סקירה: נייד הפיך עם מסך ענק – Lenovo Yoga 9i 15

מחשב שמצדיק את מעמדו בראש משפחת ה-Yoga כמקור נהדר לצריכת תוכן ווידיאו וגם לעבודה יום יומית, אבל חסרונו הבולט הוא משקלו, שזינק מעלה אל מעבר לקו ה-2 ק"ג, זאת בשל מסך ה-15.6 אינץ', וגם התג המחיר שלו יכול להרתיע: החל מ-11,590 שקלים

Lenovo Yoga 9i 15. צילום: לנובו

כשלנובו (Lenovo) עברה להשתמש במיתוג החדש שלה עבור כלל מחשביה, ובעיקר עבור Yoga, שאותו הפכה למותג של ממש, היה ברור שאת Yoga 9 היא תבנה כמחשב הפרימיום של הסידרה, שכבר הפכה עם השנים לאחת המפורסמות שלה. כשהיא הוסיפה לו גם את האפשרות של מסך 15.6 אינץ', היה ברור שהיא גם מכוונת קצת יותר מאשר שיהיה "רק" מחשב הפיך. הוא צריך להיות גם תחליף שולחני – צמד מילים שהיו בשימוש די נרחב בערך לפני 15 שנים, כדי לציין מחשבים עם מסך גדול.

עם ממדים של מסך כזה המשקל זינק מעלה אל מעבר לקו ה-2 ק"ג, מה שכנראה היה די צפוי. למרות שזה אפשרי, ההחזקה של Yoga 9i 15 בידיים כטאבלט – וה-i אומר שזה מחשב שמבוסס על מעבד של אינטל (Intel) – אינה נוחה. זה כבר גדול מדי, וכן, מה לעשות, כבד מדי. ההבדל במעבר בין הפיך עם מסך 14 אינץ' לאחד עם מסך גדול יותר, כך מסתבר, משמעותי למדי.

זה לא שהוא לא יכול לתפקד בתור מכשיר הפיך. הוא בהחלט יכול, כי הציר של המסך חזק ועמיד דיו כדי לאפשר זאת, אבל מצב טאבלט, כשהציר בסיבוב של 360 מעלות והמקלדת מוסתרת מתחת למסך, מיועד להחזיק את המחשב ביד ואז זה כבר מדי, כפי שהוזכר בפסקה לעיל.

הציר, אם כבר הוזכר, עטוף במערכת הרמקולים הייחודית והבלעדית של לנובו, ששמורה לניידי הפרמיום הצרכניים שלה. הרמקולים מסתובבים על הציר, כך שבכל זווית ששומעים את המוזיקה, ובכל זווית שנמצאים אל המחשב, היא תמיד תישמע במיטבה – והיא במיטבה. עם תמיכה ב-Dolby Atmos ועם 2 טוויטרים ו-2 סאב-וופרים בפנים, המוזיקה פשוט נהדרת בעת ששומעים מוזיקה או עוקבים אחרי פס קול של סרט, ואפילו בעוצמה מלאה אין עיוותים.

צריכת מדיה היא בכלל אחת התכונות החזקות של המחשב הזה, שהגיע לסקירה בגירסה שבה מסך ה-15.6 אינץ' שלו מציע רזולוציית 4K איכותית עם תמיכה ב-HDR400 וב-Dolby Vision, עם תמיכה ב-72% ממרחב צבעי NTSC ועם בהירות גבוהה יחסית של 500 ניט. לא ממש לשבת בחוץ עם שמש מאחור, אבל בבית תענוג לצפייה ולא משנה מה רואים, ועם ניגודיות יפה, שעוזרת להבחין טוב במתרחש גם בין הצללים.

כמחשב שאמור לשמש גם כתחליף שולחני, בסופו של דבר הוא גם מספק עוצמה כמו קודמיו בסידרת ה-Yoga 9xx של פעם, לפני ששינתה קצת את שמה. בגלל גודלו היחסי אפשר להציב בו מעבד ממשפחת ה-H עתירת הביצועים של מעבדי ה-Core של אינטל, ובמקרה הזה מדובר ב-Core i9-10980HK, שגם ניתן להמרה מסוימת. היא צירפה אליו זיכרון RAM של 16 גיגה-בייט, כונן SSD בנפח נדיב של 1 טרה-בייט, וגם כרטיס תצוגה ייעודי בדמות GeForce GTX 1650 Ti של אנבידיה (NVIDIA).

ויש כמה שאלות שעולות מכך: למה לא דור 11? כי עוד לא הושקו מעבדי ה-H של משפחת המעבדים החדשה של אינטל לניידים. והאם התצורה הזאת מספיקה כדי לשחק משחקים? כן, ולא – ואם אתם זוכרים את ספי ריבלין המנוח עושה שמעון פרס, אז כן הוא בהחלט יכול להריץ משחקים, אבל לא כי זה עד גבול מסוים של איכות. לא לגמרי מובן למה, אבל הוא לא ממצה לגמרי את כרטיס התצוגה שמשולב בו. לדעתי היה אפשר להוציא יותר בהיבט הזה.

המקלדת של המחשב טובה מאוד, וזה כנראה כבר לא צריך ממש להפתיע אף אחד, ומכיוון שיש הרבה מקום, לנובו צירפה מימין גם את המקלדת הנומרית. הבעיה היא, שאת משטח השליטה היא השאירה ממש מתחת למקש הרווח, כך שהוא לא באמצע המחשב, וזה קצת מבלבל עד שמתרגלים.

עוד דבר שקצת יכול להטריד חלק מהמשתמשים הפוטנציאליים הוא, שיש רק שני חיבורי USB-C, אם כי במרחק נוח אחד מהשני, ומהצד הימני יש עוד חיבור USB Type-A יחיד. היה מקום להוסיף לפחות חיבור לרשת מקומית, ויש מקום. למה לבזבז יציאת USB כדי להמיר אותה ליציאת RJ45 ולקבל רשת יציבה ומהירה יותר מאשר Wi-Fi גם אם מדובר בדור ה-6 שלו.

לפי לנובו, המחשב יכול להחזיק עם 8 שעות עבודה רגילות. במבחן הזמן של PCMark 10, שמחקה עבודה משרדית מודרנית, הוא החזיק מעמד כחמש שעות וחצי, וזה מכובד לאור העובדה שמדובר ברצף בדיקות ללא הפסקה כמעט – וגם ברזולוציה גבוהה שכזו.

בשורה התחתונה, זהו מחשב שמצדיק את מעמדו בראש משפחת ה-Yoga כמקור נהדר לצריכת תוכן ווידיאו וגם לעבודה יום יומית, אבל אני הייתי מעדיף את גירסת ה-14 אינץ' שהיא יותר נוחה למעמד המחשב כהפיך. המחיר יכול להרתיע: זה מחשב שתג המחיר שלו מתחיל ב-11,590 שקלים. לא בדיוק הוצאה יום יומית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים