iPhone 13? חרושת השמועות החלה…

לאחר שהסירה מן המארז של מכשירי ה-iPhone 12 את האוזניות והמטען, סוקרי החברה מעריכים שהבא בתור יהיה כבל ה-USB ● האם ה-iPhone 13 יכלול גם זיהוי טביעת אצבע?

הדור הבא, ה-iPhone 13, כבר בדרך. iPhone 12. צילום: אפל

עוד לפני שמספיקים להתקרר על המדפים מכשירי ה-iPhone 12 של אפל (Apple), מתחילה כבר חרושת השמועות של אנליסטים וחוקרי שוק לגבי דגמי ה-iPhone 13 הצפויים בשנת 2021.

נושא השמועות העיקרי הוא מה עוד יכולה אפל להסיר ממארז המכשירים, לאחר שבדגמי ה- iPhone 12 הסירה את המטען והאוזניות החוטיות, שהיו משולבים באריזות מאז ומתמיד. מי שירצה מטען מהיר לדגמים החדשים, או אוזניות EarPods חוטיות – ייאלץ להיפרד מ-19 דולר עבור כל אחד מהם.

אפל טוענת כי הסיבה להסרת האביזרים היא דאגתה לסביבה, מאחר שהקופסה המוקטנת מאפשרת לה להתאים לה יותר מוצרים, לצד שאיפתה להגיע ליעד של 100% נקייה מפליטת פחמן עד 2030. התאמה של כמה שיותר מוצרים למארז אחד תוביל אותה, לדבריה, להפחתת פליטת פחמן וזיהום הסביבה. מי שמחפשים תמיד מתחת לפני השטח אומרים, כמובן, שהסיבה האמיתית להסרת האביזרים היא לחסוך בעלויות הייצור של מכשירי ה-iPhone 12 על חשבון ההתייקרות שנובעת מרכיבי דור 5 החדשים, מה גם שמכירה נפרדת של אביזרים עוד אף פעם לא הזיקה לשום חברה – גם כשיש להם אריזה משלהם, שתורמת בכל מקרה את חלקה לזיהום הסביבה.

מכל מקום, השמועה טוענת שבסופו של דבר, כל מכשירי ה-iPhone – כולל הדגמים הישנים שעדיין נמכרים – לצד מוצרים אחרים שאפל מוכרת, ישווקו ללא אביזרים שכיום כלולים במארז.

השמועות מתבססות על מחקר שאפל ערכה בקרב משתמשיה בקיץ האחרון, ובו שאלה אותם עד כמה הם משתמשים במטען הכלול במארז המכשיר שלהם. ייתכן שהתשובות סייעו לה להגיע להחלטה להסירו. עוד טוענות השמועות, כי אפל עדיין לא סיימה עם תהליך הסרת האביזרים מהמארזים, והבא בתור יהיה כבל ה-USB. לפי שאלון חדש שאפל הפיצה בין משתמשיה, היא מבקשת לשתף אותה בחוויית השימוש בזיהוי הפנים והאם הם משתמשים בכבל ה-USB המצורף לערכת ה-iPhone שהם רוכשים. מכאן מסיקים כמה סוקרים, כי אפל מעוניינת להסיר את הכבל ממארזי המכשירים בשנה הבאה (מה שיהיה כרוך בתוספת של 19 דולר למי שכן זקוקים לו).

לגבי תכונת זיהוי הפנים, מי שמשיבים כי אינם מרוצים מהתכונה, אפל מבקשת לדעת את הסיבה: חששות בנוגע לאבטחה או פרטיות, העדפה של זיהוי טביעת אצבע, התכונה לא פועלת טוב במצבים מסוימים ועוד. מכאן מסיקים המנחשים, כי סידרת מכשירי ה-iPhone 13 עשויה לכלול גם זיהוי פנים וגם זיהוי טביעת אצבע (אולי אפילו משולבת במסך).

שותף לחלק מהשמועות והניחושים הוא האנליסט מינג-צ'י קאו, הידוע בפרסומיו המדויקים, שלדבריו, לוח הזמנים של הייצור ההמוני של מכשירי סידרת ה-13 יהיה דומה לשנים הקודמות ולא יתפצל כמו השנה בשל עיכובים שנוצרו בשרשרת הייצור בגלל מגיפת הקורונה, שאילצה חלק מהספקים לסגור את מפעליהם לתקופות מסוימות. השקת הקו החדש, טוען קאו, תתבצע באותו תאריך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים