תחזית: עד שנת 2017 יימכרו שלושה מחשבי לוח על כל מחשב נייד

המכשירים בעלי צג המגע יהפכו לתצורה הדומיננטית של המיחשוב הנייד - על פי דוח של חברת המחקר NPD ● ב-2017 יימכרו שלושה מחשבי לוח או מחשבים ניידים עם צג מגע על כל מחשב נייד ללא צג מגע - 579 מיליון יחידות בהשוואה ל-183 מיליון ● היקף המכירות של טאבלטים ומחשבי PC ניידים עם ובלי צג מגע יוסיף לעלות בארבע השנים הקרובות ועד 2017 יגדל פי שניים - מ-367.6 מיליון יחידות השנה ל-762.7 מיליון

היקף המכירות של המחשבים הניידים – טאבלטים ומחשבי PC ניידים עם ובלי צג מגע – יוסיף לעלות בארבע השנים הקרובות ועד שנת 2017 יגדל פי שניים, מ-367.6 מיליון יחידות השנה ל-762.7 מיליון – כך על פי דו"ח של חברת המחקר NPD.

הדו"ח מצא שמבין המחשבים הניידים יובילו מחשבי הלוח, שהיקף מכירותיהם יעלה כבר השנה על זה של המחשבים הניידים הרגילים. היקף המכירות של המחשבים הניידים בעלי צג המגע יעלה השנה ב-67% בהשוואה לשנה שעברה ויגיע מ-256.5 מיליון יחידות השנה ל-579.4 מיליון ב-2017. במקביל, ירד מספר היחידות של המחשבים הניידים שיימכרו ב-10% – מ-203.3 מיליון השנה ל-183.3 מיליון בעוד ארבע שנים.

ב-2017 יימכרו, אם כן, שלושה מחשבי לוח או מחשבים ניידים עם צג מגע על כל מחשב נייד ללא צג מגע – 579 מיליון יחידות בהשוואה ל-183 מיליון.

"התעשייה של המיחשוב הנייד עוברת השנה שינויים משמעותיים", על פי ריצ'רד שים, אנליסט בכיר ב-NPD. "הגידול המהיר וההתבססות של יצרניות סיניות של מחשבי לוח, ללא שם מותג ידוע, יוצרת לחצים על היצרניות הידועות. מחשבי הלוח הזולים מגיעים לשווקים מתפתחים שבהם שיעורי החדירה של מחשבי ה-PC נמוכים ויוצרים קניבליזציה".

התקוות שנתלו בחלונות 8 (Windows 8) לא נשאו עד כה פירות, הן משום שיצרניות ה-PC לא פיתחו תצורות חדשות שמשלבות צגי מגע והן משום מיעוט היישומים שעושים שימוש בצגי מגע עבור חלונות 8.

שים אמר ש-"עד כה הייתה לחלונות 8 השפעה מועטה בלבד על קידום האימוץ של צגי מגע במחשבים ניידים, בשל היעדר יישומים שמחייבים מגע וגם בשל העלות הגבוהה של צגי המגע המיועדים למחשבים ניידים. במחצית השנייה של 2013 ייתכן שיופיעו תצורות חדשות שיקדמו את האימוץ של צגי המגע במחשבים ניידים עם חלונות 8".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים