גם השנה: המחשבים מככבים בתערוכת CES

אילו מחשבים הציגו השנה יצרניות המחשבים הבולטות בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם? סקירה

מחשב ה-ROG NUC של אסוס.

יצרניות המחשבים הסתערו השנה בשצף קצף על תערוכת CES כדי להציג את המחשבים השונים שהן תשלחנה לשוק במהלך השנה הקרובה. מבלי להגזים, היצרניות השונות, מהגדולות עד הקטנות, הציגו ביחד עשרות רבות, אם לא מאות, של מחשבים, ונאלצתי לצמצם את הבחירה לכמה מחשבים בודדים בולטים של כל אחת מהיצרניות – ולהציגם בקצרה.

לנובו, לדוגמה, הציגה מחשב חדש שיש לו טעם של פעם, עת היו טאבלטים בשוק שהציעו כפל מערכות הפעלה – Windows ואנדרואיד. ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid הוא מחשב נייד עם מסך ניתק שעובד עם Windows 11, ומבוסס על המעבדים החדשים למחשבים ניידים ממשפחת ה-Meteor Lake של אינטל – כמו הרבה מאוד מחשבים ניידים אחרים שהוצגו בתערוכה. אבל, ברגע שמנתקים את שני החלקים, מקבלים שני מחשבים ביד: ניתן להמשיך לעבוד עם הבסיס, עם חיבור למסך חיצוני, ואילו המסך הופך לטאבלט עם מסך OLED בגודל 14 אינץ' עם מעבד Snapdragon 8+ Gen 1 של קוואלקום, עם זיכרון וסוללה משלו, ועם אנדרואיד 13.

ה-ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid יגיע לשוק במהלך הרבעון הקרוב, במחיר התחלתי של 2,000 דולר.

ה-ThinkBook 13x Gen 4 של לנובו.

ה-ThinkBook 13x Gen 4 של לנובו. צילום: יח"צ

עוד מחשב ייחודי שהציגה לנובו הוא גרסה מיוחדת, קונספטואלית, של ThinkBook 13x Gen 4 – גרסת ה-SPE, ששוקלת מעט יותר מה-1 ק"ג של זו הרגילה. הסיבה לכך היא שלמכסה של המסך יש מנגנון נוסף, שמבוסס על E Ink Prism ושיחד עם אלגוריתם תוכנה וקצת בינה מלאכותית, מאפשר לשנות את התמונה שמוצגת על המכסה לדוגמאות שונות, בצבעים שונים, כך שכל משתמש יוכל לבחור תצוגה ייחודית משלו. בתור התחלה הציגה לנובו בתערוכה שתי דוגמאות גרפיות, עם אפשרות להחלפת צבעים, שעון דיגיטלי ותצוגה שמשלבת נתונים מכמה מערכות. המסך הוא בגודל של 13.5 אינץ'. מעניין לראות עם הגרסה הזו אמנם תגיע לשוק.

אסוס הצטרפה בתערוכה הנוכחית ללנובו והשיקה מחשב כפול מסכים עם ציר שמחבר בין שניהם. היא קוראת לו Zenbook Duo UX8406. שני המסכים הם מסכי OLED בגודל 14 אינץ', והפתיחה המרבית שלהם היא 180 מעלות. יש גם מעמד מובנה מאחור, שהוא זה שמאפשר לעבוד עם המסכים פתוחים זה מעל זה או זה לצד זה, במצב שיתוף פעולה או במצב ספר, כפי שמכנים זאת באסוס. שני המסכים אינם זהים: האחד מציע רזולוציית 2.8K בקצב ריענון של 120 הרץ וחברו, התחתון מבין השניים, מציע רזולוציית FHD בקצב ריענון של 60 הרץ בלבד. כששניהם פתוחים הם עובדים, למעשה, כמחשב אחד.

בחבילה יש עט אלקטרוני ויש גם מקלדת בלוטות' שניתן להניח על החלק התחתון, או לעבוד איתה בכל מרחק שרוצים מהמחשב.

גם ה-Zenbook Duo UX8406 מבוסס על מעבדי הדור החדש של אינטל למחשבים ניידים, והעובי שלו הוא 19.9 מ”מ, כולל המקלדת. המשקל עומד על 1.35 ק”ג ללא המקלדת ו-1.65 ק”ג עימה.

ה-Zenbook Duo UX8406 אמור לנחות בישראל לקראת סוף החודש, במחיר בסיסי של 10,900 שקלים.

כמו כן, אסוס הציגה ב-CES את הפרי הראשון של רכישת הזיכיון לייצור מחשבי NUC מאינטל. מדובר במחשב משחקים זעיר שכזה לשם ROG NUC, והוא מוצע עם מעבדי Core Ultra 7 או Core Ultra 9, ומאיצים גרפיים של אנבידיה מדגמי GeForce RTX 4060 או 4070. אפשר לחבר אליו עד ארבעה מסכים. בחברה מספרים שקל לשדרג את המחשב הזה אם רוצים, ללא צורך בכלים מיוחדים.

ואם כבר משחקים, תכירו את Titan 18 HX של MSI, שהוא, כפי שהחברה מציגה, הנייד הראשון שמציע מסך בגודל של לא פחות מ-18 אינץ', שמשתמש בפאנל Mini LED ברזולוציה של 4K ובקצב ריענון של 120 הרץ, ועם בהירות בהחלט מרשימה עבור מסך מחשב, של 1,000 ניט. יש במפרט גם זמן תגובה של 4 אלפיות השנייה מאפור לאפור, ניגודיות של 2,000,000:1 ותמיכה בתקן הצבעים הגבוה DisplayHDR 1000. לא סתם ב-MSI אומרים שמדובר ב-"מסך לניידים ברמת הפרימיום הכי גבוהה שמוצעת כיום”.

ה-Titan 18 HX הוא מחשב עוצמתי במיוחד, כי הוא מגיע עם המעבד החדש Core i9-14900HX, שמציע 8 ליבות ביצועים לצד 16 ליבות יעילות – כלומר 32 ליבות לוגיות. הוא יכול להגיע עד מהירות של 5.8 גיגה-הרץ. כמו כן, יש בו כרטיס מסך אימתני – GeForce RTX 2090 של אנבידיה.

מחשב ה-Helios Neo 16 של אייסר.

מחשב ה-Helios Neo 16 של אייסר. צילום: יח"צ

גם לאייסר יש ניידי משחקים בולטים חדשים, והיא הציגה בתערוכה, בין היתר, את Helios Neo 16/18 עם מסכי 16 ו-18 אינץ', בהתאמה, שגם הם מגיעים עם המעבדים הכי חזקים שמציעה אינטל בריענון של מעבדי ה-Raptor Lake לדור ה-14, וכן עם כרטיסי מסך של אנבידיה – עד GeForce RTX 4090. המסכים מציעים רזולוציה של 2560×1600 פיקסלים, קצב ריענון של 240 הרץ ותמיכה ב-G-SYNC לצורך סנכרון התמונה לקצב של הפריימים.

ה-Helios Neo 16/18 אמורים להגיע לשוק בחודש הבא, במחירים התחלתיים של 1,500 ו-1,700 יורו, בהתאם לגודל המסך.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי

    היה שם מוצר מדהים של אורקם הישראלית, אזניות שמסננות החוצה כל רעש וכל דובר, פרט לדוברים ספציפיים שהמאזין מעונין להתמקד רק בהם. כדאי שתרחיבו על מוצר כחול-לבן מדהים זה.

אירועים קרובים