פוג'יטסו השיקה סדרת מחשבים ניידים חדשה; שואפת להעלות את המכירות שלה בישראל ב-20%-30%

החברה תשיק בחצי השנה הקרובה יותר מ-12 מחשבים ניידים חדשים ● כולם ימותגו תחת השם Lifebook ● מדובר בשורת מחשבים שמיועדת לכל חתך השוק - מהעסקי ועד לביתי ● בנוסף, פוג'יטסו מתכוונת לשנות כיוון - ולכוון לשווקים הבינוני והגבוה

פוג'יטסו (Fujitsu) מתכוונת להשיק בחצי השנה הקרובה יותר מתריסר מחשבים ניידים חדשים – כך מסרו אבי בן יוסף, מנהל פעילות פוג'יטסו בישראל, ויוסי אלטרוביץ', מנכ"ל אמטל – חברת ההפצה המובילה של המותג בארץ. במסיבת עיתונאים שנערכה בסוף השבוע בהרצליה אמרו השניים, כי מטרת החברה היא להשיג עלייה של כ-20% עד 30% במכירות המחשבים שלה, ביחידות, לעומת השנה שעברה.

"נקודת החוזקה שלנו תמיד הייתה זמן אספקה מהיר, מהיום למחר", אמר אלטרוביץ'. "כבר חזרנו לתמונה בשנה שעברה, התחלנו למכור ויש עלייה במכירות, ואפשר לראות את זה גם בדו"חות של IDC. המטרה שלנו היא להעלות את כמות המכירות במידה משמעותית, מבלי שאנחנו מסתכלים כרגע על מפת נפח השוק".

כל המחשבים הניידים של החברה, שנפרדה לאחרונה מהשותפות עם סימנס (Siemens), ימותגו תחת השם Lifebook. מדובר בשורת מחשבים שמיועדת לכל חתך השוק: ממחשבים המיועדים באופן מהותי לשוק העסקי ועד לכאלה שמוכוונים לשוק הביתי באופן מובהק, ובכללם מחשב נייד עם מסך 18.4 אינץ'.

בנוסף, מדברים בפוג'יטסו על שינוי כיוון, ואולי גם שינוי תדמית. "אנחנו לא מכוונים יותר אל השוק הנמוך", אמר בן יוסף. "יש לנו בשורה הרבה יותר מעניינת בפלחים הגבוהים יותר, עם מחשבים שמחירם לא נמוך מהממוצע אלא גבוה ממנו. החדשנות חרוטה על הדגל שלנו, ואם תבדקו – תראו שאנחנו בדרך כלל נמצאים שם לפני כולם".

אחת התוצאות של החלטה זו היא שהחברה לא משיקה בשלב זה בישראל מחשב Netbook. "זה שוק צפוף מדי, עם יותר מדי מתחרים ועם מחירים יותר מדי נמוכים, ואנחנו לא מעוניינים כרגע להתמודד בו", אמר בן יוסף.

באופן כללי, נפח השוק שלכם מספק אתכם?
"אנחנו ספק של מרכז טבלה, ועל אף שהנתח שלנו בשוק המחשבים הניידים עומד על אחוזים בודדים, אנחנו כל הזמן כאן. הסיבה לכך היא פשוטה: אנחנו לא מתמקדים בנישה אחת, אלא עובדים לרוחב ומוכרים פתרונות, כולל שרתים ואמצעי גיבוי ושחזור. אנחנו חלק מחברה שכיום, למעלה מ-50% מההכנסות שלה הן משירותים ושאת עיקר ההשקעות שלה תפנה בתקופה הקרובה למיחשוב הענן. לא ניעלם מתחום המחשבים הניידים, שכעת נמצא באחריות מלאה של הסניף שלנו ביפן, אבל אנחנו גם לא מתכוונים להתחרות על המקומות הראשונים בשוק זה".

אחד המחשבים שמציגה פוג'יטסו בקו החדש שלה הוא ה-T900 – מחשב לוח בגודל 13.3 אינץ', ששוקל כשני ק"ג ומגיע עם תמיכה מלאה בחלונות 7 (Windows 7)בגרסת 64 ביט. החברה מתכוונת בהמשך השנה לייבא דגם נוסף של מחשב לוח עם מסך בגודל 12.2 אינץ', שיגיע גם עם רכיב GPS מובנה. כמו כל המחשבים בקו החדש, כולל מחשב זה את מעבדי אינטל (Intel) החדישים, מסדרות Core i3, i5 ו-i7.

בקצה השני של הסקאלה ניתן למצוא את ה-NH570 – מחשב לתחום הביתי, שמגיע עם מסך 18.4 אינץ', כרטיס תצוגה, באחד הדגמים, מתוצרת NVIDIA עם תמיכה בעד 8 ג'יגה-בייט זיכרון ועם אפשרות לשלב שני כוננים קשיחים בנפח 500 ג'יגה-בייט.

אמטל מספקת לכל המחשבים הניידים אחריות לשנה בשיטת איסוף והחזרה לבית הלקוח, ואילו למחשבים הנייחים שנמכרים תחת המותג – שלוש שנות אחריות באתר הלקוח. התמיכה הטכנית מסופקת על ידי מחלקה של סטודנטים ישראלים הנמצאת בבודפשט, שעומדים בקשר ישיר עם המחלקות הלוגיסטיות של אמטל ופוגי'טסו בישראל.

כמו כן, נציגי אמטל אמרו במסיבת העיתונאים, כי פוג'יטסו מתכוונת לייבא לארץ גם קורא ספרים מתוצרתה, שיעבור עברות מלא. הם הוסיפו, כי המכירה של המכשיר החדש אמורה להתחיל בראשית 2011.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים