סוף סוף גם בישראל: יצא לדרך שלב התיחור הראשון של מכרז תדרי דור 5

הבוקר החל שלב התיחור הדינמי על תדרי דור 5 על ידי ועדת מכרז התדרים של משרד התקשורת ● יועז הנדל, שר התקשורת: "מדובר במהפכה של פעם בשנות דור, שצפויה להביא לצמיחה כלכלית עצומה, לצמצם את הפער ביחס למדינות אחרות ולמצב את ישראל בשורה הראשונה של מדינות העולם ב-IOT והדיגיטל".

מכרז תדרי דור 5 יוצא לדרך: הבוקר (יום ג') החל שלב התיחור הדינמי על ידי ועדת מכרז התדרים, במעמד שר התקשורת חה"כ יועז הנדל, מנכ"לית המשרד לירן אבישר בן-חורין, יו"ר ועדת המכרזים. המכרז מתנהל מבניין מינהל הרכש בירושלים באופן מנוהל ומאובטח באמצעות תוכנת מכרזים ייעודית.

התיחור הוא שיאה של עבודת ועדת המכרזים בשלוש שנים האחרונות, ובסיומו ישויכו התדרים לזוכים לפי הצעותיהם וייקבעו התשלומים.

קבוצות התקשורת שניגשות למכרז הם פרטנר יחד עם הוט מובייל, סלקום יחד עם גולן טלקום ואקספון, ופלאפון לבדה.

שר התקשורת ציין בפתיחת המכרז, כי "המכרז הוא אבן דרך ראשונה במסע של מדינת ישראל אל עבר עידן הדור החמישי. מדובר במהפכה של פעם בשנות דור, שצפויה להביא לצמיחה כלכלית עצומה, לצמצם את הפער ביחס למדינות אחרות ולמצב את ישראל בשורה הראשונה של מדינות העולם ב-IOT והדיגיטל".

המכרז מתנהל בשני שלבים – הליך התיחור הדינמי והליך התיחור הסטטי:

התיחור הדינמי הוא השלב הראשון בהליך התיחור, שבו המציעים יבקשו כמות פסי תיחור מכל תדר בהתאם למחירים ההתחלתיים שנקבעו. במידה שיש עודף ביקוש לתחום תדר מסוים  – יועלה המחיר בסבב הבא אחריו, עד שמגיעים לסבב שאין בו עודפי ביקוש לאף אחד מתחומי התדרים, ואז צסץיים השלב הדינמי.

לאחר הפסקה של יממה מסיום השלב הקודם, יתקיים שלב התיחור הסטטי, שיתפרס על פני שלושה ימים. בשלב זה כל מציע יגיש רשימה של הצעות, הכוללות כמות פסי תיחור מתחומי התדרים השונים ואת המחיר המוצע לקומבינציה – ביד. בסיום שלב זה מסתיים המכרז.

מנהל הליך התיחור ישקלל מתוך כל הקומבינציות של כל המציעים את הקומבינציה בעלת הערך המקסימלי. זהו השיוך הזוכה. לאחר מכן ייקבע התשלום לכל מציע בהתאם לזכייתו, כאשר התשלום יחושב על פי מחירי פתרון ויקרי (ממשפחת מכרזי מחיר שני): ה"נזק" שמציע גרם כתוצאה מהשתתפותו במכרז – קרי ההפרש בין הצעתו למה שהייתה ההקצאה והתשלומים אילו לא היה משתתף.

לאחר הליך התיחור יושלמו הלכי הזכייה, שבסיומם יוקצו התדרים לזוכים ויתקבלו רישיונות להפעלת שירותי דור 5.

בהודעת המשרד נמסר, כי "הוועדה קבעה יעדים לשדרוג ולשיפור תשתיות הסלולר במדינת ישראל תוך חשיבה עמוקה ותהליכית ורצון עמוק למקסם את ההשקעה בתשתיות תקשורת סלולריות, ולכן תשלומי דמי הרישיון נקבעו לספטמבר 2022, והמכרז כולל מודל תמרוץ חסר תקדים, המוערך בכחצי מיליארד שקלים".

מפת הדרכים של משרד התקשורת לפריסת דור 5 בישראל. מקור: משרד התקשורת

מפת הדרכים של משרד התקשורת לפריסת דור 5 בישראל. מקור: משרד התקשורת

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים