החל קרב הפטנטים המשפטי של קוואלקום נגד אפל

קוואלקום תובעת את אפל על 31 מיליון דולר - מה שאומר שאם תפסיד, מדובר במכה קלה בכנף של הענקית, שהרוויחה ברבעון האחרון כ-20 מיליארד דולר

קיבל שנת מאסר נוספת - אבל יישב רק עוד 45 ימים. אילוסטרציה: BigStock

הדיונים בתביעה של קוואלקום נגד אפל בגין הפרות פטנטים יצאו סוף סוף לדרך. הטענות של שני הצדדים התחילו להישמע בסוף השבוע בבית המשפט המחוזי בסן דייגו, מקום מושבה של ההנהלה הראשית של יצרנית השבבים, והדיונים אמורים להסתיים כבר בתחילת השבוע הבא.

קוואלקום תובעת 31 מיליון דולר. התמחור שלה הוא לפי 1.4 דולר לכל טלפון בו בוצעה, לטענתה, הפרת קניין רוחני שלה. חשבון קל אומר שלפי קוואלקום בוצעה הפרה בכ-22 מיליון טלפונים, ואפשר לומר אולי אפילו בלבד. גם אם התביעה תתקבל כמות שהיא, זה לא יהיה יותר ממכה קלה בכנף עבור אפל, שרשמה ברבעון האחרון רווח של כ-20 מיליארד דולר.

רק להזכיר, מדובר באחת התביעות המתנהלות בין שתי החברות מאז שאפל תבעה את קוואלקום בתחילת 2017 בגין גבייה, לכאורה, של דמי רישוי לא מוצדקים בסך של יותר ממיליארד דולר, לטענת התובעת.

קוואלקום טוענת בתביעתה להפרה של שלושה פטנטים ב-iPhone 7, שנמכרו עם מודם של אינטל ולא של סמסונג. הטענה העיקרית שלה נסבה סביב שלושה פטנטים: האחד מאפשר התחברות מהירה לאינטרנט, מיד לאחר הדלקת המכשיר, השני קשור לעיבוד תמונה ולחיי הסוללה, והשלישי הוא פטנט שעוזר לאפליקציות להוריד נתונים מהרשת מהר יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים