דיווח: וואווי במגעים למכירת מותגי P ו-Mate של סמארטפוני העילית שלה

לפי דיווחים באתרים טכנולוגיים, וואווי מצויה במגעים מוקדמים למכירת מותגי P ו-Mate של סמארטפוני העילית שלה, בצעד שיוציא אותה סופית מתחום מכשירי העילית

האם זו תהיה ההשקה האחרונה? השקת מכשירי הדגל במרץ 2020. צילום: וואווי

הסוף של מכשירי העילית של וואווי (Huawei)? ענקית הטלקום הסינית מצויה במגעים מוקדמים למכירת מותגי P ו-Mate של סמארטפוני העילית שלה, בצעד שיוציא אותה בעצם סופית מתחום מכשירי העילית. כך לפי דיווח, המתבסס על אנשים המקורבים לנושא, שמבקשים לא להזדהות בשל סודיות המגעים. שני המקורות לא מודעים לערך שמבקשת וואווי על המותגים.

לפי הדיווח, המגעים מתקיימים מול חברות השקעה המגובות על ידי ממשלת שנחאי, ומתנהלים מזה חודשים, מאז ספטמבר באחרון.

מותגי P ו-Mate של וואווי התחרו בגזרת מכשירי העילית העולמיים, בהם ה- iPhone של אפל (Apple) ודגמי Galaxy S של סמסונג (Samsung), ולפי חברות מחקר תרמו 40% מהכנסותיה של וואווי ברבעון השלישי של 2020. לפי דיווח של IDC, מכירות הדגמים האלה תרמו 39.7 מיליארד דולר בין הרבעון השלישי של 2019 לרבעון השלישי של 2020.

על רקע החרם האמריקני עליה, וואווי חווה מחסור חריף ברכיבים למכשירי העילית שלה, ולפי אנליסטים מלאי הרכיבים שלה יאזלו עד סוף השנה. במקביל היא אף הודיעה על הפסקת ייצור שבבי ה-Kirin שלה – ליבת מכשירי העילית.

בנובמבר האחרון מכרה החברה את מותג הלאו-קוסט שלה הונור (Honor) לקונסורציום של גופי מסחר מגובים על ידי ממשלץ שנזן. לכן נראה סביר שהיא תפעל בצורה דומה לגבי מותגי הסלולר היוקרתיים שלה, שהיא מתקשה לייצר ואף למכור משום שהם לא כוללים שירותים שהשוק העולמי משתמש בהם, בעיקר שירותי גוגל.

דובר של וואווי מסר, כי "וואווי למדה על שמועות לא מבוססות  שהופצו בנוגע למכירה אפשרית של מותגי הדגל. השמועות האלה חסרות בסיס. לוואווי אין תוכניות כאלה".

ממשלת שנחאי הודיעה כי לא ידוע לה דבר על המצב, וסירבה להוסיף.

אופציית המכירה של מותגי הפרימיום מעידה על התקווה המועטה שיש לוואווי, שממשל ביידן החדש ישנה את המגבלות שהוטלו עליה מאז מאי 2019.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים