הערכה: אינטל תשהה את השקת פלטפורמת האטום הבאה לתחילת 2010

לאור הירידה הצפויה במכירות המחשבים הניידים ב-2009, חברות רבות יישארו עם מלאי של מעבדים ישנים, מה שככל הנראה יעכב את כניסתה לשוק של הפלטפורמה החדשה, המכונה Pine Tail ● בנוסף, עלותה ליצרניות המחשבים צפויה להיות כ-65 דולרים - מחיר גבוה מדי במצב השוק הנוכחי ● באינטל הכחישו את הדיווחים בדבר הדחייה הצפויה

למרות הכחשות מצד אינטל (Intel), בשוק המעבדים הולכת ומתגבשת הערכה לפיה פלטפורמת האטום הבאה, שמכונה Pine Trail, תושק רק במחצית הראשונה של 2010, ולא ברבעון הרביעי של 2009, כפי שתכננה החברה.

הערכה זו נובעת מכך, שעקב הצפי לירידה במכירות בשוק המחשבים הניידים ב-2009, ייתכן שבידי חברות רבות יישאר מלאי ישן יחסית של מעבדי אטום מהסדרה הראשונה, ה-N270 וה-N280. סיבה נוספת היא שפלטפורמת האטום החדשה, ששונה לחלוטין מבחינה טכנית מהישנה, תהיה יקרה בהרבה מאשר הנוכחית. ההערכה היא שה-Pine Tail יעלה ליצרניות המחשבים כ-65 דולרים לעומת כ-45 דולרים כיום, ובמצב הכלכלי הנוכחי, עדיין עדיף להמתין.

הפלטפורמה החדשה, כמו שאר הפלטפורמות העתידיות של אינטל, תהיה מורכבת משני חלקים בלבד, לעומת שלושה חלקים כיום. מעבדי האטום הנוכחיים מגיעים עם Southbridge ו-Northbridge, ומעבדי האטום מהדור הבא, שיהיו מסוג N450, יכילו בתוכם את ה-Northbridge וגם את השבב הגרפי. לכן, יהיה צורך להכניס שינויים בלוחות בהם משתמשים לצורך הפעלת המחשבים. מבנה זה דומה יותר למבנה שמציעה Nvidia עם פלטפורמת ה-ION שלה.

כאמור, באינטל טוענים כי לא תהיה דחייה בהשקת הפלטפורמה, אך גם במקרה כזה, ההערכה בשוק היא שלא יהיה מדובר במשלוחים מסחריים מלאים, אלא בכאלה שיאפשרו לבחון את הפלטפורמה החדשה, ולא יותר. האתר Digitime ציין, כי חלקים מתאימים כבר נשלחו ליצרניות לבדיקה ובנייה ראשונית של מחשבים, אך בכל זאת לא צפויים משלוחים אמיתיים בקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים