יורד המסך על אנדרואיד 4.0: לא עוד Ice Cream Sandwich

גוגל הודיעה שהיא מפחיתה את התמיכה בגרסה זו של מערכת ההפעלה ורכיבי פיתוח חדשים ידרשו את אנדרואיד 4.1, הלוא היא Jelly Bean, ומעלה

צילום אילוסטרציה: בני מרטי, BigStock

גוגל הודיעה למפתחים כי תפחית בגרסאות הבאות של Google Play את תמיכתה באנדרואיד 4.0, שנקראת גם Ice Cream Sandwich (סנדוויץ' גלידה). השירות מאפשר לאפליקציות ולמכשירי אנדרואיד גישה לתכונות מסוימות בלי צורך לעדכן את מערכת ההפעלה במכשיר. רכיבים מסוימים בערכת הפיתוח ימשיכו לפעול בגרסאות הבאות, בעוד שרכיבים חדשים בה ידרשו לפחות את אנדרואיד 4.1, שמכונה Jelly Bean, ומעלה.

מעבר לעובדה שמשתמשי Ice Cream Sandwich לא יוכלו ליהנות, מן הסתם, מאפליקציות שאין להן תמיכה בגרסה זו של אנדרואיד, המפתחים ייאלצו להחליט האם לתחזק שתי גרסאות לאפליקציה שלהם – אחת חדשה ונוספת שתואמת את מערכת ההפעלה הישנה. הרציונל בהחזקת שתי גרסאות הוא לא לאבד נתח מקהל היעד הפוטנציאלי, גם אם הוא לא גדול במיוחד.

מדובר בתחילת הסוף של התמיכה של גוגל גרסת Ice Cream Sandwich. מדובר במערכת בת שבע שנים ועל פי גוגל, נכון לסוף אוקטובר השנה עומד מספר המשתמשים בה על 0.3% מכלל משתמשי האנדרואיד. אולם, בהתחשב בכך שיש בעולם יותר משני מיליארד משתמשי אנדרואיד, מדובר במיליוני אנשים שיאבדו בהדרגה את הגישה לאפליקציות ולשירותים חדשים של גוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים