גם אפל נכנסת לעולם המכשירים המתקפלים

החברה עוד לא החלה לייצר מכשיר כזה, אבל היא הגישה בקשות לרישום פטנטים בתחום ● בכך היא מצטרפת לסמסונג, שמשיגה אותה ועתידה להשיק מכשיר מתקפל משלה עוד לפני הקיץ הקרוב

מתקפלת. אפל. צילום: BigStock

כמו כמעט כל יצרניות הסמארטפונים המובילות בעולם, נראה שגם אפל עובדת על מכשיר מתקפל – כך עולה מבקשות לרישום פטנטים שהחברה הגישה למשרד הפטנטים האמריקני. לפי הערכות, החברה לא צפויה להשיק את המכשיר המתקפל בקרוב, אבל הבקשות החדשות לפטנטים מעידות שהחברה בודקת את התפיסה של הדור הבא של מכשיריה.

ממסמכי הרישום עולה כי אפל בודקת אפשרויות קיפול שונות. המסמכים כוללים 24 איורים, המציגים דרכים שונות לקיפול המכשיר – עם המסך פנימה, או כשהמסך חיצוני, וגם אפשרויות סיבוב שונות. אחד האיורים מציג כיפוף של מסך לצורת פירמידה שיש לה שני מסכים, כך ששני אנשים היושבים זה מול זה יכולים להביט באותה התצוגה. באיור אחר מוצג מנגנון קיפול מעניין, שמניע את המסך כשהמכשיר מקופל. עוד עולה מהמסמכים שאפל מייעדת את הפטנטים האלה לאו דווקא למכשירי ה-iPhone – הם יכולים להתאים גם ל-iPad או למחשבי Mac.

חברות רבות כבר הודיעו כי הן מתכננות להשיק מכשיר מתקפל. הבולטת שבהן היא סמסונג, עם מכשיר ה-Galaxy X שהיא צפויה להשיק בקרוב. על אף שיוצג לפני כן, מכירתו לא תחל מיד, אלא בקיץ הקרוב – אולי כדי לקלקל קצת את חגיגת ההשקה של משפחת מכשירי ה-iPhone החדשה, שצפויה, כמו בכל שנה, בספטמבר.

השווקים מצפים בסקרנות רבה לטרנד המתקפלים החדש, שאחד הגורמים החשובים שיקבע אם העיצוב החדש יהפוך לסטנדרט או יהיה נישתי עתיד להיות מחירו. סביר להניח שהמכשירים המתקפלים שיושקו במהלך השנה יהיו יקרים מאוד ועדיין לא בשלים, ולא יימכרו בכמויות גדולות. הדרישה למכשירים כאלה תיבנה במהלך השנה-שנתיים הקרובות, ובזמן הזה אפל תוכל לשכלל ולשפר את המכשיר שלה, כדי להבטיח שכאשר היא תשיק אותו – הוא יהיה משהו ששווה לרכוש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים