ארה"ב: קריאה לחקור האם ענקיות סלולר מכרו נתוני מיקום לציידי פושעים

תחקיר באתר אמריקני מעלה את שמותיהן של טי-מובייל, AT&T וספרינט ● בסנאט קוראים ל-FCC לחקור את הנושא - מה שלא ברור אם יקרה בזמן הקרוב, לאור השביתה בממשל הפדרלי

סלולר. אילוסטרציה: BigStock

סנאטורים בארצות הברית קוראים לוועדת התקשורת הפדרלית, ה-FCC, ולגופים ממשלתיים אחרים לחקור את טי-מובייל, AT&T וספרינט בנושא מכירת נתוני מיקום לציידי פושעים, שמקבלים תגמול כספי כשהם מוצאים את הפושט נמלט, ולגורמים אחרים. בנוסף, הם דורשים להסדיר את הנושא, כך שהלקוחות יהיו מודעים לשימוש שנעשה בנתונים האישיים שלהם.

הקריאה באה בעקבות חשיפה באתר Motherboard שלפיה שלוש ענקיות הסלולר הללו מוכרות נתוני מיקום של לקוחותיהן, שזולגים לציידי פושעים ולאנשים שאינם מורשים לקבל מידע מעין זה. בתחקיר שערך האתר הצליח נציגו לרכוש ממקור מסוים, תמורת 300 דולר, נתוני מיקום בזמן אמת של מכשיר סלולרי ברשת טי-מובייל, שהצביעו על מיקום מדויק בקווינס שבניו-יורק.

"לאמריקנים יש זכות מוחלטת לפרטיות על נתוניהם, וזו הסיבה שאני מוטרדת ביותר מהדיווחים על השיטה הזאת של מכירת נתוני מיקום לגורמי צד שלישי לא מפוקחים, למטרות שעשויות להיות נפשעות", כתבה הסנאטורית קאמילה האריס בתגובה לפרסום. "אם זה נכון, השיטה הזאת מייצגת איום חמור על הביטחון האישי והלאומי שלנו".

הפוטנציאל: השפעה על מאות מיליוני משתמשים

מקרה זה עלול להשפיע על מאות מיליוני משתמשים בסלולר בארצות הברית, שאינם מודעים לכך שנתוני המיקום שלהם נמכרים ועוברים מיד ליד, כשגם המפעילות אינן מודעות לפעמים להיכן הם מגיעים וכיצד משתמשים בהם.

נתוני המיקום שהושגו על ידי Motherboard היו שייכים למנוי סלולרי ברשת טי-מובייל, והם נדדו ממנה דרך סדרה של חברות ומפיצים, עד שהתגלגלו לחברה מתעשיית הערבויות, וממנה עברו לצייד פושעים, שמכר אותם לגורם שסיפק אותם לאתר. נתוני המיקום הוצגו בממשק של אפליקציית המפות של גוגל, בדיוק של חצי קילומטר. המכשירים של המשתמשים לא קיבלו כל התראה על המעקב.

טי-מובייל וחברות נוספות בשרשרת שדרכה נדדו הנתונים ציינו כי התוודעו לנושא רק לאחר הפרסום.

יש לציין כי נתונים מעין אלה יכולים להיות מועילים בשימושים חוקיים, כמו חברות פיננסיות שחוקרות הונאות או חברות לשירותי דרך שמאתרות לקוחות תקועים, אלא שהנושא פותח פתח גם לשימוש לרעה.

בשל השיתוק בממשל בוושינגטון, לא ברור מתי תוכל להיפתח חקירה בנושא. אלא שלפי אחד הדיווחים, חקירה שכזו כבר החלה. מכל מקום, ג'סיקה רוזנוורצל, המשמשת כחברה ב-FCC, צייצה בטוויטר כי "ה-FCC חייבת לחקור מיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים