עמוס גניש הודח מתפקיד מנכ"ל טלקום איטליה

בקרן אליוט מנג'מנט, שרוב חברי הדירקטוריון של חברת הטלקום הגדולה באיטליה הם מטעמה, לא היו מרוצים מביצועיו של המנכ"ל ● גניש מסר כי הוא "מודאג ביותר מהמבט קצר הטווח" של הקרן

עמוס גניש, מנכ"ל טלקום איטליה. צילום: יח"צ

טלקום איטליה הדיחה אתמול (ג') במפתיע את המנכ"ל הישראלי של החברה, עמוס גניש, בעת ששהה בדרום קוריאה לצורך חתימת חוזה עם סמסונג בנוגע לרשת דור 5. מהחברה נמסר כי סמכויותיו כמנכ"ל נשללו ואת מקומו כמנכ"ל זמני יתפוס פולביו קונטי, יו"ר החברה, עד למינוי מחליף קבוע.

15 החברים במועצת המנהלים של החברה נפגשו בשעה 7 בבוקר כדי להצביע על פיטוריו של גניש. לפי הידיעות שפורסמו, ההזמנות לפגישה הופצו רק ביום שני בערב, מתוך כוונה למנוע מוויוונדי, החברה הצרפתית שמחזיקה ב-24% ממניות טלקום איטליה, לחסום את המהלך. גניש הודח ברוב של 10 מחברי הדירקטוריון, המייצגים את הבעלים האחרת – קרן הגידור אליוט מנג'מנט, שתמכו במהלך, בעוד חמשת חברי הדירקטוריון של ויוונדי תמכו בהשארתו של גניש בתפקיד.

המקור למהלך: עימות בנוגע לתכניות לפצל את החברה

עתידו של גניש היה נושא לוויכוחים מאז מאי האחרון, כאשר אליוט מנג'מנט, בעלת המניות השנייה בגודלה של חברת התקשורת הגדולה באיטליה, הצליחה להשיג שליטה על רוב המושבים בדירקטוריון.

גניש בן ה-58 הובא לטלקום איטליה על ידי ויוונדי, שבה כיהן כמנהל, אבל ביצועיו בחברה זכו לביקורת שלילית על ידי חברי הדירקטוריון מקרן אליוט. לפי הפרסומים, בין גניש לאליוט התעורר עימות הנוגע לתכניותיה של הקרן לפצל את פעילות הטלפון הקווי של החברה ולהנפיק 51% ממנה.

מוויוונדי נמסר כי "אנחנו מגנים את ההשפעה של חוסר היציבות על טלקום איטליה ומגנים את השיטה, שהיא צינית ומבישה". מאליוט נמסר כי "היו לגניש הזדמנויות רבות ליצור ערך, ותמכנו בו. במציאות, הוא לא עשה דבר, והתגלה כנטול יכולת ליצירת ערך". באליוט אף ציינו כי מניותיה של טלקום איטליה איבדו שליש מערכן מאז שמונה גניש.

"גניש, שהתמנה על ידי בעלי המניות מוויוונדי הצרפתית, עוזב את ניהול טלקום איטליה כתוצאה מחילוקי דעות עם קרן הגידור אליוט, בעלת ההחזקות השנייה בגודלה בחברה, על האסטרטגיה שלה" נמסר מטעמו של המנכ:ל המודח. "וויוונדי הינה בעלת המניות העיקרית בחברה (24%), והיא תמכה בדרכו של גניש. גניש ו-ויוונדי, התנגדו להפריד את הרשת הקווית של החברה, בכדי לשמור על השליטה ברשת הקווים האופטיים שלה, בעוד אליוט מבקשת למזג את טלקום איטליה עם החברה הממשלתית והמתחרה הישירה שלה, אופן פייבר. זהו ספין שיביא לאיבוד השליטה של טלקום איטליה ברשת האופטית של החברה, שלדעתם של גניש ו-ויוונדי קריטית ליכולת התחרותית שלה ולפריסת רשת הסלולרי של הדור החמישי. אליוט קראה בעבר למכירת חלקים אחרים מהחברה בטענה של יצירת ערך, אך גניש ו-ויוונדי לא הסכימו עם מהלכים אלה". גניש ציין את עובדה ששני שליש מחברי הדירקטוריון הצביעו בעד הדחתו, אולם הוא נתמך על ידי השליש האחר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים