סקירה: נטולות חוטים ולא רק לעשירים

אוזניות נטולות חוטים - Soundcore Life Note 3, שמציעות תכונות של מוצרי פרימיום במחירי שוק ביניים

מנגנון השתקת רעשים יעיל - Soundcore Life Note 3.

לכל יצרנית אוזניות כמעט יש דגמים יקרים יותר ויקרים פחות, עם יותר ועם פחות אפשרויות. Life Note 3 של סאונדקור מבית אנקר הן אוזניות נטולות חוטים לשוק הביניים, שמציעות יכולות השתקת רעשים עם איכות מוזיקלית סבירה, ובמקרה שלהן עם נטייה טבעית להגברה קלה של הבס – ועם תג מחיר שלא מיועד רק לעשירים.

האוזניות מגיעות במארז טעינה יחסית שטוח ונוח לשימוש שלא בולט מדי בכיס. הצימוד שלהן, ולאחר מכן ההתחברות שלהן בחזרה אל הטלפון, מתחילים מיד עם פתיחת הקופסה – וזה קורה מהר מאוד.

מדובר באוזניות עם "זרועות" ארוכות, שמכילות את מערכת המיקרופונים, עם כיסוי סיליקון בקצוות שלהן שנכנסות לתוך האוזן, והשימוש בהן הוא באמצעות מגע ללא כל כפתורים פיזיים. סאונדוקר שילבה בהן דרייברים בגודל 11 מ"מ, אבל עוצמת השמע אינה מהגבוהות ביותר, אם כי בהחלט מספקת רוב הזמן.

בקופסה, מעבר למארז הטעינה ולאוזניות שבתוכו, יש עוד ארבעה זוגות אטמים, שיחד עם האוזניות המורכבות מראש מכסות את המרחב שבין XS ועד XL. כדאי לבדוק היטב את המבחר הזה כדי להבטיח, שמצד אחד האוזניות יאטמו היטב את האוזניים ומצד שני יהיו נוחות ויציבות. במהלך הבדיקה, בשני הגדלים שהתאימו עבורי פחות או יותר, הייתה לי תחושה מדי פעם שהן עומדות ליפול, כך שהיד הושטה באופן אינסטינקטיבי להחזיר את האוזנייה הפוחזת למקומה, אבל רוב הזמן הן ישבו היטב גם אחרי שעות של שימוש, אם כי בהתחלה קצת הרגשתי לחץ על התנוך – עד להחלפת ברירת המחדל בגודל קצת יותר קטן. בנוסף הן מציעות עמידות בתקן IP5, כך שזיעה לא תגרום לתקלה כזו או אחרת באוזניות, ומניסיון, גם לא טיפות של גשם.

Soundcore Life Note 3 - אוזניות עם "זרועות" ארוכות שמכילות את מערכת המיקרופונים.

Soundcore Life Note 3 – אוזניות עם "זרועות" ארוכות שמכילות את מערכת המיקרופונים. צילום: יח"צ אנקור

האוזניות מלוות באפליקציה שמאפשרת שליטה משמעותית מאוד באוזניות, ולמעשה האפליקציה עצמה מעלה את השימושיות רמה מעלה ואף יותר: מקביעה של איזה אקולייזר יהיה פעיל, ויש כמה וכמה הגדרות מצוינות מוכנות מראש, ועד מה תבצע לחיצה בודדת, כפולה או השהיה של האצבע על כל אוזניה. יש גם אפשרות לבדוק האם האוזניות יושבות טוב במקומן ומספקות אטימה ראויה. אפשר אפילו לבחור מצב משחק שמספק זמן שיהוי קצר יותר.

אחת האופציות הטובות היא אפשרות לבחור את סוג השתקת הרעשים עם התאמה למשרד, רחוב או נסיעה בתחבורה ציבורית. מעבר לזה אפשר כמובן לבטל את מצב ההשתקה וכן לבחור מצב "שקיפות", שבו דווקא רעשי הרקע חודרים היטב לשמע הכללי כדי להבטיח מודעות סביבתית למי שרוצה בכך.

בבדיקות השונות התגלה מנגנון השתקת הרעשים כיעיל ועובד היטב, והצליח להשתיק ברמת יעילות גבוהה רעשים מונוטוניים ואף דיבור של אנשים בסביבה. רעשים חזקים חדרו את חומת ההשתקה הכבדה ביותר, אבל בסך הכל החוויה טובה מאוד, כמו גם הדיבור – עם שלושה מיקרופונים בכל אוזנייה, שעוזרים בהשתקת הרעשים, השיחות היו ברורות לחלוטין בתוך המשרד וטובות רוב הזמן בתנאי"שטח", אם כי אז הורגש קצת גוון מתכתי בצליל בשני הכיוונים.

האוזניות בדרך כלל הגיבו היטב לנגיעות, ולמרות שאני באופן אישי מעדיך כפתורים פיזיים, הסתדרתי היטב לאחר תרגול מאוד קצר. אבל מדי פעם, ולא רק באופן אקראי, נגיעה אחת רכה הורגשה בכל זאת כלחיצה כפולה וזה היה קצת מעצבן.

החברה מבטיחה שבע שעות שימוש בכל טעינה של האוזניות, ומארז הטעינה אמור לספק עוד ארבע טעינות – כלומר עד 35 שעות עבודה רציפות בלי צורך לבצע טעינה. בפועל, הכי הרבה הגעתי לחמש וחצי שעות בכל טעינה של האוזניות, אבל כנראה בגלל שהקשבתי למוזיקה בעוצמת קול של כ-75% ולא רק 50% כפי שמודדים בדרך כלל בחברות.

המוזיקה לא מפסיקה כשמוציאים אוזנייה מהאוזן, או את שתיהן, וכך גם לא הקישוריות מול הטלפון. כדי לנתק אותן באופן זמני או קבוע יש להכניס אותן למארז הטעינה ולסגור את המכסה. למעשה מעבר למנגנון השתקת הרעשים, הדבר הכי חכם שיש להן להציע הוא הודעה שהסוללה עומדת להתרוקן וזה מתחיל בערך מתחת ל-20%.

Life Note 3 הגיעו לסקירה מהיבואנית הרשמית פיוצ'ר סל, שקבעה את מחירן על 499 ש"ח. לא זול, אבל גם לא יקר מדי, או אם תרצו, אוזניות עם מחיר שוק ביניים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים