מה צפוי השנה בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, CES?

תערוכת CES תתקיים הפעם באופן וירטואלי, אבל תכלול לא פחות חידושים טכנולוגיים - ממחשבים וסמארטפונים ועד למסכים, מוצרים לבית ומחשוב לביש ● מה שכן, מספר המציגים השנה קטן בהרבה

CES 2021 - רק בדיגיטל

הדבר החשוב ביותר שמציעה תערוכת CES 2021, שמתחילה היום (ב') באופן רשמי, הוא העובדה שהיא בכלל מתקיימת. בשוק הבידורי, ותערוכה היא סוג של בידור, נוהגים לומר תכופות כי ההצגה חייבת להימשך ובמקרה של CES, אחרי שהקורונה הכניעה אותה בשנה שעברה, החזרה לעניינים חשובה מתמיד, גם אם היא מתרחשת באופן וירטואלי.

אבל זה כמובן לא יהיה אותו הדבר. לפי הנתונים שסיפקו מנהלי התערוכה, הפעם יציגו את מרכולתן 1,800 חברות בלבד, לעומת 4,400 חברות שהיו אמורות לעשות זאת בשנה שעברה. אלא שהשנה, במקום להגיע ללאס וגאס כדי לראות את המוצרים, המשתתפים יוכלו לראות אותם מהמחשב הביתי או אפילו מהסמארטפון שלהם.

גם הפעם יהיו דיבורים ונאומי מפתח, אבל המינון של הכול יהיה בקטן יותר. חברות גדולות כמו אמזון וגוגל, שנוהגות בכל שנה להתחרות על כמות השלטים שלהן בתערוכה ועל הזמן על הבמה, יקיימו כמה שיחות עם שותפים, אבל לא יותר, ומיקרוסופט תעלה לשידור רק את הנשיא שלה, בראד סמית'. גם פייסבוק אמורה לשמור על פרופיל יחסית נמוך – בלי קשר למהומות בוושינגטון ולחסימת החשבון של דונלד טראמפ.

מה עם הטכנולוגיה?

נראה שבגלל הפרופיל הנמוך וקיומה בדיגיטל, אין לנו מה לצפות מ-CES השנה לאיזושהי הודעה מדהימה, על טכנולוגיה צרכנית חדשה שתשנה את חיינו או לפחות תתיימר לעשות זאת. אחת הסיבות היא שרוב החברות שעושות זאת כבר מזמן לא מוכנות לבצע את ההשקות שלהן באירוע הענק, עקב החשש שהן ייבלעו בשלל ההשקות שיש בו.

אפל, למשל, לא בסביבה כבר כמה שנים בהיבט של הכרזות ב-CES, וגם סמסונג תבצע השנה את ההכרזה העיקרית על הטלפונים החדשים שלה, ובמרכזם ה-Galaxy 21, אמנם בתאריך שמקביל לתערוכה – אבל לא במסגרתה.

בתקווה שבשנה הבאה, CES תחזור להתקיים באופן פיזי. צילום ארכיון: נחמה אלמוג

בתקווה שבשנה הבאה, CES תחזור להתקיים באופן פיזי. צילום ארכיון: נחמה אלמוג

כמו בהרבה תערוכות ענק, וכמו בכל אירוע שבו השחקניות נלחמות על כל דקת תהילה וזמן פנוי של הכתבים המסקרים את התחום, CES 2021 כבר יצאה לדרך כמה ימים לפני פתיחתה הרשמית, עם לא מעט הודעות לעיתונות – והן מתמקדות בשני תחומים עיקריים: מחשבים וטלוויזיות.

בעוד שתערוכת המובייל העולמית MWS בברצלונה עמוסה בהכרזות בעולם הסלולר, CES, שנערכת מזה שנים רבות לפניה, מוקדשת יותר למחשבים. כמעט כל היצרניות (חוץ מאפל, כאמור) כבר הודיעו מה הן הולכות להשיק במהלכה השנה: דל ולנובו מבין היצרניות הגדולות, סמסונג, LG ואייסר מבין היותר קטנות (בתחום זה), וגם אסוס אמורה להפציץ עם רשימה ארוכה של מחשבים ביומיים הקרובים.

ההכרזות של החברות האחרות – "רבע שעה" אחרי AMD

יש לציין שהחברות מחכות עם חלק מההכרזות שלהן עד להכרזה של AMD על מעבדי ה-Ryzen 5000 מבוססי ה-Zen 3 שלה לשוק הנייד. זמן קצר לאחר מכן, אולי אפילו רבע שעה, כל החברות יזדרזו להציג שורה ארוכה למדי של מחשבים שמבוססים על המעבדים הללו, לרבות מחשבי משחקים עתירי ביצועים. זוהי החדשה המרכזית של הזמן האחרון בעולם המכשירים הניידים: AMD מציגה בפעם הראשונה תחרות אמיתית גם במגזר הזה, והחברות הפעם קונות את הסחורה שלה ולא מסתמכות יותר רק על מעבדי אינטל.

מעבד אחר מסדרת ה-Ryzen של AMD. צילום: BigStock

מעבד אחר מסדרת ה-Ryzen של AMD. צילום: BigStock

עוד דבר שיבלוט בהכרזות בשוק הזה, בעיקר בניידי המשחקים, הוא מסכים מהירים יותר מתמיד, עם קצבי ריענון שחוצים בקלות את קו ה-144 הרץ, ומגיעים אף אל מעבר ל-300 הרץ. זו תופעה שניתן יהיה להבחין בה גם בטלוויזיות שיוצגו בתערוכה, והיא תכלול גם שילוב בפעם הראשונה של תמיכה בתקן HDMI 2.1, שיאפשר לקונוסלות החדשות PlayStation 5 ו-Xbox Series X/S לעבוד בקצב ריענון של 120 הרץ.

הטכנולוגיות שעשו כותרות ב-2020 מגיעות למיינסטרים

גם הפעם, אפשר לצפות בתערוכה לטלוויזיות שמביאות למיינסטרים את הטכנולוגיות שעשו כותרות בשנה שלפניה. השנה הכוונה היא לרזולוציית 8K, עם יותר תכנים ועם מערכות הפעלה מתקדמות יותר, כמו גם מחירים נוחים יותר ועיצובים חדשים.

לצד המחשבים, המסכים והניידים, ומכיוון ש-CES היא תערוכה צרכנית מובהקת, אפשר לצפות לרשימה לא קצרה של מוצרי בית אלקטרוניים מתקדמים וחכמים יותר, שמתחברים יותר מתמיד לעולם המחשוב שאנחנו מכירים. כמו כן, יושקו בה לא מעט מוצרים חכמים ולבישים, שעוזרים יותר מתמיד לשמור על הכושר ועל הבריאות.

תחום נוסף הוא המכוניות האוטונומיות – ברמה התיאורטית, כי בכל זאת מדובר במכוניות וכדי להוכיח היתכנות שלהן צריך נסיעה על הכביש, ולא "נסיעה" שהיא מעשי ידי מחשב.

לסיכום, בשורה גדולה אולי לא תצא השנה מ-CES, אבל היא תציג מספיק דברים כדי להראות שהיא חזרה לחיים, בתקווה שב-2022 ההמונים שוב ימלאו את החללים שלה בלאס וגאס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים