אפל תשיק עדכונים להתקני ה-AirTag כדי להילחם בתופעת המעקבים

התקני ה-AirTag של ענקית הטק סייעו לגנבי מכוניות ולמטרידנים שעוקבים אחר נשים, והעדכון יאפשר לבעלי ההתקנים הללו לאתר יותר בקלות התקן שעוקב אחרים  

יעודכנו בקרוב. ה-Air Tag של אפל.

אפל הודיעה אתמול, כי בקרוב הי תפיץ עדכונים להתקן ה-AirTag שלה, המיועדים להילחם בתופעה של מעקבים לא רצויים שההתקנים מאפשרים.

"ה-AirTag נועד לעזור לאנשים לאתר את חפציהם האישיים ולא לעקוב אחר אנשים או רכוש של אדם אחר, ואנו מגנים באופן נחרץ כל אפשרות של שימוש זדוני במוצרים שלנו", אמרה אפל, ואישרה בהודעתה כי "ראתה דיווחים על שחקנים רעים שניסו להשתמש לרעה ב-AirTag למטרות זדוניות או פליליות".

באחרונה התפרסמו דיווחים על גנבים שמשתמשים ב-AirTag כדי לעקוב אחר מכוניות יוקרה ולגנוב אותן, ועל מטרידנים שהשתמשו בהתקנים הללו כדי לעקוב אחר נשים.

התקן ה-AirTag כולל כבר כמה תכונות בטיחות, כגון צלילי צפצוף כאשר הוא רחוק מהמכשיר המקושר שלו במשך יום אחד. מכשירי iPhone גם מקבלים התרעות על  התקני AirTag לא ידועים המצויים בקרבת מקום. ואולם הצפצוף עשוי לא להישמע לפעמים, וגם העיתוי של ההתרעות כנראה לא קבוע. במאמר שפורסם בניו יורק טיימס בדצמבר, סיפרה  אישה שעקבו אחריה, ש"קיבלה התרעה ארבע שעות לאחר שהטלפון שלה זיהה לראשונה את ההתקן של המטרידן, בעוד "אחרים סיפרו שחלפו ימים שלמים עד שהוזהרו על AirTag לא ידוע".

לדברי ענקית הטק, היא תשיק תכונה של "ממצאים מדויקים", שתאפשר למי שמקבלים התרעה על מעקב לא רצוי לאתר בצורה מדויקת  את המיקום של ההתקן העוקב: "בעלי מכשירי iPhone 11, iPhone 12 ו-iPhone 13 יוכלו להשתמש ב"ממצאים מדויקים" כדי לדעת את המרחק והכיוון של ההתקן הלא ידוע כאשר הוא נמצא בטווח של הטלפון. כאשר המשתמש נע, התכונה החדשה מקבלת קלט מהמצלמה, ממד התאוצה ומהג'ירוסקופ כדי להכווין אותו באמצעות שילוב של צלילים, רטט ומשוב חזותי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים