Pluton: מעבד אבטחה ייעודי חדש מבית מיקרוסופט

מיקרוסופט הכריזה על השקת מעבד חדש בשם Pluton, שישמש כמעבד אבטחה ייעודי במחשבים המבוססים על מערכת ההפעלה שלה Windows כיום וגם בעתיד

Pluton מבית מיקרוסופט. צילום: יח"צ

מיקרוסופט (Microsoft) הכריזה על השקת מעבד חדש בשם Pluton, שישמש כמעבד אבטחה ייעודי במחשבים המבוססים על מערכת ההפעלה שלה Windows כיום וגם בעתיד. מדובר בפיתוח שביצעה החברה יחד עם שלוש שותפותיה העיקריות בתחום ייצור המעבדים, אינטל, AMD וקוואלקום, והמעבד החדש אמור להשתלב במחשבי יצרניות ה-OEM כבר בעוד כמה חודשים.

במיקרוסופט טוענים, שהמעבד החדש יעזור לחברה לבצע את מה שהבטיחה ביוזמת ה-Secured Core שלה, עם גישה משולבת של חומרה ותוכנה בכל ליבת מחשוב, שמטרתה להסיר וקטורים שלמים של תקיפות אפשריות. התכנון של מעבד האבטחה החדש אמור להקשות באופן משמעותי על התוקפים לבצע פעולות מורכבות שיקשו על גילוי, כמו להסתתר מתחת למערכת ההפעלה. הוא גם אמור לשפר את היכולת להתגונן מפני התקפות פיזיות, למנוע גניבה של מפתחות אישורים והצפנה, ובמקרה הצורך גם לאפשר התאוששות מכשל שנובע מתקלת תוכנה.

Pluton אמור לתת מענה, למעשה, לדור חדש של התקפות, שמבוצע נגד שבבי ה-TPM המסורתיים המותקנים במחשבים, בכך שהוא מציע את האבטחה בתוך המעבד עצמו, כך שאין צורך בערוץ חיצוני להעברת נתונים משבב ה-TPM למערכת. הוא אף ידמה שימוש בשלב TPM כי לאפשר את שימושי האבטחה הרגילים, כולל, לדוגמה, Windows Hello או BitLocker, אבל מצד שני יוסיף יכולות לשמור על נתונים אישיים, מפתחות הצפנה וזהויות באופן שלא ניתן יהיה לקריאה גם אם האקר מצליח להשתלט על המחשב, וזאת בזכות מעטפת בידוד.

תחום אחר שבו אמור המעבד החדש לבוא לידי ביטוי הוא בעיות אבטחה שקשורות לעדכוני קושחה, ולרוחב כל המערכת, ובדרך דומה לעדכונים שמקבלת מערכת ההפעלה עצמה.

"אנו מאמינים כי מעבדים עם אבטחה מובנית כמו Pluton הם העתיד של חומרת המחשוב. עם Pluton, החזון שלנו הוא לספק בסיס בטוח יותר לקצה החכם ולענן החכם על ידי הרחבת רמה זו של אמון מובנה למכשירים ולדברים בכל מקום. העבודה שלנו עם הקהילה מסייעת למיקרוסופט לחדש ולשפר ללא הרף את האבטחה בכל שכבה. אנו שמחים להפוך את עיצוב האבטחה המהפכני למציאות עם השמות הגדולים ביותר בתעשיית הסיליקון, כאשר אנו פועלים ללא הרף לשיפור האבטחה לכולם", מסרה החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים