דב רוזנברג, אנליסט בכלל פיננסים: "העסקה בין פרטנר להוט – זרז להקמת רשת דור 4 בישראל"

"משרד התקשורת הכריז יותר מפעם אחת שהוא לא מעוניין לבצע חלוקה חפוזה של תדרים, שתיצור אי שוויון, אלא לתת לחברות הזדמנות להגיע להסדרים ביניהן", אמר רוזנברג ● לדבריו, ייתכן שגולן טלקום תהיה הבאה בתור שתחתום על הסכם דומה

"אין ספק שהעסקה בין פרטנר להוט מובייל (HOT Mobile) חשובה ביותר", אמר דב רוזנברג, אנליסט טכנולוגיה ופיננסים בכלל פיננסים ברוקראז'. "אולם, היא לא תשפיע מיד, אלא בטווח היותר רחוק".

לדבריו, תהיה לעסקה הזאת השפעה על הצרכנים, על החברות השותפות להסכם וכתוצאת לוואי – גם על פלאפון ובזק. הוא טען כי ההשפעה על הצרכנים לא תהיה בגזרת המחירים אלא יותר בקידום פריסת רשת הדור הרביעי, LTE. "אחד הדברים שתוקעים את פריסת הרשת המתקדמת הוא העיכוב בחלוקת התדרים מצד משרד התקשורת, שהכריז יותר מפעם אחת שהוא לא מעוניין לבצע חלוקה חפוזה של תדרים, שתיצור אי שוויון, אלא לתת לחברות הזדמנות להגיע להסדרים ביניהן", ציין רוזנברג.

"ההסכם ישפר את שורת ההוצאות ההוניות של פרטנר והוט מובייל וכתוצאה מכך ישפיע לטובה על שורת הרווח שלהן, שלפחות מבחינת פרטנר נפגעה בשנה וחצי האחרונה כתוצאה מהתחרות בשוק הסלולר בישראל", אמר. הוא ציין כי כל אחת מהחברות תרמה לעסקה: הוט הועידה לטובת העסקה את התשתית שלה (הכבלים) ופרטנר – את האנטנות שלה, שהן רבות יותר מאלה של הוט מובייל.

לעומת זאת, רוזנברג העריך שפלאפון תאבד כתוצאה מההסכם הכנסות של כ-200-150 מיליון שקל בשנה, שיהוו כמעט הפסד נקי, שכן אין לה הוצאות על ההכנסות מהנדידה של הוט. כחברה האם של פלאפון, גם בזק תושפע מכך, ולהערכתו ייפגע שווייה בכחצי מיליארד שקלים.

האם העסקה הזאת מסמנת שקרבות עסקות דומות בשוק הישראלי? "אחרי מהלך כזה ניתן לצפות שגולן טלקום תבצע עסקה דומה, מה שבהחלט יכול לזרז עוד יותר את חלוקת התדרים ופריסת רשתות דור 4", ציין רוזנברג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים