בסוף השבוע: Uber תערוך פיילוט לנהגים פרטיים

החברה, שמפעילה בארץ את אפליקציית המוניות שלה, תאפשר לנהגים הנבחרים להסיע נוסעים ● אולם, הם לא יקבלו תשלום על כך, מאחר שהשירות לא קיבל עדיין אישור ממשרד התחבורה

גל פיטורים נוסף. Uber

Uber מבקשת להתרחב בישראל ולהכניס לשימוש בארץ גם את אפליקציית UberX, שמאפשרת גם לנהגים פרטיים להסיע נוסעים. זאת, בנוסף לשירות המוניות שמפעילה החברה. בדרך כלל, הנסיעות מבוצעות תמורת תשלום לנהג, אולם במסגרת הפיילוט שתערוך Uber בסוף השבוע הן יהיו בחינם: הנוסע לא יצטרך לשלם והנהג לא יקבל כסף. הסיבה לכך היא ש-Uber עדיין לא קיבלה אישור לכך ממשרד התחבורה.

השירות מאפשר לכל נהג להציע שירותי הסעה למשתמשים, בתנאי שהוא והמכונית שלו עומדים בתנאי סף ראשוניים שנקבעו על ידי החברה.

Uber נכנסה לישראל והחלה להפעיל את שירות המוניות שלה בסוף אוגוסט השנה, שם היא מתחרה בגט טקסי (Get Taxi). בראש הסניף הישראלי של החברה עומד יוני גריפמן.

"מאז שהשקנו את האפליקציה בישראל לפני 11 שבועות, כולם מדברים איתנו ומתעניינים בשירות UberX ובתחבורה שיתופית בכלל", ציין גריפמן. "לכן, החלטנו לפתוח את השירות באופן חד פעמי למשך 48 שעות, כדי שהציבור יוכל להתנסות, לחוות ולהחליט בעצמו. מאחר שעדיין לא מדובר בהשקת השירות בארץ, כל הנסיעות יהיו בחינם".

כדי להשיק את השירות בארץ, Uber צפויה להתמודד עם מכשולים רבים, בהם התנגדות נהגי המוניות ושר התחבורה, ישראל כץ. בעבר אמר כץ בנושא: "לא ייתכן שתגיע חברה מחו"ל ויינתן לה אישור לפעול כאן ללא אותם כללים וחוקים שמוחלים על ציבור נהגי המוניות. חייב להיות כאן שוויון".

לדברי Uber, בפיילוט ישתתפו עשרות נהגים מתנדבים, שעברו במשרדי החברה הדרכה שכוללת הסבר על העבודה עם האפליקציה ועל האופן שבו יש להתנהג במהלך הנסיעה ואל מול הנוסע. עוד ציינה החברה כי כל הנהגים שייקחו בו חלק יהיו בני 23 ומעלה, עם 12 שנות לימוד או יותר ולפחות שלוש שנות ניסיון בנהיגה. אלה הם תנאי סף שיועמדו בפני נהגי UberX אם וכאשר ייפתח השירות. על פי Uber, מדובר בתנאים גבוהים יותר מאלה שנדרשים מנהגי מוניות בישראל. כלי הרכב שישתתפו בפיילוט יהיו כולם מכוניות פרטיות בעלות לפחות ארבע דלתות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    עדיין לא הבנתי איזה אינטרס יש לאדם פרטי להסיע נוסעים ללא תשלום

אירועים קרובים