נא להכיר: האייפונים החדשים

החברה השיקה את מכשירי ה-iPhone XS, ה-XS Max - האייפון עם המסך גדול ביותר אך גם היקר ביותר, וה-XR ● עוד בהשקה: Apple Watch שמאפשר לבצע בדיקות אק"ג ואפליקציות

אפל השיקה הערב (ד') שלושה אייפונים חדשים – ה-XS, ה-XS MAX, שהוא בעל המסך הגדול ביותר אך גם המחיר היקר ביותר בתולדות האייפונים, ואחיהם הזול יותר – ה-XR. בעצם, החברה משנה כאן כיוון בשמות המכשירים, בעיקר עם העלמת ה-Plus המיתולוגי.

ה-iPhone XS מגיע עם מסך OLED רטינה בגודל של 5.8 אינץ' ואחיו הגדול, ה-MAX, עם מסך בגודל של 6.5 אינץ'. שני המכשירים מגיעים עם מסך 3D Touch ברזולוציה טובה יותר, עם אחסון של 64, 256 וכמות אחסון גדולה של 512 ג'יגה-בייט. הם יגיעו בצבעים כסף, אפור חלל וזהב. המכשירים עמידים למים בתקן I68.

באשר לשמירה על הפרטיות, המכשירים החדשים מגיעים עם "זיהוי הפנים הבטוח ביותר בסמארטפון מעולם", כמו כן, ה-XS וה-XS MAX מבוססים על מעבדי ארבע ושש ליבות, בהתאמה, עם 7 ננו-מטר ו-6.9 מיליארד טרנזיסטורים.

המכשירים מגיעים עם מצלמות RGB ו-IR – שתיהן בגודל של 12 מגה-פיקסל. הם מציעים SIM דואלי, מה שאומר שאפשר להשתמש בשני מספרי טלפון במכשיר אחד. חיי הסוללה של ה-XS יהיו ארוכים בחצי שעה מאלה של ה-X, ואלה של ה-XS MAX – בשעה וחצי יותר, מה שעושה את המכשיר בעל חיי הסוללה הארוכים ביותר בתולדות ה-iPhone.

גודל המסך של ה-XR, שבאפל קוראים לו ליקוויד רטינה, נמצא באמצע בין שני אחיו ועומד על 6.1 אינץ'. הוא יגיע עם זיכרון פנימי של 64 או 256 ג'יגה-בייט, בצבעי שחור, לבן, אדום, צהוב, כחול וקוראל. המחיר שלו צפוי להיות מוזל יותר מאשר של המכשירים האחרים. חיי הסוללה שלו ארוכים בשעה וחצי מאלה של ה-iPhone 8 Plus, שאליו משווים באפל את המכשיר החדש והמוזל יותר שלהם.

ואם כבר מדברים על מחירים, ה-XR יעלה 799 דולר – פחות ממחירו בהשקה של ה-8 Plus, ה-XS יעלה 999 דולר ומחירו של ה-XS MAX יעמוד על 1,099 דולר.

טים קוק, מנכ"ל אפל, כינה את ה-XS "ה-iPhone הכי חדשני שהשקנו עד כה".

החברה השיקה באירוע גם את גרסה 4 של ה-Apple Watch, עם מסך שעל פי החברה גדול ביותר מ-30% מהמכשיר הקודם, עם עיצוב מחודש של אלמנטים שונים בחוויית המשתמש, בהם איכות הקול, העברה של המיקרופון לצד השני של המכשיר. הוא כולל מעבד 64-ביט ומהירות גבוהה פי שניים. חיי הסוללה של המכשיר נותרו כמו בגרסה הקודמת  18 שעות. הוא מגיע בצבעי כסף, אפור ושחור. המחירים הם 399 ו-499 דולר. המכשיר יושק בתחילה ב-26 מדינות, שישראל אינה ביניהן. בנוסף, המחיר של גרסה 3 ירד ל-279 דולר.

ה-Apple Watch גרסה 4. צילום: אתר אפל

ה-Apple Watch גרסה 4. צילום: אתר אפל צילום: אפל

כמו בגרסאות הקודמות, גם ב-Apple Watch החדש שמים דגש על תחום הבריאות. אחד הפיתוחים המעניינים בגרסה החדשה הוא שהמכשיר ייתן התראות על קצב דפיקות לב לא רגיל, והוסיפה דיאגרמה של פעילות הלב ואפשרות לביצוע בדיקות אק"ג בחצי דקה בלבד מכל מקום. בחברה אומרים ש-"זהו מוצר האק"ג הראשון שמוצע ישירות ללקוחות". כל הפרטים הללו מאוחסנים באפליקציה שמאפשרת ללקוח לחלוק את המידע עם הרופא שלו.

אפל הציגה באירוע אפליקציות שונות, בעיקר לגיימרים, בהן Home court למשחקי כדורסל, כמו גם משחקים במציאות רבודה.

בהמשך האירוע התייחסה החברה לאיכות הסביבה וחשפה כי היא מתבססת אך ורק על אנרגיה ירוקה (100%) ומגבירה את השימוש שלה בחומרים ממוחזרים, כמו גם את החיסכון בצריכת האנרגיה, לרבות בדטה סנטרים שלה.

המכשירים החדשים מעוררים תגובות מעורבות, אך בעיקר חיוביות, בקרב אוהדי אפל, מומחי iOS ומפתחי אפליקציות למערכת ההפעלה הסלולרית. באירוע שבו נכחתי עם מפתחי iOS במשרדי ג'וקטונס בתל אביב, המפתחים הריעו כמעט בכל חלק בהכרזה ודיברו בהתלהבות על הפיתוחים החדשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים