אנדרואידים, שימו לב: פורטנייט לא יהיה זמין ב-Google Play

משתמשי אנדרואיד שירצו להוריד את המשחק, לאחר שיגיע בקרוב למערכת ההפעלה הפופולרית, יצטרכו לעשות זאת מחוץ לחנות של גוגל ● המפתחת, Epic Games, בחרה לשווק את הלהיט שלה לבד ולהפגין עצמאות, אבל עלולה ליצור בכך סיכוני אבטחה רבים למשתמשים

Google Play - בלי אחת האפליקציות היותר פופולריות של הזמן האחרון, הלוא היא פורטנייט

Epic Games, יצרנית משחק הווידיאו הפופולרי עד מאוד פורטנייט, החליטה שגרסת האנדרואיד של המשחק, שתצא כנראה בעוד מספר שבועות, לא תהיה זמינה ב-Google Play. במקום זאת, ניתן יהיה להתקין את המשחק בחינם מאתר האינטרנט של החברה.

מדובר בהחלטה נועזת, בהתחשב בהחזקתה האיתנה של Google Play בכל הקשור בהפצת אפליקציות לאנדרואיד, ומנגד – בהתחשב בפופולריות של פורטנייט מבית Epic, שלמעשה מורדת בצעד זה בגוגל ובהגמוניה שלה. האם זה אומר שיהיו לצעד הזה השלכות משמעותיות על ענקית הטכנולוגיה?

יורים, בונים ורוכשים בתוך האפליקציה

פורטנייט, משחק וידיאו מצויר שיצא ביולי בשנה שעברה, מציע אקשן של יריות ובנייה. במשחק שתי אפשרויות: באטל רויאל (Battle Royale) והצלת העולם (Save The World). בזמן האחרון נראה שמדובר בלהיט עולמי, כשההתלהבות סביב המשחק מזכירה לא מעט את שגעון ה-Pokémon GO, שתפס לרגע וטלטל את העולם בקיץ לפני שנתיים.

על פי נתונים של חברת המחקר SuperData Research, שפורסמו במאי השנה, פורטנייט הניב למפיציו 296 מיליון דולר בחודש אפריל בלבד – כתוצאה משימוש בפלטפורמות ניידות, קונסולות ומחשבים אישיים. ההערכה היא שהמשחק יניב ל-Epic Games השנה הכנסות של כשני מיליארד דולר.

עד היום היה פורטנייט זמין לשימוש רק במכשירי iPhone, אבל עכשיו, לאחר המתנה ארוכה ודרישה משמעותית מצד הקהל, המשחק אמור להגיע סופסוף גם למכשירים מבוססי אנדרואיד. אלא שכאמור, החברה בחרה להביא אותו לאנדרואידים שלא באמצעות Google Play – לא בדיוק האופן שבו הם מורגלים להוריד אפליקציות.

מי ילך בעקבות Epic?

Epic אישרה שבכוונתה לעקוף את החנות של גוגל. מנכ"ל החברה, טים סוויני, צייץ בסוף השבוע בטוויטר: "כל הפעילים באקו-סיסטם של אנדרואיד – כולל גוגל, יצרנים, ספקים ועכשיו Epic Games – יצטרכו לעבוד יחד בכדי למקסם את האבטחה של אנדרואיד כפלטפורמה פתוחה. אנחנו מכירים בכך שאנחנו לוקחים על עצמנו אחריות גדולה, ועושים זאת ברצינות".

סוויני והחברה שלו יצטרכו לעשות מאמצים גדולים כדי לשמור על המשתמשים מהורדה בטעות של המשחק, או מה שעלול להתחזות למשחק, ממקורות לא רשמיים. לא ברור עדיין איך הם יעשו זאת, או האם גוגל תסייע בידם לסלק ממנוע החיפוש שלה תוצאות שעלולות להוות סיכוני אבטחה שונים ומשונים שייתחפשו לפורטנייט הנחשק. כך או כך, ליציאה אל מחוץ למתחם המוגן יחסית של Google Play יכולות להיות שלכות אבטחה די ודאיות על הלקוחות.

הסיבה לבחירתה של Epic לעקוף את התיווך של גוגל אינה רק רצון החברה למרוד בענקית הטכנולוגיה ולהפגין יכולות עצמאיות, אלא נעוצה גם בגורם הפיננסי: גוגל גורפת 30% מנתח ההכנסות שמייצרות רכישות בתוך המשחק. זה לא שונה מאוד ממה שאפל עושה, אבל מדובר בנפחים גדולים בהרבה כשמדובר על הלקוחות הרבים של אנדרואיד. ומכיוון שרכישות מתוך האפליקציה הפכו לעניין שכיח למדי, ומהוות מקור מוצק להכנסות עבור מפתחים, סביר להניח ש-Epic פשוט לא רוצה לחלוק את הרווחים הנאים הללו עם גוגל.

הכיוון שאותו לוקחת Epic מעניין למדי, שכן אם היא תצליח בו, היא עשויה לתת השראה למפתחי אנדרואיד אחרים לפרוץ את חיבוק הדב של הענקית ממאונטיין וויו.

גוגל טרם הגיבה ל-"בשורה" של Epic, ויהיה מעניין לראות איך היא תתייחס לכך והאם תנסה להילחם בה או שתשתף אתה פעולה. אתה ועם זרם של החלטות דומות שייתכן שיבוא בעקבות ההחלטה שלה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים