לא לזה התכוונו באפל: AirTag משמש גנבי רכבי יוקרה

משטרת מחוז יורק שבקנדה גילתה משהו שאפל לא תשמח לדעת: ה-AirTag משמש גנבי רכב לגניבת רכבי יוקרה, ומספקת טיפים כיצד להתגונן מפני ה"צרה" החדשה

יעודכנו בקרוב. ה-Air Tag של אפל.

משטרת מחוז יורק שבקנדה גילתה משהו שאפל לא תשמח לדעת: ה-AirTag משמש גנבי רכב לגניבת רכבי יוקרה.

בהודעה שפרסמה משטרת מחוז יורק, היא הזהירה את תושבי המחוז כי התגלתה שיטה חדשה שגנבי הרכב עושים בה שימוש כדי לעקוב ולגנוב רכבי יוקרה. החל מחודש ספטמבר האחרון, הודיעה המשטרה, נחקרו מקרים של שימוש באביזרי מעקב קטנים שהוצמדו לרכבי יוקרה כדי לסייע לגנבים  לאתר ולגנוב את המכונית ש"בחרו" מוקדם יותר.

המשטרה ציינה, כי ה-AirTag מוצמד לחלק בלתי נראה של רכבי היוקרה החונים במגרשי חניה הומים כמו מרכזי קניות או חניונים גדולים, ולאחר שבעליהם חוזרים איתם לבתיהם, הם נגנבים משם בעזרת איתור המקום על ידי ה-AirTag על ידי החדרת מברג מבעד לדלת הנהג או הנוסע. כמה פשוט… כשהם בתוך הרכב, מפעילים הגנבים התקן פשוט שיש בכל המוסכים, שמאפשר לשנות את ההגרות ברכב כך שיותנע באמצעות מפתח שהכינו מראש, ואז הם פשוט נוסעים איתו לדרכם.

משטרת יורק סיפקה כמה טיפים כיצד לנסות למנוע את הגניבה. הראשון בהם – להחנות את הרכב במוסך נעול, שכן רוב המכוניות נגנבות משביל הכניסה לבית. מומלץ לנעול את ההגה עם מנעול הגה. בנוסף, ניתן לנעול את שקע הדטה ובכך למנוע מהגנבים את הגישה למחשב המכונית. ולבסוף, השוטרים ממליצים לרכוש מצלמת מעקב ולהבטיח שהיא מנטרת את המכונית ביום ובלילה, ומוגדרת לחייג למשטרה במקרה של אירועים חשודים.

יש לציין, כי גירסת iOS  האחרונה מסוגלת לזהות ולעקוב ידנית אחר AirTag שלא בבעלות  בעל ה-iPhone. באמצעות תכונה זו ניתן למצוא אביזרים שאיבדו משתמשי AirTag אחרים, כמו גם לאתר AirTag שמנטר את המיקום של בעל ה-iPhone גם כשהוא מוצמד למכוניתו. אחת התכונות של ה- AirTag, דרך אגב, היא להשמיע צפצוף לאחר 24 שעות שהוא שוהה הרחק מבעליו, כך שרצוי לבדוק הימצאותו של AirTag במכונית מדי פעם.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ברתולו

    איזו מסקנה מטופשת. המוצר עוזר לכלל החברה. וגם לאנשים שהם גנבים. זה כמו להסיק שאורז עוזר לרוצחים כי הם אוכלים אותו ומפיקים אנרגיה.

אירועים קרובים