לקראת מהפכה בסלולר? הוט מציעה לרכוש את פרטנר ב-3 מיליארד ש'

היא הגישה לחברת הסלולר הצעת רכש, שתיבחן על ידי הדירקטוריון ● המשמעות: הקטנת התחרות – הן בשוק הסלולר והן בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית ● מניית פרטנר עולה בבורסה בתל אביב

קנס ממשרד התקשורת להוט טלקום

אם נדמה ששוק הסלולר הרותח נרגע קצת, באה הידיעה הבאה ומשנה את המגמה: אלטיס, החברה האם של הוט, הגישה הצעת רכש של כל מניות פרטנר תמורת יותר משלושה מיליארד שקלים – כך דווח היום (ד'). בשעות הצהרים הגישה פרטנר הודעה לבורסה בה ציינה את ההצעה ומסרה כי דירקטוריון החברה יבחן אותה.

הצעת הרכש של הוט לא באה כהפתעה, שכן כבר חודשים רבים ידוע שבעל השליטה באלטיס, פטריק דרהי, הביע רצון לרכוש את אחת מחברות הסלולר הישראליות, ושהוא מעדיף את פרטנר. עובדה שעשויה להסביר את הרצון הזה היא שלחברת הסלולר הישראלית של דרהי, הוט מובייל, יש הסכם שיתוף רשתות עם פרטנר. נראה גם שדרהי בא בדברים במהלך החודשים הארוכים שבהם הוא מקדם את העסקה עם בעלי המניות של הוט, ובעיקר עם האצ'יסון ההונג קונגית.

עם היוודע דבר הצעת הרכש, המנייה של פרטנר בבורסת תל אביב זינקה היום, עד לפרסום שורות אלה, בכ-4.8% ושווי השוק שלה מתקרב ל-2.9 מיליארד שקלים.

אם העסקה תצא לפועל, היא צפויה לעבור לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, שלא בטוח שתמהר לתת אור ירוק להקטנת התחרות. במידה שהיא תאשר אותה בסופו של דבר, ניתן להגדיר את העסקה הזאת כלא פחות ממהפכה בשוק התקשורת המקומי, מאחר שיהיה זה המיזוג הראשון בענף הסלולר בארץ, מה שיביא להקטנת התחרות. ככלל, בשוק מצביעים על כך שהתחרות העזה בשוק מגדילה את הרצון של שחקניות בו בשיתופי פעולה, עד כדי מיזוגים אפשריים.

שוק נוסף שיושפע מהעסקה הוא שוק הטלוויזיה: הוט היא אמנם חברת הטלוויזיה הרב ערוצית הגדולה בארץ, אבל, לצד התחרות הוותיקה מול יס, נוספה לה בשנים האחרונות תחרות גם מול שירותי הטלוויזיה של סלקום ופרטנר. רכישה של פרטנר תפחית את כאב הראש של הוט גם בהיבט הזה, אבל גם את התחרות.

פרטנר היא חברה רווחית, אם כי הרווח הנקי שלה צנח ברבעון השלישי של 2019 ב-73%. זאת, לאחר שברבעון השני של השנה הוא צמח ב-50%, כתוצאה מירידה בחבות המס שלה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שי

    סוף סוף יש חברה שהניחה סיבים . מה עכשיו , נשאר מדינה עם אינטרנט כושל ? . הרי לרוב האנשים אין עדיין תשתית סיבים .פרטנר לא הצליחה לשרוד רק בגלל עוצמת הכוח הכספי של המונים שמשלמים לחברה עם טכנולוגיה מיושנת שמסרבת להשתדרג מטעמים של בצע כסף.

אירועים קרובים