סין הכניסה גם את סקייפ לרשימה השחורה

הסינים הגבירו את הצנזורה עוד קצת והורו לחנויות האפליקציות השונות לא לאפשר עוד הורדה של היישום ● במידה שיש לכם קרובים או חברים בסין, תוכלו להמשיך לתקשר איתם בשיחות וידיאו בסקייפ אם יש ברשותם גרסאות ישנות

צנזורה סינית. סקייפ

סקייפ (Skype) נעלמה מחנויות האפליקציות בסין, במה שנראה כעוד שירות אינטרנטי מערבי שמצטרף לרשימה השחורה של הממשלה בבייג'ינג. אפל (Apple) מסרה אתמול (ד') שממשלת סין הורתה לה להסיר "אפליקציות מסוימות" מ-App Store – אם כי לא נקבה ספציפית בשמה של סקייפ.

נכון להיום, סקייפ – אפליקציה שנקנתה על ידי מיקרוסופט (Microsoft) – כבר אינה זמינה להורדה מה-App Store הסיני ומחנויות אנדרואיד (Android) פופולריות במדינה, ומשתמשים סיניים מסרו שכך המצב כבר כמה שבועות.

נראה שהשינוי לא השפיע על השימוש בגרסאות סקייפ שהורדו בעבר, שממשיכות לתפקד כרגיל. כמו כן, יצוין שסקייפ לעסקים, שהוא יישום נפרד, שמותאם לשימוש בחברות, נותר בינתיים זמין להורדה בסין.

מאפל נמסר כי "קיבלנו הודעה מהמשרד לביטחון פנים שמספר יישומי VoIP (ר"ת Voice over Internet Protocol) אינם תואמים את החוק המקומי ולכן, הם הוסרו מחנות האפליקציות בסין. היישומים האלה נשארים זמינים בשווקים האחרים שאנחנו עושים אתם עסקים". החברה לא פירטה אילו חוקים הפרו סקייפ ויתר האפליקציות שהוסרו.

בתחילת אוגוסט השנה נתקלה אפל בביקורת קשה בשל החלטתה להיענות לדרישת הממשלה הסינית ולהסיר אפליקציות VPN מובילות – כגון ExpressVPN ו-VyprVPN – מה-App Store המקומי שלה. טים קוק, מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה, אמר בתגובה לציות של החברה שלו לממשל הסיני כי "היינו מעדיפים, ללא ספק, שלא להסיר את האפליקציות, אבל כמו שאנחנו עושים במדינות אחרות, אנחנו מצייתים לחוק בכל מקום שבו אנחנו עושים עסקים".

חומת האש הסינית מתעבה

סין הידקה את השיטור שלה על רשת האינטרנט עוד יותר לאורך השנה החולפת, כולל חקיקת כללים חדשים, שדורשים מחברות טכנולוגיה לאחסן נתוני משתמשים בתוך המדינה, כמו גם הטלת הגבלות חדשות על תכנים מותרים או אסורים להפצה.

בשלהי ספטמבר האחרון, לקראת הקונגרס של המפלגה הקומוניסטית, שהתקיים באוקטובר ושהביא לחיזוק משמעותי בכוחו של הנשיא, שי ג'ינפינג, נחסמה כליל לשימוש אפליקציית המסרים הפופולרית בעולם, ווטסאפ (WhatsApp), וסולקה אף היא אל מחוץ לסמארטפונים של הסינים. ההתרחשות הזו הגיעה לאחר חודשים ארוכים שבהם דווח על שיבושים בשימוש באפליקציה, שהתבטאו, למשל, בחסימה מוחלטת של תעבורת קבצי קול, צילומים וסרטונים.

עושה רושם שהרשויות הסיניות פועלות כיום ביתר שאת נגד שירותים עם הצפנה יעילה, כמו ווטסאפ וסקייפ, משום שזו הופכת אותם לפגיעים פחות לניטור הממשלתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים