איך תיראה חוויית הקנייה בקניונים ב-2030?

אמנים בתלת מימד, סלון יופי טכנולוגי ומסעדה עם חברים וירטואליים - אלה הן חלק מן המגמות הצרכניות העולות מדו"ח מעבדת הצרכנים החדש של אריקסון, המתמקד השנה בחוויות הקנייה ההיברידיות הצפויות ב-2030

מטאוורס עם שבבים של קוואלקום.

מעבדת הצרכנים של אריקסון פרסמה את המהדורה ה-11 של דו"ח "10 מגמות צרכניות חמות", העוסק בהגדרת הטעמים והדעות של צרכנים שהם מאמצים מוקדמים על ציר הזמן הנמשך עד 2030, ומתמקד הפעם בחוויות הקנייה ההיברידיות בקניון הבדיוני Everyspace Plaza.

לפי רוב הצרכנים הנחשבים בעידן הנוכחי כמאמצים מוקדמים של הטכנולוגיה, תערובת היברידית של טכנולוגיה מבוססת קישוריות, המשולבת בתוך סביבות פיזיות אמיתיות בכדי לשפר את חוויות הקנייה, צפויה להיות אלמנט שכיח בחיי היום-יום ב-2030,

הצרכנים התבקשו להעריך 15 אמצעי קנייה המרחיבים את החוויה הצרכנית הפיזית על ידי שימוש בטכנולוגיה דיגיטלית. כמעט 4 מכל 5 נשאלים אמרו, כי הם מאמינים שכל 15 הרעיונות השונים שנבדקו יהיו זמינים בצורה כזו או אחרת עד 2030. אלו יתאפשרו באמצעות טכנולוגיות של מציאות מדומה (VR), מציאות רבודה (AR) וחומרים ניתנים לתכנות.

למשל, כמעט 8 מתוך 10 צרכנים מדמיינים אולמות אירועים שהאמנים יופיעו בהם בתלת ממד, כאילו הם שם במציאות – בעזרת אמצעים טכנולוגיים. 7 מתוך 10 צרכנים צופים אפשרות של אופנה מהירה, המותאמת אישית טכנולוגיות רק עבורם או עבור האוואטר שלהם, ומצפים כי החייט בקניון ישלב בדים שיכולים להפוך להיות עמידים למים או מספקים אוורור לפי הצורך.

ממצאים נוספים בדו"ח, המייצג את הציפיות והתחזיות של כ-57 מיליון מאמצי טכנולוגיה מוקדמים בעולם: 7 מתוך 10 צרכנים מצפים לראות בקניון מכוני יופי העושים שימוש במידול וולומטרי לשיפור מראה דיגיטלי, שני שלישים מהצרכנים מאמינים שיהיו בריכות שחייה שבהן יוכלו הלקוחות להשתמש בקסדות VR מיוחדות, הכוללות אספקת חמצן, כדי לחוות את החלל החיצון באפס כוח משיכה. 7 מתוך 10 צרכנים מצפים ממרכזי כושר לעצב את המתחם עם מאפיינים רב-חושיים, בהתאמה אישית ללקוח – למבנה האישיות שלו ולצרכים הנפשיים שלו, כדי לעזור לשפר את הבריאות הנפשית. יותר ממחצית מהצרכנים רוצים לקנות באופן בר קיימא בעסק שממחזר את המוצרים הישנים. מחצית מהצרכנים רוצים לבקר במסעדות כדי לאכול וירטואלית עם חברים במסעדות אחרות, בכל מקום בעולם. שלושה רבעים מן הצרכנים מצפים לאפשרות לנסות וירטואלית מוצרים לפני קנייה ולהמחיש כיצד נראה ביתם בתוך חנות העיצוב כאשר הם מנסים מוצרים חדשים. 77% מהצרכנים צופים שיהיו מרכזים רפואיים הממוקמים בקניון, הכוללים טכנולוגית בינה מלאכותית, שיאפשרו סריקת בריאות  ומתן עדכוני מצב בריאותי באופן כמעט מיידי. 42% מהצרכנים רוצים לבקר בפארק שנמצא בקניון סגור, שבו יוכלו להרגיש קרובים יותר לטבע באמצעות חומרים דיגיטליים הניתנים לתכנות, המספקים חוויה היברידית.

ד"ר מייקל ביורן ממעבדת הצרכנים של אריקסון והכוח המניע מאחורי הדו"ח מאז פורסם לראשונה ב-2011, אומר, כי "מצד אחד אולי קשה לדמיין מספר גדול של צרכנים עם ציוד טכנולוגי יקר כמו משקפי מציאות רבודה, משקפי מציאות מדומה עמידים למים, מחשוב לביש, כפפות מישוש ועוד בקנה מידה עצום עד 2030. מצד שני, אם ניתן יהיה לחלק ציוד כזה בעלות נמוכה יותר, בהחלט ייתכן שמספר גדול של צרכנים ישתמש בו כדי לשפר את חוויות הקנייה היומיומיות בקניונים. למעשה, 35% מהצרכנים שנסקרו חושבים שהנטייה של הקניונים לכלול טכנולוגיה של הדור הבא תהיה גדולה יותר מאשר בבתים, בהשוואה ל-14% בלבד שאינם חושבים כך. קניונים הם כבר מזמן מוקדי היי-טק, כאשר רבים מהם מציעים בתי קולנוע, אולמות משחקים, אולמות קונצרטים, באולינג ועוד".

ביורן אומר שהדו"ח גם מדגיש את האמונה של הצרכנים, שקניונים תורמים באופן חיובי לחיים המקומיים. "אם כבר, העתיד עשוי להיות יותר ויותר מקומי, כאשר 32% מהנשאלים מסכימים שקניונים היי-טקיים יהפכו את המעבר לעיירות קטנות ואזורים כפריים לאפשריים ואטרקטיביים יותר – ורק 13% לא מסכימים עם זה".

לדברי מאגנוס פרודיך, מנהל המחקר של אריקסון: "האופי הציבורי למחצה בקניונים פירושו שניתן יהיה לשלוט ביתר קלות על השהייה ברשת, וכך לספק את חוויות הדור הבא בשלב מוקדם. אמצעי מציאות רבודה ומדומה יכולים להיות מסופקים בקניונים עצמם, כך שאפשר יהיה לפרוס רשתות פרטיות עם יישומים בהתאמה אישית גם עבור צרכנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים