תוכן פרסומי
ראשי » PC Plus » מכירות הפריטים הלבישים: Fitbit נוסק בזמן ש-Apple Watch צונח
ספורטיבי מתמיד. Apple Watch. צילום: BigStock

מכירות הפריטים הלבישים: Fitbit נוסק בזמן ש-Apple Watch צונח

השעון החכם של אפל הוא אולי הפריט הלביש המפורסם ביותר, אבל מבחינת הלקוחות - הוא אינו הנרכש ביותר ● האם זהו סופו של עידן בעבור הגאדג'טים היקרים של הענקית, ותחילתו של עידן המכשור הזול והפשוט?

מאת 6 בדצמבר 2016, 11:38 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

מכירות ה-Apple Watch ירדו ביותר מ-70% אחוזים, כך על פי נתוני המכירות של רבעון השלישי בשוק הפריטים הלבישים, שמפרסמת IDC Research.

השוק הכולל נהנה מ-3.1% צמיחה לעומת נתוני אשתקד, כשהצמיחה במכירות פרטי כושר בסיסיים – המייצגים כ-85% מכלל השוק – עומדת על נתון דו-ספרתי, כך על פי הדו"ח.

מוצרים אלו הם בעיקר עוקבי כושר שעלותם נמוכה, מתוצרת חברות כמו Fitbit ,Garmin ושיאומי (Xiaomi), המספקים נתונים על פעילות ספורטיבית בסיסית כמו ספירת צעדים, קלוריות שנשרפו וקצב הלב שנמדד.

שעון חכם ומתוחכם או טראקר פשוט?

אפל (Apple), אשר שחררה את ה-Series 2 של השעונים החכמים שלה מוקדם יותר השנה, מוכרת את ה-Apple Watch בעלות של החל מ-269 דולרים, כששעון הנירוסטה השחור היוקרתי שלה נמכר בעבור 1,049 דולר. השעון הוא שלוחה של ה-iPhone, עם יישומים שנועדו לסייע לנהל כל דבר, החל בהודעות ובניווט עסקות ועד למעקב כושר ומלאי.

אפל וספקיות הצד השלישי מציעות מגוון רחב של אפליקציות כושר ובריאות. עם זאת, לפי הדו"ח הקונים עלולים להימשך פחות למחירים הגבוהים של הפריטים הלבישים המיועדים לצורכי מעקב כושר.

אפל ניצבת במקום הרביעי במכירות הרבעון השלישי, עם 1.1 מיליון שעונים שמכרה, לעומת 3.9 מיליון השעונים שנמכרו לפני שנה. כדאי לקחת בחשבון שאפל אינה מוכנה לשחרר נתוני מכירות, כך שהנתונים של IDC אינם נחשבים ל"רשמיים".

Fitbit Flex – המוצר הנמכר ביותר

את קטגוריית הפריטים הלבישים מובילה Fitbit, עם 23% ממכירות הרבעון השלישי של השוק. ה-Fitbit Flex, אשר עוקב אחרי שינה, מרחק, קלוריות שנשרפו וזמן פעילות, נמכר ב-59.99 דולרים באמזון (Amazon), שמתייחסת אליו בתיוג כאל "#המוצר_הנמכר_ביותר".

מותגי Xiaomi Mi נמכרים החל בסכום של 15.21 דולר בלבד באמזון, וזו אולי הסיבה לכך ששיאומי נמצאת במקום השני במכירות הרבעון השלישי, עם 3.8 מיליון יחידות שמכרה. Garmin תופסת את המקום השלישי עם 1.3 מיליון יחידות.

שינוי בולט בשוק – פשטות כגורם מניע

"זה עדיין שלב מוקדם, אבל אנחנו כבר רואים שינוי בולט בשוק", טוען ג'יטש אורבאני, אנליסט מחקר בכיר לתחום מכשירי מעקב הכושר הניידים ב-IDC, בהצהרה אודות הדו"ח.

"היכן שהשעונים החכמים היו צפויים להוביל, פריטים לבישים בסיסיים עכשיו מולכים. פשטות היא גורם מניע, וזה בא לידי ביטוי גם ברשימת הספקיות הבכירות, כשארבעה מתוך חמש מהן מציעות מכשיר כושר פשוט וייעודי".

על פי הדו"ח, "מערך ההזדקנות" של שעוני אפל מהדור הראשון וכן "ממשק משתמש לא אינטואיטיבי", היו הסיבות העיקריות לנתוני המכירות הבעייתיים של אפל ברבעון השלישי. אך עם זאת כדאי לקחת בחשבון שמכירות ה-Series 2 Watch היוו גם הן חלק מרבעון זה, וש-IDC חזתה בעבר עוד "אתגרים" בעבור אפל בקטגוריית השעונים החכמים, דבר שכעת מסתמן כלא ממש וודאי.

מכירות הפריטים הלבישים: Fitbit נוסק בזמן ש-Apple Watch צונח Reviewed by on . מכירות ה-Apple Watch ירדו ביותר מ-70% אחוזים, כך על פי נתוני המכירות של רבעון השלישי בשוק הפריטים הלבישים, שמפרסמת IDC Research. השוק הכולל נהנה מ-3.1% צמיחה לע מכירות ה-Apple Watch ירדו ביותר מ-70% אחוזים, כך על פי נתוני המכירות של רבעון השלישי בשוק הפריטים הלבישים, שמפרסמת IDC Research. השוק הכולל נהנה מ-3.1% צמיחה לע Rating: 0

הגיבו