אפל הסירה מהחנות שלה אפליקציה שעוסקת ב-"המרת" הומואים

האפליקציה ההומופובית הוסרה אחרי עצומה שקראה לחברה לעשות זאת ● על אף שאפל נענתה לקריאה באופן כמעט מידי, היישום עדיין מוצע בחנויות של גוגל ואמזון - ולא ברור מדוע

אפליקציה בכלל לא גאה. צילום אילוסטרציה: BigStock

אפל הסירה אתמול (ב') מ-App Store אפליקציה שמקדמת טיפולי "המרה" להומואים ומתארת את הנטייה המינית שלהם כ-"התמכרות", "מחלה" ו-"חטא". האפליקציה הוסרה בעקבות עצומה שדרשה ממנה לעשות כן. עם זאת, היא עדיין זמינה ב-Google Play ובחנות של אמזון.

העצומה הועלתה בשבוע שעבר לאתר Change על ידי עמותה בשם Truth Wins Out, שפועלת להפסקת דעות קדומות נגד להט"בים, ואפל, שהמנכ"ל שלה, טים קוק, הוא הומו גלוי, נענתה לקריאה והסירה את היישום.

האפליקציה, שנוצרה על ידי גוף דתי מיסיונרי ששמו Living Hope Ministries, תוארה על ידי מפרסמיה ככזו שמיועדת לצעירים המבקשים תמיכה נוצרית באופן פעיל בכדי לעצב את המיניות שלהם.

בעצומה נכתב כי "חנות אפל מציעה כעת אפליקציה פוגעת ושערורייתית, שמטרתה לגרום לבני נוער וצעירים להשתנות מהומואים לסטרייטים באמצעות תפילה וטיפול". עוד נכתב בה כי "האגודה הפסיכיאטרית האמריקנית מזהירה שניסיונות לשנות את הנטייה המינית של האדם יכולים להוביל לחרדה, דיכאון והתנהגות של הרס עצמי, כולל התאבדות". יצוין כי כל אגודות הפסיכיאטרים והפסיכולוגים המרכזיות, כולל בישראל, יצאו נגד טיפולי "המרה".

עד להסרתה, הורדה האפליקציה מהחנות של אפל מספר מועט של פעמים – קצת יותר מ-350. בעקבות ההיענות של אפל, פנו מעלי העצומה גם לגוגל ולאמזון. לא ברור אם הסיבה לכך שהאפליקציה ההומופובית עדיין נמצאת בחנויות שלהן רק משום שהעצומה לא הופנתה אליהן ישירות, או מאחר שהנושא לא נראה להן מספיק חשוב כדי להיאבק בו. על כל פנים, אם בסופו של דבר הן תבחרנה להשאיר את האפליקציה, מדובר במהלך מעט תמוה, בהתחשב בעובדה ששתי החברות, ובמיוחד גוגל, הן תומכות מוצהרות בזכויות להט"בים ומבצעות מהלכים שונים למענם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים