סלקום בדרך למיזוג עם גולן: הגישה הצעת רכש ב-600 מיליון שקלים

החברה מעוניינת לסגור עסקה לפני שהוט תגיע להסכם על רכישת פרטנר - כדי למנוע את המיזוג ביניהן ● ההערכות בשוק הן שהממונה על התחרות תאשר את העסקה

תירכש על ידי סלקום? גולן טלקום

המרוץ מי יתמזגו ראשונות בשוק הסלולר מתחמם: היום (ב') נודע שסלקום הגישה הצעה לרכוש את גולן טלקום בסך של 600 מיליון שקלים.

הצעת הרכש של סלקום לא באה בהפתעה, לאור הצעת הרכש שהוט הגישה באחרונה לפרטנר, בסך של שלושה מיליארד שקלים. בעקבות כך, מאז שהתברר להנהלת סלקום שהיא לא תוכל להתמזג עם הוט מובייל, היא החלה במגעים עם גולן כדי לסכל את המיזוג בין שתי המתחרות שלה, שמטבע הדברים עלול להזיק לה עד מאוד.

נראה שסלקום רוצה לסיים את המשא ומתן עם גולן טלקום בהקדם, אולי אפילו בימים הקרובים, לפני שהוט ופרטנר יגיעו להסכם ביניהן. ייתכן שזו הסיבה להצעה הנדיבה שהיא הגישה לבעלי המניות של גולן, האחים מייק ודני זלקינד – חברה שנתח השוק שלה קטן יחסית.

גורמים בשוק מעריכים כי הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, תאשר את המיזוג בין סלקום לגולן טלקום. במידה שזה יקרה והן יגיעו אל קו הגמר במרוץ המיזוגים לפני הוט ופרטנר, נראה שבמשרד התקשורת וברשות התחרות לא יסכימו לעוד מיזוג, מחשש שהוא יקטין את התחרות ויפגע בצרכנים.

במידה שתצא לפועל, העסקה בין סלקום לגולן תלויה באישור החברה האם של גולן – אלקטרה מוצרי צריכה. זו צפויה להיענות להצעה, שכן היא תניב לה רווח נאה, בין היתר מאחר שהיא רכשה את חברת הסלולר ב-350 מיליון שקלים. לסלקום אין הון נזיל לביצוע העסקה ולכן, היא צפויה להתבצע באחת משלוש דרכים: גיוס חוב, תשלום חלק מהעסקה במניות של סלקום או יציאה של החברה להנפקה של מניות נוספות.

סלקום כבר חתמה עם גולן על הסכם רכישה לפני כארבע שנים – בסכום גבוה הרבה יותר, של 1.17 מיליארד שקלים, יחד עם מחיקת חוב בסך של 450 מיליון. אלא שאז, הממונה על התחרות (שאז עוד נקראה הממונה על ההגבלים העסקיים) לא אישרה את העסקה.

המגעים למיזוגים בין חברות הסלולר באים על רקע התחרות העזה בשוק בשנים האחרונות, מאז הרפורמה שביצע השר משה כחלון כשהיה שר התקשורת. התחרות הביאה לקיטון ברווחיות של חלק מהחברות ולמעבר להפסדים של אחרות.

מאז פרסום הדיווחים הראשונים על העסקה המתרקמת עולה מניית סלקום בבורסה בתל אביב, ונכון לפרסום שורות אלה עומדת העלייה על יותר מ-3%. המנייה של אלקטרה מוצרי צריכה מזנקת מאז הבוקר בכ-6%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים