שר התקשורת היוצא ממליץ לאשר ל-HOT לרכוש חלק ממיזם הסיבים IBC

כמה שעות לפני כניסת פיטוריו לתוקף, יועז הנדל, שר התקשורת ממליץ לאשר רכישת אמצעי שליטה במיזם הסיבים IBC על ידי קבוצת הוט בכפוף לכמה לתנאים, בהם  הרחבת חובת הפריסה ח-1.7 מיליון משקי בית תוך חמש שנים ● הנדל: "אישור הבקשה יקדם את קצב פריסת הסיבים בישראל וישפר את שירותי האינטרנט באיכות השירות והמחיר לצרכן"

שר התקשורת, יועז הנדל

כמה שעות לפני כניסת פיטוריו לתוקף, יועז הנדל, שר התקשורת, מפרסם שימוע בעניין רכישת אמצעי שליטה במיזם הסיבים IBC שבשליטת סלקום על ידי קבוצת HOT שבשליטת פטריק דרהי, ומציין כי בכוונת המשרד להמליץ עליה (בכפוף לתנאים המפורטים בשימוע). העסקה צריכה לקבל גם את אישור רשות התחרות.

משרד התקשורת ניהל בשבועות האחרונים עבודת מטה בבקשה להעברת אמצעי שליטה בחברת IBC, הפורסת סיבים ברחבי ישראל, לקבוצת הוט, המעוניינת לרכוש חלק מהשליטה בחברה, ולספק באמצעות רשת IBC שירותים מבוססי סיב לצרכן.

בהודעת המשרד נמסר, כי בחינת הבקשה על ידי הגורמים המקצועיים במשרד העלתה, כי השלמת העסקה צפויה להרחיב באופן משמעותי את פריסת רשת הסיבים של IBC בישראל, לקצר את לוחות הזמנים לפריסה נרחבת, להקטין את התלות הקיימת למתחרים ברשת בזק ולהפחית חסמי כניסה למתחרים חדשים על גבי רשת סיטונאית נוספת, שתאפשר אספקת שירותים מבוססי סיב לצרכן. לדברי המשרד, מהלך זה עולה בקנה אחד עם מהלכי האסדרה שהמשרד מוביל במטרה להאיץ את פרישת הסיבים ורשת האינטרנט האולטרה מהיר תוך קידום מדיניות להרחבת רמת התחרות בשוק זה. פריסת תשתית רחבת פס תייצר מנועי צמיחה, תעודד תעסוקה, תפחית את יוקר המחיה לאזרח, תחזק את הפריפריה  לכלל המשק, תעלה את התמ"ג לנפש ותאיץ את כלכלת ישראל.

עם זאת, המשרד מציין, כי יידרשו מהלכי אסדרה משלימים על מנת להפחית חששות תחרותיים שעולים מן העסקה, ולפיכך שוקל שר התקשורת להתנות את אישור הבקשה בשני תנאים. הראשון, IBC תחויב לפרוס את הרשת כך שבתוך חמש שנים ממועד חתימת העסקה הבקשה 1.7 מיליון ממשקי הבית בישראל יהיו נגישים לקבלת שירותים על גבי רשת החברה. בנוסף, המנגנון הקיים ברישיון IBC כיום לעידוד הפריסה בפריפריה יורחב, ו-IBC תידרש לעמוד ביחס פריסה פריפריה-מרכז של 1:1. ועד להגעה להיקף נגישות של 1.3 מיליון משקי בית.

התנאי השני הוא פרסום הצעת מדף (IRU). "במטרה להבטיח הנמכת חסמי כניסה של מתחרים למתן שירותים על גבי הרשת המשותפת, תידרש IBC לפרסם הצעת מדף לרכישת שירותים ממנה, אשר תכלול את השירותים הכלולים בהסכם ה-IRU ובהסכם ה-IRU שנחתם בין IBC לסלקום בעבר ותוקן בעקבות העסקה, בתנאים שנקבעו בהסכמים אלה למתן השירותים. ההתחייבות המזערית של בעל רישיון שיתקשר עם IBC בהצעת המדף תהיה תשלום עבור חיבור של 30 אלף מנויי אינטרנט לכל הפחות, וכעבור שנתיים מחתימת ההסכם בין IBC לספק השירות תעלה הכמות המזערית ל-50 אלף מנויים. הצעת המדף תוצע לכל דורש בתנאים שווים ובלתי מפלים, היא תועמד לעיון כל מבקש, ותפורסם באתר האינטרנט של IBC, וכן באתר האינטרנט של המשרד. על IBC יהיה להגיש את הצעת המדף לאישור שר התקשורת בתוך שלושה שבועות ממועד מכתב זה".

השר הנדל ציין, כי "אישור הבקשה יקדם את קצב פריסת הסיבים בישראל וישפר את שירותי האינטרנט באיכות השירות והמחיר לצרכן לכלל אזרחי ישראל, אשר משוועים לאינטרנט מהיר במיוחד בימים אלו. אחרי עשור אבוד בתחום התשתיות הגיע הזמן שלכל אזרח בכל מקום בארץ יגיע אינטרנט מהיר עם תחרות של שתי חברות לפחות"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים