שני מיליארד מכשירים בעולם לא תואמים לאפליקציית מעקב מגע של גוגל ואפל

האפלקציה, שתאפשר למשתמשים לעקוב האם היו במגע כלשהו עם אנשים שחלו בקורונה, מבוססת על טכנולוגיה שנעדרת ממכשירים ישנים

שני מיליארד מכשירים ישנים בעולם

גוגל ואפל – שתי יריבות ותיקות בימים בלי קורונה – משתפות פעולה בימים אלה, בניסיון לסייע לרשויות ממשלתיות ברחבי העולם לזהות ולבלום את התפשטות הנגיף, ומפתחות מערכת למעקב מגע שתופץ בחודש הבא ברחבי העולם. ואולם להערכת חוקרים, לפחות שני מיליארד משתמשים בטלפונים סלולריים בעולם לא יוכלו להשתמש באפליקציה, שתאפשר למשתמשים לעקוב האם היו במגע כלשהו עם אנשים שחלו בקורונה. בתוך אותם שני מיליארד נכללים גם אנשים מבוגרים ועניים – המצויים בסיכון גבוה להידבק בנגיף הקורנה.

מכשירי iPhone ואנדרואיד מהווים כיום רוב מתוך 3.5 מיליארד הסמארטפונים הפעילים בעולם. עובדה זו תאפשר רשת פוטנציאלית אדירה למעקב אחר המגיפה, ומחקרים שונים מעידים על תמיכה ציבורית רחבה ברעיון.

הבעיה היא שהמערכת מסתמכת על שבב מסוים ועל תוכנה שנעדרת ממאות מיליוני סמארטפונים שמצויים עדיין בשימוש, בייחוד כאלה ששווקו לפני יותר מחמש שנים.

"המגבלה שבבסיס הטכנולוגיה נוגעת לעובדה, שעדיין יש בשימוש מכשירי סלולר שלא כוללים רכיב בלוטות' או את מערכת ההפעלה העדכנית ביותר", אמר בן ווד, אנליסט ב-CCS Insight. "מי שיש להם מכשיר ישן או בסיסי לא יוכלו לנצל את היתרונות שהאפליקציה הזאת תציע".

שבב הבלוטות' המסוים, המשמש לזיהוי סמיכות בין מכשירים בלי לחסל משאבי סוללה, נעדר מכרבע מהסטארטפונים הפעילים ברחבי העולם כיום, לדברי אנליסטים בחברת קאונטרפוינט ריסרץ', וכ-1.5 מיליארד אנשים משתמשים עדיין במכשירים בסיסיים, שאינם מריצים כלל iOS או אנדרואיד. "בסך הכל", מציין ניל שה, אנליסט מקאונטרפוינט, "שני מיליארד משתמשי סלולר בעולם לא יוכלו ליהנות מהיוזמה הזאת, ומרבית מאותם משתמשים עם המכשירים הלא תואמים דווקא מגיעים מפלח האוכלוסייה של בעלי הכנסה נמוכה או מפלח המבוגרים, שלמעשה פגיעים יותר לנגיף".

בקאונטרפויט טוענים, כי בשווקים מפותחים, כמו ארצות הברית, בריטניה ויפן, קיימת תאימות של 88%, בעוד בשווקים מתפתחים כמו הודו, רק מחצית מהאנשים הם בעלי מכשירים תואמים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים