גאדג'Time: משדרים פודקאסטים? הנה המיקרופון שמחליף אולפן הקלטה

Motive MC5 של חברת שור הוא מיקרופון זול שאינו מצריך אולפן הקלטה, אלא רק טלפון או מחשב עם חיבור USB, ומאפשר הקלטה באיכות של סטודיו גם מהספה בסלון

Motive MC5. מיקרופון באיכות הקלטה של אולפן. צילום: שור

אני לא יודע אם שמתם לב או לא, אבל במהלך החודשים האחרונים יש פריחה גדולה בכמות הפודקסטים שמוצעים לאוזני הצרכנים הפוטנציאליות. וכן, גם בזה אפשר בהחלט 'להאשים' את נגיף הקורונה – כי בהיבט הזה לא בטוח שזה כל כך רע.

ומה היתרון של פודקסט? כמובן: שום דבר ויזואלי, רק לדבר, ואם אפשר לעניין, כי מהדורת השבט כבר מזמן כבתה, ואנשים צורכים מידע כבר מזמן בכל ערוץ שקיים, ופודקסט זה בהחלט דבר נחמד לצריכת חדשות, ומידע בכלל, בתחומים שמעניינים ובלי שצריך לעייף את העיניים.

אבל זה גם אומר, שהמשדרים/מקליטים צריכים לעשות עבודה טובה. הרי אף אחד לא ירצה להקשיב לפודקסט מלא רעשים וקול שעולה ויורד ואינו איכותי, וזה אומר שצריך להצטייד קודם כל במיקרופון שנחשב איכותי.

האם צריך לשבור את הקופה של "דן חסכן"? לא ממש. אפשר לבחור, למשל, ב-Motive MC5 של חברת שור (Shure) שהיא חברה המתמחה במוצרי אודיו מזה שנים רבות, כולל מיקרופונים לאולפני הקלטה. אבל MC5 אינו זקוק לאולפן הקלטה, אלא לטלפון או מחשב עם חיבור USB Type-A או USB-Type וזהו פחות או יותר.

הפחות הוא, שהוא מציע לבחירה ישירות מהמיקרופון שלוש אפשרויות: מיקוד במכשירי נגינה, מיקוד בקול או בלי מיקוד מיוחד. היותר הוא, שהוא מגיע עם אפליקציה בשם ShurePlus MOTIV, שעוזרת להקליט את התכנים שלכם באיכות של סטודיו גם אם אתם יושבים בבית על הספה, ומאפשרת להפיק בסופו של דבר קובץ שמתאים לשידור או לכל סוג העלאה אחר לרשת.

את MC5 אפשר לרכוש בצבע אפור או שחור, והוא מגיע עם חיבור הברגה סטנדרטי ועם מעמד שולחני שמתאים לו, כולל בצבע, למרות שממש לא חייבים להשתמש בו כדי לבצע את ההקלטה, ולמרות שאפשר לחבר אותו, לדוגמה, לחצובה אם רוצים שהוא יהיה יותר גבוה.

מאחור ש גם אפשרות לחבר אוזניות כדי להקשיב בזמן אמת אם רוצים, והתפעול כאמור פשוט מאוד. ויש עוד יותר אחד: הוא יעלה 99 דולרים כשיושק בפועל לאחר שהוצג במהלך CES 2021.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים