לא רק אפל: סמסונג פרסמה אזהרת רווח חמורה

הענקית הדרום קוריאנית מעריכה שההכנסות הרבעוניות שלה ירדו ב-11% והרווח התפעולי יצנח ב-29% ● הסיבות: ירידות בביקושים לשבבי זיכרון ולסמארטפונים ● היא חוזה התאוששות רק במחצית השנייה של השנה

הולכת בעקבות אפל. סמסונג. צילום: BigStock

אפל לא לבד: אחרי שלפני מספר ימים פרסמה החברה האמריקנית אזהרת רווח וצפי שההכנסות שלה ירדו בתוצאות הקרובות שהיא תפרסם בכ-8% ל-84 מיליארד דולר, עכשיו מגיעה מתחרתה הדרום קוריאנית. סמסונג פרסמה אמש (ב') אזהרת רווח משלה, שבה היא מעריכה שברבעון האחרון של השנה הקלנדרית הכנסותיה ירדו ב-10.57% ל-59 טריליון וון, שהם כ-52.8 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 62.8 טריליון וון, או 56.22 מיליארד דולר, ברבעון המקביל אשתקד. החברה צופה ירידה חדה עוד יותר ברווח התפעולי – של 28.71% ל-10.8 טריליון וון, המהווים כ-9.67 מיליארד דולר.

יתרה מזאת, סמסונג הודיעה שהיא לא צופה שיפור בתוצאות שלה גם ברבעון הנוכחי, אלא רק לקראת המחצית השנייה של השנה הקלנדרית .

בהנהלת החברה מסבירים את הירידה הצפויה בביצועים העסקיים בקיטון החד בביקוש לשבבי זיכרון מחברות ענק כמו אמזון, גוגל ומיקרוסופט, וכן בירידה בביקושים בשוק הסמארטפונים. יצוין כי כמו אפל, גם סמסונג מסתמכת לא מעט על השוק הסיני, שנחלש בזמן האחרון.

האנליסטים מעריכים כי הירידה בתוצאות העסקיות של החברה מדרום קוריאה תימשך לאורך השנה. מארק ניומן, מנכ"ל חברת המחקר סטאפורד ברנשטיין, אמר כי "הביקוש לזיכרונות צנח ברבעון הרביעי של 2018 בעיקר בחברות בעולם הדטה סנטרים ויצרניות טלפונים חכמים. הירידה באה לאחר שנתיים של ביקושים אגרסיביים מצד חברות אלה, כך שעכשיו הן מגלות שיש להן יותר מדי שבבים במאגרים שלהן, במיוחד לנוכח הצפי שהביקושים למוצריהן, בעיקר מסין, יקטנו בעתיד. במציאות זו, הן רוכשות פחות שבבי זיכרון".

מחדי חוסייני, אנליסט טכנולוגי ב-Susquehanna Financial Group, הסביר ש-"לחברה כמו סמסונג יש הוצאות קבועות גבוהות מאוד, שלא ניתן להקטין אותן, במקביל לירידה בהכנסות, וזאת הסיבה לירידה החדה הצפויה ברווחיות של החברה".

למרות אזהרת הרווח, מניית סמסונג ירדה הלילה בבורסה של סיאול ב-1.5% בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים