילא קאול שורת תפקידים בכירים במשרד התקשורת, לרבות סמנכ"ל משאבי אנוש. הוא אף הוביל את העברת שירותי הטלפוניה והתקשורת לחברה חדשה – בזק, שהפכה ממחלקה במשרד ממשלתי לחברה ממשלתית (ולימים הופרטה). ב-1986 הוא נמנה על מקימי רשות הדואר ושימש כמנכ"ל הראשון שלה. ב-1990 הוא מונה למנכ"ל השני של בזק. במסגרת התפקיד ביצע קאול מהלכים לפתיחת השוק לתחרות, הפך את הטלפוניה של החברה מאנלוגית לדיגיטלית והיא החלה לפרוס סיבים אופטיים. קאול שימש גם כיו"ר פלאפון וחבר דירקטוריון בחברות בת אחרות של קבוצת בזק.

ב-1997 הוא עזב את בזק ואת תחום הטלקום, ומונה למנכ"ל כלל, יו"ר של שלוש חברות של הקבוצה – כלל ביטוח, כלל תיירות ואזורים – ודירקטור בכלל תעשיות. בהמשך הוא היה יו"ר דלק ויועץ לחברת החשמל בהקמת מיזם הסיבים האופטיים IBC. במסגרת זו הוא אף פעל להאצת פריסת הדור החמישי הסלולרי במדינה.

בשנים האחרונות הוא הקים והיה הבעלים של קאול השקעות 2000, שעסקה במיזוגים ורכישות, ונתנה שירותי ניהול לחברות גדולות ולסטארט-אפים. במרוצת השנים הוא אף שימש כחבר במועצת המנהלים של מכבי שירותי בריאות.

על סמך ניסיונו הוציא קאול את ספרו מחובר, תרבות של רפורמות מצליחות – מנוף לצמיחה.

פעילות פוליטית וחברתית – ופרסים

קאול התמודד ב-2003 על ראשות העירייה ברמת השרון, שם הוא התגורר עד יום מותו – וכשל. אולם, לאחר הבחירות הוא מונה לסגנו של ראש העירייה הנבחר, יצחק רוכברגר. בפעילותו שמחוץ לעולם העסקי, קאול היה יו"ר המסלול האקדמי של המכללה למנהל, ממקימי עמותת תפוח לצמצום הפערים הדיגיטליים בחברה, חבר הדירקטוריון הבינלאומי של מכון ויצמן וחבר דירקטוריון האופרה הישראלית.

הוא זכה בשורה של פרסים ואותות, בהם פרס קפלן, שקיבל ב-1989 יחד עם יו"ר ועד עובדי רשות הדואר, יוסף דרי, מנשיא המדינה דאז, חיים הרצוג, ומראש הממשלה דאז, יצחק שמיר, על איכות השירות הגבוהה בדואר. כמו כן, קאול קיבל תעודת הערכה על הקמת תשתית תקשורת בינלאומית – מהלך שהיה חלק מהסכם השלום שבין ישראל לירדן – מראש הממשלה דאז, יצחק רבין.

בעמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב העלו את פועלו של קאול על נס וציינו כי הם אבלים וחפויי ראש.

 

תגובות

(8)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זיו ברזילי

    יהי זכרו ברוך. זכיתי לעבוד אתו הרבה מאד שנים בפרויקט ניהול הTele transmission האופטי . אדם מבריק שמאד גילה ענין בתחום הביומטרי שיוביל את העולם . Ziv Barzilay Inventions, Patents and Patent Applicationshttps://patents.justia.com ›

  2. נינוש עוזרת אישית ליצחק קאול

    יצחק קאול היה מהפכן , בעל חזון ובעל הגשמה ועשייה. כאדם בעל תבונה אנושית רגישה ויכולת תקשורתית מילולית וערכית. האדם באשר הוא אדם. כך נהג לציין. איש יקר מפז שלמדתי להכירו הכרות מקצועית ואישית בפרק זמן ארוך ומתומצת. עשית עבודת קודש כאדם וכאיש שהוביל הן ברשות הדואר , בכלל , בבזק , בבחירות לראשות העיר ברמת השרון , באקדמיה ובכל עמותה שרק קפצת לתת עצה ולסייע . וכמה היתה תרומתך נדיבה ומכילה העבודה במחיצתו היא מאסטר פיס מקצועי ואנושי. השילוב המנוגד של אדם ישר, הגון ,נועז ובעל חזון , הם אלה שהובילו את המהפכות שלך בעולם התקשורת , האקדמיה ועוד. כך זכיתי להכירו. תודה לך איש יקר שהשארת לנו מורשת וזכרון ודרך. המשך בדרכך שם למעלה בבינה אנושית ובאהבת אדם ותהא הצניעות שבך אבן דרך לדורות הבאים. אשמח להצטרפות להנצחת יצחק קאול הן דרך בזק , רשות הדואר, המכללה למינהל , כלל.

    1. אבידה ל ממ פועלו ייזכר לעד יגאל לם

      אבידה של ממש זכרו יישמר לעד מהפכן וקשוב יגאל לם

  3. שמעון

    היה מנכ"ל מעולה של בזק והדואר. להביא למהפכה ברמת השירות בדואר ובבזק. יהי זכרו ברוך זכיתי להכירו אישית תנחומים למשפחה

  4. ברזילי כוכבה

    איציק היה משכמו ומעלה גדלנו יחד ברמת עמידר ברמת גן. ממש אבדה כמה אהבנו אותו לכל אורך השנים.פגשתי את חנה אחותו לפני כחודש פשוט הערצנו אותו אלו המילים שתמיד אמרנו עליו ולא נשכח החברות האמיתית בשכונה. יהי זכרו ברוך עצוב מאד

  5. איציק

    איזה היסטוריה מפוארת של עשיה, כל הכבוד!!!

אירועים קרובים