טכנאי הוט מחריפים את המאבק: משביתים את הפעילות בכל הארץ עד יום ראשון

השביתה היא חלק מפעילות הטכנאים נגד כוונת הוט להעביר אותם לעבודה בקבלנות ● היא מקיפה את המערך הטכני של החברה: שירותי הטכנאים לטלפון, טלוויזיה ואינטרנט, כולל המוקד לתיאום טכנאים ● מוועד העובדים נמסר, כי "אם לא ינוהל איתנו משא ומתן, גם שביתה ללא הגבלת זמן אפשרית" ● בהוט חוזרים על הטענה שכוח לעובדים הוא לא הארגון היציג ומוסיפים שמדובר בשביתה לא חוקית

01/08/2013 11:11

החרפה במאבק טכנאי הוט (HOT) נגד כוונת החברה להעביר את הפעילות לשירותי מיקור-חוץ: כשבועיים לאחר שביתתם הקודמת, שהייתה חלקית, הפעם פצחו הטכנאים בשביתה כוללת בכל הארץ, שתימשך עד יום ראשון. השביתה מקיפה את המערך הטכני של החברה: שירותי הטכנאים לטלפון, טלוויזיה ואינטרנט, כולל המוקד לתיאום טכנאים, כך שלקוחות החברה לא יוכלו לתאם ביקור טכנאי במקרים של תקלות. ייתכן, עם זאת, שהוט תפעיל עבור לקוחותיה טכנאים עובדי קבלן, כדי להתגבר על השביתה.

העובדים פרסמו בעמוד הפייסבוק (Facebook) שלהם, "התארגנות עובדי הוט", הודעה לפיה "כולנו יודעים שכשאין קליטה, יש לנתק את המכשיר ולהדליק אותו מחדש. הנהלת הוט לא קולטת וממשיכה לענות לרצון העובדים לנהל משא ומתן בהתנכלויות, העברה למיקור-חוץ ולחצים על עובדים. לכן אנחנו בשביתה של המערך הטכני ברחבי הארץ, לרבות מוקד התיאום הטכני, שהחלה היום ותימשך עד יום ראשון ב-08:00. לקוחות – עמכם הסליחה. אם כן מגיע אליכם הביתה טכנאי, הוא עובד שאולץ לעבוד אצל קבלן, בלי ביטחון סוציאלי ותוך פגיעה באפשרות שלו להתאגד. תעשו עם זה מה שאתם רואים לנכון".

לדברי יניב בר אילן, נציג ארגון כוח לעובדים, שחברים בו חלק מעובדי הוט, "ההנהלה ממשיכה לתקשר עם העובדים דרך הפעלת לחצים בכדי שיעברו לחברות קבלן, ולכן אנחנו מחריפים את הצעדים". הוא ציין שהלחצים של ההנהלה מתבטאים מצד אחד בהבטחה של החברה לעובדים בכירים שאם יעבירו עובדים לחברות קבלן הם יזכו למענק של 1,000 שקלים כל אחד, ומצד שני בכך שטכנאי שלא מוכן לעבור לחברת קבלן מקבל שיבוצי עבודה מרוחקים, מעל לשעה נסיעה מביתו, בניגוד למה שהיה נהוג עד כה.

השבוע הפגינו כמה עשרות מעובדי החברה ביבנה, מול ביתו של המנכ"ל, הרצל עוזר, בדרישה לנהל עם הוועד משא ומתן. ואולם, לדברי בר אילן, "ההנהלה עסוקה במשחקי כוח במקום לדבר עם העובדים".

מה תעשו אם ההנהלה תמשיך להתעלם מכם? דיברתם לפני כשבועיים על אפשרות של פגיעה בשידורים. האם זה השלב הבא?
"אנחנו כרגע עדיין לא שם, אבל כל האופציות פתוחות. יש לנו עוד כלים: גם שביתה ללא הגבלת זמן היא צעד אפשרי. נחריף את המהלכים אבל בצורה מדורגת ואחראית, כדי להימנע עד כמה שניתן מפגיעה בלקוחות. חבל שההנהלה מתעלמת מהפגיעה בלקוחות ומעדיפה לשבור את ההתארגנות של העובדים בכל מחיר".

השביתה הקודמת של טכנאי הוט הייתה חלקית וכללה את המערך הטכני של החברה (טכנאים ומפקחים), כמו גם את פעילות המוקדים הטלפוניים באזור ירושלים, ראשון לציון, באר שבע, נשר ונתניה. העובדים, שמנסים למנוע את רצון החברה להעביר את העובדים לקבלנים, ציינו שמספרם של הטכנאים בהוט ירד מ-1,000 ל-300 בלבד ושבאחרונה החלה החברה להאיץ את המעבר לקבלנות גם בקרב המוקדים הטלפוניים, כך שבתוך שלושה ימים הפכו 300 עובדים נוספים להיות עובדי קבלן. לטענת העובדים, המעבר להעסקה בקבלנות מביא לירידה של 30% במשכורתם של הטכנאים. בנוסף, במקום להשתכר לפי שעה, הם ישתכרו לפי קריאות. מבחינת המוקדנים, הפגיעה מתבטאת בכך שתנאי ההעסקה שלהם יישמרו ל-3 חודשים בלבד.

ארגון כוח לעובדים טוען, כי הוא הארגון היציג של עובדי הוט, מאחר שהוא מייצג יותר משליש מהם – כ-1200 מתוך 3,200 עובדי החברה. עוד טוען הארגון שהנהלת הוט מתמידה בסירובה להכיר בוועד העובדים ומעלה טענות קטנוניות בעניין.

מהוט נמסר בתגובה, כי "כוח לעובדים אינו הארגון היציג של עובדי הוט. לכן, כל שביתה או שיבוש של העבודה אינם מוגנים על פי הדין. נערכנו בהתאם, על מנת ששירות הלקוחות יימשך כרגיל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים