משרד התקשורת העניק רישיון מיוחד ראשון לפריסת סיבים אופטיים לחברת נורקום

כחלק משינוי מדיניות הרישוי של משרד התקשורת, הוענק לראשונה רישיון מיוחד לאספקת שירותי אינטרנט אולטרה-מהירים לחברת נורקום, שתחבר יישובים במגזר הערבי לשירותי אינטרנט אולטרה-מהירים

מימין: שי דוידור, סמנכ"ל טכנולוגיה, בילאל ג׳יבלי, מנכ"ל - נורקום, רפאל חזני, אגף רישוי, לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית, גדעון שיטרית, סמנכ"ל רישוי - משרד התקשורת. צילום: יח"צ משרד התקשורת

לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת, העניקה היום רישיון מיוחד הראשון בישראל לאספקת שירותי תשתית פס רחב לחברת נורקום, שתחבר יישובים במגזר הערבי לשירותי אינטרנט אולטרה-מהירים.

הרישיון ניתן לחברה במסגרת השינוי במדיניות הרישוי שבוצע מוקדם יותר השנה, שמטרתו לאפשר פריסה באופן מיידי של תשתיות פס רחב בכל יישוב קטן מבלי להמתין לפריסת החברות הגדולות, ובכך לגשר על הפערים בין המרכז לפריפריה.

המהלך, שכולל צמצום משמעותי בחסמי הכניסה העומדים בפני חברות קטנות שמעוניינות לספק שירות זה ולהיכנס לשוק התקשורת, צפוי להביא לחדירת שחקנים חדשים וחברות קטנות לשוק, מה שיגביר את התחרות ויבטיח שיפור ברמת השירות ובמחירים ביישובים קטנים, באזורי פריפריה, באזורים כפריים ובאזורים המאופיינים בבנייה נמוכה אשר לא התחברו לתשתית אינטרנט אולטרה-מהיר עד כה.

מדיניות המשרד החדשה מאפשרת אספקת שירות תשתית פס רחב גם באמצעות רישיון מיוחד ולא רק באמצעות רישיון כללי, כפי שהיה נהוג בעבר. במסגרת הרישיון המיוחד יינתנו השירותים לעד 8,000 משקי בית ו-800 נקודות סיום רשת של מנויים עסקיים. המדיניות החדשה מאפשרת לחברות שיעמדו בתנאי הרישיון לספק את השירותים באמצעות כלים טכנולוגיים מגוונים: סיבים אופטיים, גלים מילימטריים ועוד.

אבישר בן-חורין ציינה, כי "הרישיון המוענק יאפשר לחברות לחבר יישובים קטנים וכפריים לתשתית אינטרנט מהיר, ואנו פועלים להעניק רישיונות לחברות נוספות. המהלך שביצענו במסגרת הרפורמה מצמצם את חסמי הכניסה שעומדים בפני חברות קטנות ומגדיל את התחרות, כך שפריסת התשתיות המתקדמות בפריפריה תואץ להערכתנו בתקופה הקרובה".

בילאל ג'יבלי, מנכ"ל נורקום, אמר, כי ״קבלת הרישיון היום מסמלת את תחילת הדרך של חיבור החברה הערבית לעתיד. העתיד כבר כאן, אך לא בפריפריה ובחברה הערבית במיוחד. המשימה שלנו בנורקום היא לחבר את כל משקי הבית ברשת סיבים אופטיים על מנת שכל תלמיד ומורה בבית ספר יוכלו להמשיך וללמוד כמו בכל מקום בעולם באמצעות תקשורת מהירה ואמינה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים