משרד המשפטים האמריקני חוקר את המדיניות והעמלות של אפל ב-App Store

אפל דורשת מן המפתחים להשתמש רק במערכת התשלומים של ה-App Store לרישום מנויים, ומשרד המשפטים האמריקני בודק את הנתח של 30% שהיא גובה ממפתחי האפליקציות על רכישות בתוך האפליקציה של מנויים

App Sore. מפתחים מתלוננים על יחס לא הוגן מצד אפל. צילום: אפל

כחלק מחקירת הגבלים עסקיים בנוגע למדיניות של אפל (Apple) בחנות App Store שלה, הרגולטור האמריקני בודק גם את הנתח של 30% שאפל גובה ממפתחי האפליקציות על רכישות בתוך האפליקציה של מנויים, כך לפי דיווח שפורסם בבלומברג.

בחודשים האחרונים נפגשו פרקליטי משרד המשפטים האמריקני עם מפתחי אפליקציות, ולפי הידיעה, בפגישות בשבועות האחרונים נשאלו המפתחים גם לגבי הכללים של אפל הנוגעים למנויים.

אפל דורשת מן המפתחים להשתמש רק במערכת התשלומים של ה-App Store לרישום מנויים. רק באחרונה עלה הנושא לכותרות בהקשר לאפליקציית האימיילים Hey, שנפסלה על ידי אפל משום שדרשה מן המשתמשים להירשם אליה באמצעות האתר שלה כדי להימנע מן התשלום לאפל של נתח מתעריפי המנויים. אמנם הבעיה מול Hey נפתרה לבסוף, אבל פרסומה הוביל לדיווחים רבים של מפתחים לגבי יחס לא הוגן מצד אפל.

המפתחים שתוחקרו על ידי פרקליטי משרד המשפטים נשאלו לגבי תהליך בדיקת האפליקציה, ולפי הפרסום, לפחות אחד מהם נשאל האם הפחתת הנתח של 30% שאפל גובה יפתור את הבעיה, אך המפתח השיב כי העמלה אינה הבעיה, אלא העובדה שאפל אינה מאפשרת לעשות שימוש במערכות תשלום אחרות.

החקירה על ההתנהלות של אפל ב-App Store שלה מצויה בשלבים הראשונים, לפי הפרסום, ולצידה מנהל משרד המשפטים גם חקירה שהוא משקיע בה משאבים רבים בנוגע לשליטה של גוגל (Google) בפרסום דיגיטלי.

אפל תצטרך להתמודד גם מול חקירה שמתנהלת באיחוד האירופי בנוגע לנתח של 30% שהיא גובה על ספרים אלקטרוניים בחנות שלה, שנטען כי הוא פוגע בתחרות מפני ששירות הספרים האלקטרוניים של אפל עצמה לא משולמת עמלה דומה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים