תזכורת מאפל: לשמור מרחק בין iPhone לקוצבי לב ודפיברילטורים מושתלים

בתגובה לחששות שהועלו על ידי משתמשים, אפל פרסמה אזהרת בנוגע לצורך לשמור על מרחק בין iPhone ואבזרי MagSafe לקוצבי לב, והבהירה כי דגמי ה-iPhone 12 לא מסוכנים יותר מדגמים קודמים

להרחיק מקוצבי לב. iPhone ומטען MagSafe. צילום: אפל

בתגובה לחששות שהועלו על ידי משתמשים, פרסמה אפל (Apple) באתר התמיכה שלה הבהרות הנוגעות למגנטי מערכת MagSafe שקיימים בדגמים השונים של ה-iPhone 12 והזהירה, כי מסוכן להחזיקם בקרבה לקוצבי לב או לקוצבים משולבי דפיברילטור מושתלים.

עדכון האזהרה של אפל שב ומדגיש את ההצהרות הקודמות של החברה, שהחזקת iPhone כלשהו במרחק שישה אינץ' (כ-15 ס"מ) מקוצבי הלב (או 12 אינץ'/כ-30 ס"מ – בזמן טעינה אלחוטית) אינה בטוחה. לפי האזהרה, ה-iPhone 12 לא מסוכן יותר מדגמים אחרים, כפי שמסבירה אפל: "על אף שכל דגמי iPhone 12 מכילים יותר מגנטים מדגמים קודמים של ה- iPhone, לא צפוי כי יציבו סיכון גדול יותר להפרעה מגנטית להתקנים רפואיים מדגמי iPhone קודמים".

הנושא עלה בעקבות פרסום ב-Heart Rhythm Journal לפני שבועות מספר, על תוצאות בדיקות שהראו, כי הזזה של iPhone 12 עם MagSafe בקרבת אדם עם קוצב לב מושתל הפריעה לתפקודו התקין ומציל החיים של הקוצב. לאחר הדיווח, הופץ ברשתות חברתיות ובאתרים טכנולוגיים, כי ה-iPhone 12 מסוכן במיוחד לאנשים עם קוצבי לב בגלל טכנולוגיית ה-MagSafe שנוספה להם. באותו פרסום במגזין הרפואי, לא הוזכר, כי סמארטפונים רבים מכילים מגנטים, שפולטים אותות המצריכים מן המשתמש שמושתל בו קוצב להחזיק אותו במרחק מסוים מהקוצב – עוד לפני שהוצגה טכנולוגיית MagSafe בדגמי ה-iPhone האחרונים. המגנטים האלה קיימים גם בדגמים ישנים יותר של iPhone או בסמארטפונים מתחרים רבים.

בין השאר, כותבת אפל: "התקנים רפואיים כמו קוצבי לב ודפיברילטורים מושתלים עשויים לכלול חיישנים המגיבים למגנטים ולגלי רדיו כאשר הם קרובים. כדי להימנע מאינטראקציה פוטנציאלית בין ההתקנים, החזיקו את ה-iPhone והתקני MagSafe במרחק בטוח מן ההתקן הרפואי (יותר משישה אינץ'/15 ס"מ, או יותר מ-12 אינץ'/30 ס"מ בעת טעינה אלחוטית). ואולם התייעצו עם הרופא שלכם ועם יצרן ההתקן הרפואי כדי לקבל קווים מנחים ספציפיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים