בדרך: דור המעבדים הבא של אפל, עם 32 ליבות

לפי דיווחים שונים, אפל כבר מתכננת את הדור הבא של המעבדים לכל ההמחשבים מתוצרתה, שיגיעו עד מעבדים עם 32 ליבות כבר בסוף השנה הבאה, ועובדת גם על מעבד בתצורה נמוכה יותר

המעבד של אפל, ה-M1. צילום מסך (ארכיון): נחמה אלמוג

אפל (Apple) לא מתכוונת לנוח על זרי הדפנה של השקת המעבד החדש שלה M1, שכבר שולב בכמה ממחשביה, ומתכננת קדימה חזק מאוד, אל עבר עתיד שבו כל מחשביה יאמצו סופית את המעבדים מתוצרתה, ובקטגוריות עוצמה שונות – בדומה למה שמציעה אינטל (Intel) מזה שנים, כשהיא תיאלץ בסופו של דבר גם להיפרד מהמחשבים שבהם המעבדים שלה עוד משולבים.

לפי דיווחים שונים, אפל מתכננת להגיע עד מעבדים עם 32 ליבות, שישולבו במקינטושים שהיא תציע, כבר בסוף השנה הבאה. מעבר לכך, היא עובדת גם על מעבד בתצורה נמוכה יותר, בסגנון שמזכיר במשהו את המעבדים הטלפוניים אבל ההיפך: 16 ליבות לשימוש רגיל יחד עם 4 ליבות לשימוש חסכוני יותר בחשמל.

ייתכן שהמעבדים ישולבו בדור הבא של ניידי ה-MacBook Pro ו-iMac, כולל החלפה של ה-M1 המפתיע, ששולב בדור הנוכחי של MacBook Air, MacBook Pro ו-Mac mini – ומציע ארבע ליבות רגילות לצד ארבע חסכוניות.

החברה גם משקיעה, במקביל, בשבבים הגרפיים שישולבו במעבדים לצד ליבות המחשוב. לפי הדיווחים, היא כבר בוחנת מעבדים עם 16 ו-32 ליבות גרפיות, ובמקביל מתחילה לפתח גם מעבדים עם 128 ליבות גרפיות, שאמורים להגיע בתחילת 2022.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים