אפל הציגה את הגרסאות הבאות של מערכות ההפעלה שלה: iOS 8 ו-OS X 10.10

אפליקציות שמתקשרות זו עם זו, מקלדת שיודעת לחזות מה אתם הולכים להקליד ו-Siri חכמה הרבה יותר הם רק חלק מהחידושים שיגיעו בסתיו למערכת ההפעלה החדשה של אפל למכשירים ניידים ● משתמשי iPhone 4 יצטערו לגלות, כי iOS 8 תתמוך במכשירי iPhone מגרסה 4s ומעלה בלבד

תולעת בתפוח. מערכת ההפעלה IOS

אפל (Apple) פתחה הערב (ב') את כנס המפתחים השנתי שלה, WWDC 2014, והציגה, כצפוי, את הגרסאות הבאות של מערכות ההפעלה שלה: iOS 8 – המיועדת למכשירי iPhone, מחשבי iPad ונגני iPod Touch, ו-OS X 10.10 – המיועדת לקו מחשבי המקינטוש (Macintosh). שתי מערכות ההפעלה החדשות יהיו זמינות למשתמשים בסתיו הקרוב. גרסאות הפיתוח זמינות להורדה החל מהיום.

החידושים העיקריים שהציגה החברה ב-iOS, כוללים שיפור במרכז ההתראות ובטיפול בהודעות, חידושים בניהול אימיילים, מענה להודעות SMS גם בזמן שעובדים עם יישום אחר ועוד.

אחד החידושים המרכזיים ב-iOS 8 הוא קישור בין אפליקציות שונות באופן שמאפשר להן "לדבר" זו עם זו. כך, אפליקציות שמותקנות על גבי אותו מכשיר תוכלנה לשתף מידע ויכולות זו עם זו, בדומה לאפשרות שקיימת היום במכשירים מבוססי אנדרואיד (Android).

שיפור נוסף הוא אפליקציית QuickType, התומכת בניבוי הטקסט המוקלד, ומתאימה את עצמה למשתמש. כך, לומדת QuickType כיצד המשתמש מקליד מסרים לאנשי קשר מסוימים ביישומים שונים, ומסייעת לו בהקלדה. כל זאת, מבטיחים בקופרטינו, תוך הקפדה על פרטיות ושמירת המידע במכשיר עצמו.

תכונה חדשה נוספת שהוצגה ב-iOS 8 היא Tap to Talk, המאפשרת לשלוח הודעות קוליות קצרות ותמונות או וידיאו.

בהמשך הוצגה אפליקציית HealthKit, המתחברת למכשירים מנטרים אחרים, כמו צמידי כושר ודופק. היא מאפשרת למשתמש לאגור את הנתונים במקום מרוכז אחד ואפילו לשלוח את המידע לרופא האישי שלו.

באפל לא שכחו את המצלמה והוסיפו ב-iOS 8 אפשרויות לעריכה מיידית של תמונות, שיפור הצבעים ועוד.

תתמוך ב-iPhone 4s ומעלה. iOS 8 החדשה של אפל

עוד הוצגו גם שיפורים בעוזרת האישית סירי (Siri): החל מ-iOS 8 מספיק יהיה לומר "היי סירי", והיישום יתחיל לפעול מבלי לגעת במכשיר. סירי גם תזהה שירים באמצעות שאזם (Shazam), ותאפשר לרכוש אותם מתוך היישום. כמו כן, תתמוך סירי ב-22 שפות חדשות, אך אפל לא מסרה באילו שפות מדובר.

אולם, לא הכל ורוד ב-iOS 8: משתמשי iPhone 4 יצטערו לגלות, כי מערכת ההפעלה החדשה תומכת במכשירי iPhone מגרסה 4s ומעלה בלבד.

בשורה למפתחים

את כנס המפתחים, שנערך כמיטב המסורת בסן פרנסיסקו שבקליפורניה, פתח טים קוק – מנכ"ל אפל, שציין כי האירוע נערך השנה זו הפעם ה-25. לדבריו, מכרה אפל עד היום כ-800 מיליון מכשירי iOS, מתוכם כ-100 מיליון נגני iPod Touch, כ-200 מיליון מחשבי iPad ולא פחות מחצי מיליארד מכשירי iPhone.

עוד סיפר קוק, כי במהלך 12 החודשים האחרונים, רכשו כ-120 מיליון לקוחות חדשים מכשיר iOS כלשהו. "רבים מהלקוחות האלה עברו בעצם מאנדרואיד. הם קנו בטעות טלפון אנדרואיד, אבל רצו חוויה טובה יותר וחיים טובים יותר, אז החליטו לבדוק את ה-iPhone ואת iOS".

מנכ"ל אפל אמר על הבמה, כי "גם אם היינו מסיימים את ההרצאה עכשיו, מדובר היה בהכרזה ענקית, אבל יש לנו עוד הרבה יותר. החלק השני של הסיפור הזה הוא מה iOS 8 מספקת למפתחים, ואיך היא מרחיבה את היכולת ליצור יישומים מדהימים יותר מאלה שאפשר היה בעבר".

הוא ציין, כי "יש כעת 1.2 מיליון יישומים בחנות היישומים ומדי שבוע נכנסים לחנות 300 מיליון משתמשים. אנו רוצים לשפר את חנות היישומים ולהוסיף כפתור חיפוש ייעודי, שיסייע למשתמשים למצוא בדיוק את היישום שהם מחפשים. בנוסף, נאפשר למפתחים למכור חבילות של כמה יישומים".

תהיה זמינה בסתיו הקרוב. OS X 10.10 יוסמיטי

בנוסף, הושקה שפת תכנות חדשה בשם סוויפט (Swift), שתאפשר ליצור מהר יותר אפליקציות בטוחות יותר ויציבות יותר, מבטיחים באפל.

כמו כן, מציעה כעת אפל למפתחים שירות בדיקות בטה בשם TestFlight, שבאמצעותו יוכלו המפתחים להזמין משתמשים לבדוק את היישומים ולחוות את דעתם – הכל בחינם.

מערכת הפעלה חדשה למק

את האירוע פתחה הענקית מקופרטינו בהצגת מערכת ההפעלה החדשה שלה למחשבי מק, OS X 10.10, המכונה יוסמיטי (Yosemite). המערכת מציגה שיפורים בתצוגת המפות והיומן, הכנסה של ווידג'טים לסרגל השירות ועוד.

גם ספרי (Safari), הדפדפן שמשולב במערכת ההפעלה, זכה לשיפורים: ממשק המערכת עבר שיפוץ וליטוש והאייקונים חודשו גם הם.

שיפור נוסף הוא  HandOff- יישום המאפשר קישוריות מלאה של תכנים וקבצים בין מחשבי מק למכשירים ניידים מבוססי iOS. היישום מאפשר, למשל, להתחיל לכתוב הודעת SMS במכשיר הנייד ובלחיצת כפתור לעבור למכשיר אחר, כולל המחשב. עוד מאפשר HandOff לראות את ההודעות המתקבלות במכשיר הסלולרי גם במחשב, כולל זיהוי אנשי הקשר, ומענה לשיחות במחשב ולא במכשיר הסלולרי.

האירוע כולו נמשך כשעתיים, בין 20:00 ל-22:00 לפי שעון ישראל. כנס המפתחים של אפל יינעל בסוף השבוע.

השתתף בהכנת הידיעה: אור יעקב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים